Poslovanje
90 godina Borova: Nekada su zapošljavali 22.000 radnika, danas 600
Tvornica obuće Borovo obilježila je 90. obljetnicu osnutka uz podsjetnik kako je u najboljim danima proizvodila 23 milijuna pari obuće godine i zapošljavala 22.000 radnika, dok danas zapošljava 600 radnika uz godišnju proizvodnju od oko 400.000 pari obuće. Predsjednica Uprave Borova Gordana Odor podsjetila je kako je na današnji dan iz tek osnovane tvornice Bata u Borovu, koju je izgradio češki industrijalac Tomaš Bata ,izašao prvi par kožne obuće. "Svi znamo da je Tomaš Bata bio vizionar i napravio puno za ovo područje", rekla je Odor dodajući kako je kroz proteklih 90 godina Borovo imalo uspona i padova, a  u Vukovar se nakon Domovinskog rata vratilo 1998. godine. "Zatekli smo velike neriješene imovinske probleme i ratnu štetu od 2,3 milijarde kuna", navela je Odor dodajući kako Borovo danas zapošljava 600 radnika do kojih je 400 u proizvodnji u Borovu, a 200 u 74 prodavaonice. Borovo u postupku restrukturiranja "Još imamo problema iz prošlosti, ali se trudimo da ih prebrodimo", kazala je podsjetivši kako su najbolji dani Borova bili od 1947. do kraja 80-tih godina prošloga stoljeća kada je proizvodilo 23 milijuna pari obuće na godinu i imalo 22.000 zaposlenih samo u Vukovaru. "Sada proizvodimo 400.000 pari obuće godišnje i kada smo krenuli prema još većim brojkama, došla je pandemija koronavirusa te smo morali rezati fiksne troškove. Da nije bilo pomoći države vjerojatno bismo sami sebe doveli u stečaj", kazala je predsjednica Uprave Borova Gordana Odor. Ravnatelj uprave za industriju, poduzetništvo i obrt u Ministarstvu gospodarstva Zvonimir Novak kazao je kako se Borovo nalazi u postupku restrukturiranja te je na Upravi  da napravi dugoročno održiv plan restrukturiranja. "Nadamo se da će taj plan restrukturiranja biti dovoljno dobar da privuče atraktivnog, pouzdanog i odgovornog strateškog partnera, jer koliko koliko god bi država željela pomoći Borovu to mora raditi po pravila koje nameće EU", kazao je Novak. Nakon prigodnih govora na svečanosti održanoj u dvorištu Dvorca Eltz, u dvorcu je otvorena izložba "Borovo portreti" Zvonimira Tanockog uz koju su posjetitelji imali prigodu razgledati, kao i neke modele borovske obuće proizvedene od 1931. do 2021. godine.
Poslovanje
Heineken imenovao dva nova člana menadžmenta
Ružica Račić Mršo imenovana je direktoricom marketinga kompanije Heineken Hrvatska, dok je Slobodan Zlatanovski preuzeo poziciju direktora prodaje. Oboje njihovih prethodnika, Filip Rabuzin i Romina Ivančić, odlučili su svoje nove karijere nastaviti izvan tvrtke. Na svojoj novoj poziciji Ružica Račić Mršo usredotočit će se na oblikovanje strategije brendova te izvršavanje različitih marketinških funkcija. Sa svojom iznimnom stručnošću u području izgradnje i upravljanja brendom, usmjerenošću na postizanje rasta te sposobnošću prepoznavanja poslovnih prilika, zasigurno će pridonijeti jačanju tima, priopćeno je iz kompanije. Račić Mršo ima više od 20 godina radnog iskustva u vodećim međunarodnim kompanijama u sektoru robe široke potrošnje. U Heineken Hrvatska došla je iz tvrtke The Coca-Cola Company Adria s pozicije menadžerice za poslovnu i komercijalnu strategiju, poslovnog partnera za marketinške, strateške i istraživačke timove te punionicu. Prije TCCCA, šesnaestogodišnju karijeru gradila je u tvrtki Nestlé gdje je bila odgovorna za upravljanje i komunikaciju brenda, uvide o tržištu i potrošačima te provedbu integriranih medijskih planova. Radila je i za Unilever Hrvatska gdje je pridonijela znatnom rastu kategorije proizvoda za osobnu njegu na domaćem tržištu. Kao novoimenovani direktor prodaje Slobodan Zlatanovski vodit će Heinekenov hrvatski prodajni tim s fokusom na održivi rast u svim kanalima. Bit će zadužen i za izvrsnost u izvedbi i ostvarivanju komercijalnih ciljeva, ali i za razvoj planova i odnosa s kupcima i potrošačima. Slobodan Zlatanovski / Foto: Heineken Zlatanovski se pridružuje kompaniji nakon što je devet godina u kompaniji Nestlé SEM radio na različitim pozicijama u prodaji, a u posljednje vrijeme obavljao i funkciju direktora prodaje Nestlé Professional North Hub Adriatica. Unatoč koronakrizi uspio se dokazati kao snažan lider, osiguravši kontinuitet poslovanja u svim kanalima out-of-home. Provedbom nekoliko različitih projekata postigao je odlične prodajne rezultate u kategoriji hrane i pića, istodobno održavajući profitabilnost i optimizirajući troškove. Prije toga bio je voditelj prodaje za Hrvatsku kad je Nestlé Professional postizao dvoznamenkasti rast i profitabilnost. Slična postignuća imao je i kao nacionalni menadžer ključnih kupaca u Nestléu Srbija, ali i radeći u Neltu, najvećoj distribucijskoj tvrtki u Srbiji.
