Poslovanje
HP o suradnji s Amazonom: Partner smo velikim web-trgovcima
U Hrvatskoj pošti ne žele potvrditi da su potpisali ugovor s Amazonom, kojim je suradnja s američkim online-trgovcem na hrvatskom tržištu postala službena, ali kažu da su "ove jeseni postali partner nekim većim globalnim web-trgovcima." "Ne možemo otkrivati imena svojih poslovnih partnera, ali da - Hrvatska pošta odnedavno je partner velikim web-trgovcima i očekuje se znatan rast količine prometa", stoji u odgovoru Hrvatske pošte koji potpisuje Jo Kempen, izvršna direktorica Ureda za korporativne komunikacije. Preduvjeti ove suradnje, uz stratešku poziciju Novoga sortirnog centra, bili su i visoki standardi kvalitete pripreme za dostavu i samog procesa dostave, ističu i dodaju da ovom suradnjom korisnici dobivaju brže rokove dostave i bolju dostupnost artikala. "Ne možemo pojedinačno navoditi svoje partnere, ali posljedica dolaska velikih na naše tržište ima uporište. To je konkretna posljedica rada malog, ali stručnog tima i kompletne infrastrukture koju smo posljednjih godina izgradili, s naglaskom na naš Novi sortirni centar. Ponosan sam što sam sudjelovao u svakom od tih koraka i siguran sam da će se suradnja s velikim web-trgovcima širiti. Stabilnost i razvoj Hrvatske pošte prioritet su na kojem svaki dan radimo, usudim se reći - uspješno. Danas Hrvatska pošta može svojim znanjem i kapacitetima spremno odgovoriti zahtjevima najvećih i najbrže rastućih globalnih tvrtki te biti lider u ovom dijelu Europske unije i regiji. Hrvatska pošta u takvim suradnjama vidi priliku za rast i razvoj te učenje i razmjenu najboljih svjetskih praksi, i u logistici i u odnosu s korisnikom", komentira predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo. Foto: Hrvatska pošta U HP-u ističu da je trend web-trgovine već godinama u uzlaznoj putanji, a da ga je ove godine dodatno potencirala i pandemija koronavirusa. Očekuju da će za blagdanske dane, za razliku od prijašnjih godina, građani online kupovati ne samo darove i prigodnu robu, već da će putem njihova kanala Žuti klik naručivati sve – pa i hranu. Pad prihoda koji su doživjeli u temeljnom poslovanju, posebice pad broj pisama, još se nije supstituirao prihodima od paketa, ali ti volumeni snažno rastu, kažu u HP-u. Ulaganje u Paket24 itekako se isplati, navode i ističu da će ovu godinu Pošta završiti s pozitivnim rezultatom. Navode da je zatvoreno gotovo 100 milijuna eura gubitaka iz prethodnih razdoblja te da je jednako toliki iznos investiran. Proteklih je godina Hrvatska pošta u velikoj mjeri digitalizirala cjelokupni proces dostave, a najsuvremeniji strojevi za automatsko sortiranje paketa i pisama dodatno su ubrzali procese pripreme za dostavu. Stroj za automatsko sortiranje paketa u sat vremena može obraditi čak 15.000 paketa, što pošti omogućava širenje na brzorastućem tržištu paketskog prometa u narednih 10 godina.
Poslovanje
Stvorena najveća regionalna grupacija specijalizirana za računovodstvo
Hrvatska tvrtka specijalizirana za računovodstvene usluge Data-Link spojila se s holdingom Unija, slovenskom računovodstvenom kućom koja je prisutna u šest zemalja regije, čime je stvorena najveća regionalna grupacija specijalizirana za računovodstvene usluge s godišnjim prihodima većim od 10 milijuna eura. Grupacija sad izravno zapošljava više od 250 stručnjaka, a uz zemlje regije, putem ekskluzivne partnerske mreže prisutna je i u osam zemalja središnje i istočne Europe. Kompanija će na hrvatskom tržištu raditi pod imenom Data-Link Unija i imat će više od  80 zaposlenih. Spajanje Data-Linka i Unije značit će i kombiniranje najboljih praksi dviju kompanija, ali i mogućnost za veće investicije u nove tehnologije i poslovna rješenja. "Pred našom industrijom značajne su promjene koje moramo uspješno implementirati u svoje poslovanje. Tehnologija već danas omogućuje gotovo potpunu automatizaciju jednostavnijih knjigovodstvenih zadataka, što će omogućiti računovođama da više vremena i znanja posvete dubinskim analizama poslovanja klijenata i preuzimanju savjetodavne uloge. Data-Link je u cijelom svojem razvoju