Poslovna priča kojoj je kumovala ljubav

23. svibnja 2019.

Dragica i Tihomir Jagunić
Miro Soldić

Ogledni primjer da se i na kontinentu može živjeti od turizma jest hotel Princess u Jastrebarskom, vlasnice Dragice Jagunić, povratnice iz Kanade. Lijepo uređeno zdanje s četiri zvjezdice ima 82 luksuzno uređene sobe i 11 apartmana, grijani bazen i četiri saune, a smješteno je podno južnog dijela Plešivice. U razgovoru doznajemo da je, kako to obično biva, poslovnoj priči kumovala ljubav.

"Uvijek je ljubav razlog, i prema domovini i prema obitelji", ističe Jagunić pa nam ukratko objašnjava kako je sve krenulo. "Moji roditelji rodom su iz Jastrebarskog. Došla sam u posjet, tu upoznala supruga i ostala živjeti", govori nam, a uto nam se pridružuje i suprug Tihomir. "On je odradio većinu 'rudarskog' posla u otvaranju hotela, papirologiju, dozvole, sve", hvali ga Dragica.

Kapital za početnu investiciju dobila je od roditelja, a do sada je ukupno uloženo 90-ak milijuna kuna, prvo u dvoranu za vjenčanja, odnosno kongresnu dvoranu, a onda u hotel. U investiciju su krenuli 2016. godine, službeno otvaranje bilo je potkraj 2017., te je iza njih prva sezona rada punim kapacitetima i ide im odlično.

Usporena birokracija

Problem im je predstavljalo čekanje na građevinske dozvole koje se, po običaju, odužilo. "Za dvoranu smo čekali dozvolu tri godine, a za hotel pet. Taj dio naše birokracije na nižim razinama zna biti dosta… usporen. Stat ću na tome", sa smiješkom komentira Tihomir dodajući kako je poslije toga sve išlo relativno glatko.

Pitamo ih odakle im ideja da otvore hotel u Jastrebarskom, a ne, recimo, negdje na obali.

"Kad smo se odlučili krenuti u biznis, bilo nam je logično da bude upravo u Jastrebarskom. Kad malo bolje razmislite, Jaska ima odličnu lokaciju, navraćaju nam ljudi na proputovanju na more, a sve je više gostiju koji su orijentirani na planinarenje. Blizu nam je Bled, Plitvice, tu je i Plešivica, a naravno, pomaže i turistički procvat Zagreba iz kojeg također imamo veliki priljev gostiju", ističe Dragica, pomalo se čudeći našem pitanju.

"Volimo mi i more, ali Zagreb nam je vrlo blizu, a on živi 365 dana u godini. Na obali sezona traje prilično kratko, osim ako niste u gradu poput Dubrovnika. Kod nas se ta sezonalnost ne osjeti u tolikoj mjeri, stalno smo relativno dobro popunjeni", naglašava Dragica i potkrepljuje svoje tvrdnje brojkama koje pokazuju da je Princess popunjen između 85 i 90 posto do devetog mjeseca.

Foto: Princess.hr

Žele biti mala Champagna

Iako mnogi na prvu ne bi rekli, u Jastrebarskom se turizam razvija relativno dobro. Pokušavaju se svojim vinima i pjenušcima brendirati kao 'mala Champagna', a tajna uspjeha je, smatraju supružnici Jagunić, u suradnji zajednice. "Plešivički kraj poznat je po vinu pa tijesno surađujemo s domaćim proizvođačima. U ponudi imamo mnogo lokalnih vina, a organiziramo i posjete njihovim podrumima. S druge strane, i oni nama privlače goste svojim projektom vinske ceste. Naš hotel je na jedan način bolje povezao cjelokupnu ponudu mjesta. Ne mogu dovoljno naglasiti koliko je bitno da jedni druge guramo naprijed i da se podržavamo jer to nam je svima u interesu", apostrofira Tihomir.

Najviše ih muči univerzalni problem našega gospodarstva – nedostatak radne snage. Trenutno zapošljavaju 43 radnika, većinom lokalce i nekoliko ljudi iz Zagreba i Karlovca. "Teško je naći kvalitetne radnike. U tvrtki njegujemo obiteljsko ozračje jer ljudi su u ovakvoj djelatnosti sve, bez njih imamo samo hrpu betona. Ako gost nije zadovoljan uslugom, hotel može biti uređen kao palača, ali neće nikog privući natrag. Zato posebno pazimo da su nam radnici zadovoljni", pojasnila nam je ljepša polovica poslovnog tandema Jagunić.

Zanimalo nas je i je li doživjela kulturni šok kad je iz Kanade došla u Hrvatsku i započela s biznisom, ali na to se samo dobro nasmijala. "Iz Kanade sam došla s 18 godina, pa mi povratak uopće nije bio kulturni šok. Dapače, uživala sam tu, ali to su takve godine. S druge strane, moja sestra koja još uvijek živi u Kanadi, ne može se načuditi nekim hrvatskim običajima, ali to je tako, svaka zemlja ima svoje specifičnosti. Mi smo tu zadovoljni", zaključuje.

Zadovoljni jesu, no ne namjeravaju stati. Planiraju nove investicije, ali ne žele otkrivati detalje, samo poručuju kako će i dalje ulagati u Jastrebarskom.