Poslovanje
Nanobit osvaja nova tržišta i povećava broj zaposlenih
Nakon što je švedski gaming gigant Stillfront Grupa uspješno akvirirao Nanobit, zagrebački gaming studio nastavlja s kontinuiranim rastom na brojnim područjima. Nakon akvizicije tim je pojačan s 33 novih zaposlenika te sada tvrtka broji gotovo 150 ljudi. Od akvizicije zabilježila je porast broja ukupnih preuzimanja svojih igara od čak 30 milijuna, sa 145 na 175 milijuna. Također, lokalizacijom su uspjeli ući na nova tržišta i tako proširiti broj potencijalnih korisnika. Njihove igre sada su dostupne na arapskom, francuskom, njemačkom, talijanskom, japanskom, portugalskom, poljskom, ruskom, španjolskom i turskom jeziku. Ambiciozne projekte i planove ove uspješne tvrtke podržao je i predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović. Prilikom jučerašnjeg posjeta kompaniji osnivači Nanobita Alan Sumina i Zoran Vučinić Predsjednika su upoznali s dosadašnjim uspjesima i planovima za daljnji rast.  "Sanjam o danu kada će ova kompanija kupiti švedsku tvrtku i taj dan će doći. Nadam se da ćemo ga vidjeti", rekao je predsjednik Milanović te dodao da ga fascinira što u tvrtki, koja je potpuno usmjerena na svjetsko tržište, radi tako mali broj ljudi, a zarađuju jako puno. "S obzirom na to da sam ja hrvatski predsjednik i da moram razmišljati koliko god mogu o cjelini, Hrvatskoj treba 20 ovakvih firmi. Oni su uspješni, ali treba nam više ovakvih priča", kazao je Milanović.   Foto: Nanobit Jedan od najvećih ICT izvoznika "Nanobit je 2020. godinu završio s 410 milijuna kuna prihoda, čime smo zasigurno jedan od najvećih ICT izvoznika u Republici Hrvatskoj. Predsjednika Milanovića upoznali smo s gaming industrijom te našim proizvodima - igrama, koje mjesečno igra više od 10 milijuna igrača diljem svijeta te izazovima i mogućnostima koje domaći IT sektor nudi. Prošle godine navršeno je 12 godina od osnivanja Nanobita, a ujedno smo postali dijelom švedske Stillfront Grupe. Ništa od uspjeha ne bi bilo moguće bez naših kolega kojih je sada gotovo 150, a od kojih su mnogi tu od prvog dana. Ponosni smo na ostvareno do sada i siguran sam da najbolje tek slijedi", zaključio je Alan Sumina, suosnivač i direktor Nanobita. U travnju 2021. predstavljena je i druga igra Nanobita namijenjena arapskom tržištu - My Story: Choose Your Own Path. Igra je lokalizirana na arapski jezik i tamo je dostupna pod naslovom Girls’ Secrets u sklopu partnerstva s Tamatemom, vodećim izdavačem igara za mobilne uređaje u regiji MENA. Partnerstvo dolazi godinu dana nakon lokalizacije videoigre Hollywood Story: Fashion Star pod naslovom Fashion Queen, koja je osvojila arapsko tržište igara ostvarivši 10 milijuna preuzimanja.
Poslovanje
HT prvi u Hrvatskoj pokrenuo 5G roaming
Hrvatski Telekom sklopio je ugovor o 5G roamingu s Magyar Telekomom, članom Deutsche Telekom Grupe. Korisnici Hrvatskog Telekoma, pod pretpostavkom da imaju uređaje i tarife koje podržavaju 5G, mogu se bez dodatne naknade koristiti 5G mrežom Magyar Telekoma, uz uporabu one količine mobilnih podataka koja je uključena u njihovu tarifu, a u skladu s  uvjetima roaminga temeljenim na principu "u roamingu kao kod kuće" i politici pravedne uporabe. Jednako tako, korisnici Magyar Telekoma, odgovarajućim uređajem i tarifom mogu se na području pokrivenosti koristiti 5G mrežom Hrvatskog Telekoma tijekom posjeta Hrvatskoj. "Mreža 5G sinonim je za naprednu povezanost od koje jasnu i izravnu korist imaju svi korisnici. Hrvatski Telekom prvi je realizirao 5G roaming, što je s tehnološkog, ali i gospodarskog i društvenog stajališta značajno dostignuće jer omogućuje bolje korisničko iskustvo i pridonosi razvoju turizma. Povezanost na vodećoj mreži ovime ne prestaje prelaskom granice, već, dapače, služi kao jamstvo najkvalitetnije usluge i u roamingu, a predano radimo na tome da nakon Mađarske s 5G roamingom pokrijemo i druge zemlje", rekao je Boris Drilo, član Uprave i glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije Hrvatskog Telekoma. Boris Drilo / Foto: HT  Hrvatski Telekom kontinuirano razvija svoju 5G mrežu koja trenutno pokriva 45 hrvatskih gradova i 1,7 milijuna stanovnika. Očekujući dovršetak pokrenutog postupka aukcije za nove pojaseve 5G spektra, 5G mreža Hrvatskog Telekoma radi na 2.100 MHz, uz tehnologiju Dynamic Spectrum Sharing (DSS). Magyar Telekom je svoju komercijalnu 5G uslugu na frekvenciji od 3,6 GHz pokrenuo prije godinu dana. Uz Budimpeštu i Budaörs, mobilna usluga pete generacije dostupna je na 21 lokaciji na Balatonu te u šest glavnih gradova pokrajina. HT u budućnosti planira sklopiti sporazume o 5G roamingu s pružateljima usluga i u drugim zemljama te će svojim korisnicima tih pružatelja usluga u inozemstvu osigurati najbolje korisničko iskustvo na vodećoj mreži u Hrvatskoj i pružiti dodatni poticaj za poslovni i turistički sektor.