bio inovativan i među predvodnicima u implementaciji tehnoloških novosti, a ulaskom u Unija grupu prije svega želimo zadržati tu viziju i dalje. Želimo našim klijentima omogućiti ono najbolje i najkvalitetnije što se na tržištu može dobiti, a istodobno svojim vrijednim zaposlenicima, koji su najveća vrijednost Data-Linka i cijele Unija grupe, omogućiti nužna znanja i sposobnosti kako bi bili potpuno spremni za računovodstvo nove generacije", rekao je Tomislav Urbić, predsjednik Uprave Data-Link Unije, istaknuvši kako je ovo put prema ostvarenju vizije kojom se tradicionalno računovodstvo približava potrebama modernog doba. Tomislav Urbić / Foto: Data-Link Unija Unija holding je međunarodna tvrtka osnovana u Sloveniji 1992. godine trenutno posluje na 14 tržišta, ostvarujući oko osam milijuna eura prihoda na godinu. "Potencijal je ogroman, mi sada imamo udjel od oko jedan posto, a kako se tržište i industrija računovodstva sve više mijenja, vjerujemo da će naša dosadašnja iskustva i zajednička ulaganja dovesti do boljeg rezultata", kazao je direktor Unije Miran Pikovnik, koji je istaknuo kako je cilj uz računovodstvene usluge svi više se posvetiti i razvoju  informatičkih poslovnih rješenja i poslovnog savjetovanja u regiji, uglavnom privatnom sektoru te malim i srednjim poduzećima. Miran Pikovnik/ Foto: Unija  Planiraju ulaganja od dva milijuna eura Data-Link ove godine slavi 30 godina uspješnog poslovanja i iz nekoć male obiteljske tvrtke izrasli su u lidera na području računovodstvenih usluga s više od 70 zaposlenih i godišnjim prometom od dva milijuna eura. Iz tvrtke ističu da su za taj uspjeh ponajprije zaslužni njihovi zaposlenici, dugogodišnji klijenti te tehnološka inovativnost.  "Veseli me što ćemo svojim klijentima u budućnosti moći pružiti usluge na području 14 država CEE i Adriatic regije te da ćemo još više biti pravi savjetnici u poslovanju, omogućiti im vrhunsku kvalitetu usluge te brze, točne i prilagodljive izvještaje kao podlogu za uspješno poslovno odlučivanje. U iduće tri godine okvirno planiramo uložiti oko dva milijuna eura u tehnologije digitalizacije, automatizacije te umjetne inteligencije, u znanja i sposobnosti zaposlenika te daljnju konsolidaciju tržišta. Sve to mnogo ćemo lakše i brže ostvariti kao dio grupe nego sami, a posebno sam sretan što smo u Uniji našli pravog partnera za budućnost", ističe Tomislav Urbić navodeći kako su ove dvije tvrtke po poslovnoj kulturi i viziji razvoja tvrtki i industrije u cijelosti slične.
Aktualno
Podravka ponovo nagrađuje svoje zaposlenike
Uprava Podravke donijela je odluku o isplati jednokratne nagrade zaposlenicima Podravke u iznosu od 1.000 kuna neto s osnove ostvarenih rezultata poslovanja za prvih devet mjeseci ove godine te kao zahvalu za njihov doprinos i angažman uslijed pandemije koronavirusa. Pored toga, u skladu s odredbama Kolektivnog ugovora Grupe Podravka, svakom zaposleniku za svako dijete do navršene 15. godine koje preko njega ostvaruje pravo na zdravstvenu zaštitu isplaćen je dar prigodom nadolazećeg Božića u vrijednosti od 600 kuna neto. "Ovom prilikom želim se posebno zahvaliti svim našim radnicima na njihovom velikom doprinosu i angažmanu u jeku pandemije koronavirusa. Tijekom ove godine gospodarstvo je izloženo brojnim negativnim utjecajima, no pokazali smo kako je ova kompanija spremna u vrlo kratkom roku transformirati svoje poslovanje i odgovoriti na brojne izazove s kojima se svakodnevno susrećemo.  Uvjeren sam da ćemo se i dalje uspješno nositi sa svim izazovima te nastaviti graditi još uspješniju Podravku", naglasio je predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar,. Podravka je tijekom ove godine već dva puta nagradila svoje zaposlenike. Tako su u ožujku ove godine zaposlenici u proizvodno logističkim cjelinama te direktno povezanim službama nagrađeni s 1.000 kuna neto za rad u tri smjene, s obzirom na tada povećane potrebe tržišta za Podravkinim proizvodima, a u srpnju je uz regres do visine maksimalnog neoporezivog iznosa od 3.000 kuna neto, također isplaćena nagrada svim zaposlenicima u iznosu od 1.000 kuna neto.
Poslovanje
Hrvatska tvrtka dobila posao u srcu svjetske IT industrije
Tvrtka Serengeti nastavlja snažan rast koristeći krizu kao priliku. Jedna od naših najvećih developerskih kompanija samo u prvih 10 mjeseci 2020. uspješno je zaključila osam ugovora s novim klijentima, što je znatno više nego u 2019. godini. Posebno veseli to što je Serengeti uspio početkom studenoga 2020. zaključiti ugovor s klijentom iz Kalifornije, samog srca svjetske IT industrije. "Radi se o vrlo vrijednom i velikom projektu koji tu industriju zahvaća na globalnoj razini. S obzirom na to, očekivano se radi i o tehnološki vrlo zahtjevnom projektu te dugoročnoj suradnji. U pitanju je e-commerce platforma koja se bavi zdravstvenim uslugama, koja u sebi sadrži i integrirano savjetovanje zainteresiranih za najbolji odabir zdravstvene skrbi. To podrazumijeva i funkcionalnosti povezane s B2C i back officeom: generiranje leadova, povezivanje s kontakt-centrom, upravljanje sadržajem portala, billing i naplatu te analitiku i izvještavanje", otkrio je Goran Kalanj, CEO Serengetija. Iako im to nije prvi klijent s američkog tla, ovaj ugovor poseban je zbog veličine i ozbiljnosti projekta na kojem će raditi. Serengeti je poznat kao IT tvrtka koja od svoga osnutka radi na velikim enterprise projektima i za tvrtke koje su lideri u svojim industrijama te čije proizvode rabe milijuni korisnika diljem svijeta. Također, njihova upotreba ima značajan udio u svjetskoj ekonomiji. "Za naš model rada ova je kriza donijela i jednu dobru stvar: tvrtke koje su prije bile skeptične prema radu na daljinu, sada su uvidjele kako je to ozbiljan poslovni model koji ima više prednosti nego nedostataka. Time nam se otvorila dodatna prilika koju nismo htjeli propustiti", dodao je Kalanj. Širenje poslovanja i otvaranje novih ureda Dodatnim širenjem Serengetija na američko tržište njihovi razvojni inženjeri imaju mogućnost rada na globalnim projektima. Tvrtka kontinuirano zapošljava nove djelatnike, a do kraja ove godine planira zaposliti nove developere za različite tehnologije. Ove godine pokrenuli su dva nova development centra u Srbiji i Keniji. U 2021., uz urede u Zagrebu, Varaždinu i Bjelovaru, planiraju otvoriti urede u Splitu i Rijeci. Serengeti gradi svoju ekspertizu prije svega u industrijskoj proizvodnji, financijama, logistici energetici i retailu. Mnogim klijentima pomogli su implementirati agilni način rada te napredne metodologije DevOps-a, automatskog testiranja te napredne SCRUM prakse. Jednako kako s klijentima grade dugoročne i kvalitetne odnose, što su ove godine dodatno potvrdili priznanjem Clutch kao jedna od vodećih B2B tvrtki u Hrvatskoj, tako i sa zaposlenicima rade na njihovu zadovoljstvu. Njeguju timski rad, agilnost, ambicioznost te, kao i brojne druge IT tvrtke, imaju razne pogodnosti, nagrade i bonuse za djelatnike. Međutim, ističu, najveću im nagradu predstavlja zadovoljstvo klijenata i vrlo visoke ocjene koje za svoj rad dobivaju njihovi developeri.  
Poslovanje
Privodi se kraju jedna od najvećih domaćih investicija u turizmu
U Varaždinskim Toplicama privodi se kraju jedna od najvećih investicija domaćega kapitala, izgradnja modernog hotelskoga kompleksa – hotela Bernarda, koji bi prvim gostima trebao otvoriti vrata iduće godine. Riječ je o investiciji višoj od 40 milijuna kuna, iza koje stoji višegodišnji poduzetnički angažman i poslovanje Bernarde Cecelje, koja je nakon više od tri desetljeća rada u proizvodnji, investirala i u obogaćivanje turističke ponude Varaždinskih Toplica u kojima živi i radi. "Uz mnogo bitke s birokracijom, dobila sam koncesiju za termalnu vodu čime je otvorena mogućnost izgradnje hotela Bernarda. Hotel će imati četiri zvjezdice, uskoro će primati prve goste, a cijeli koncept ovoga kontinentalno turističkog smjera ide uz jednu lijepu ovdašnju domaću priču – restorane, domaće proizvode, ekološku gastronomsku ponudu, wellness sadržaje", najavila je Bernarda Cecelja te je istaknula kako će hotel imati 27 soba, dijelom i uz kvalitetnu fizikalnu terapiju koju omogućuje toplička termalna voda temperature 58 stupnjeva. Bernarda Cecelja / Foto: Bernarda Nakon otvorenja gostima hotela bit će na raspolaganju domaća ekološki uzgojena hrana iz vlastitih kapaciteta te namirnice lokalnih OPG-ova s kojima je hotel u kooperaciji, uz zaokruženu vinsku, povijesnu, kulturnu, sportsku te lječilišnu ponudu sadržaja za turiste i goste unutar granica Lijepe Naše, Europe, a i šire. "Hotel će imati vanjski i unutarnji bazen, a uz brojne dodatne kapacitete, pa tako i smještajne, zaokružit ćemo brojku s ukupno 60 soba i 130 ležajeva", rekla je Cecelja, koja je, inače, u poslovnom svijetu poznata po svojoj tvornici Bernarda u Pušćinama, za proizvodnju madraca, kreveta i opreme za spavanje te tvornici Bernarda Nova u Nedeljancu za konfekciju spužve i sličnih materijala nužnih u proizvodnji kreveta, madraca i jastuka. Foto: Bernarda Krizi unatoč Bernarda Cecelja nije ugasila ni jedno od 250 radnih mjesta niti je smanjila plaće svojim radnicima.