Poslovanje
IBM iX Hrvatska otvara ured u Osijeku i zapošljava
Digitalna agencija IBM iX Hrvatska, koja tijekom posljednjih pet godina bilježi stopu rasta zaposlenika od čak 750 posto, s uredima u Zagrebu i Varaždinu, krajem godine otvara svoj ured u Osijeku, gdje planiraju otvaranje dodatnih 20-ak radnih mjesta.   "Više je razloga zbog čega dolazimo u grad na Dravi. Ali, svakako bih istaknuo to što u Osijeku postoje etablirani tehnički fakulteti koji iz godine u godinu stvaraju visokoobrazovane stručnjake - profesionalce kakvi nama trebaju. Uz to, Osijek je izgradio jaku IT zajednicu i postao regionalni centar, što nam je jako važno. Čestitamo svima koji su tome pridonijeli. Vjerujemo da su ljudi iz Osijeka i Baranje sjajan izbor za našu kompaniju", rekao je voditelj digitalnih platformi Adobe u IBM-u iX Hrvatska Daniel Strmečki. Tvrtka je partner brojnim svjetski poznatim klijentima kao što su Allianz, Daimler, Grohe, Lufthansa, Porsche, Siemens, TAG Heuer, Wienerberger i mnogi drugi. Zaposlenicima nude vrhunske IBM programe za osobni i profesionalni razvoj te brojne pogodnosti. "Više nego spremni dočekali smo pandemiju koronavirusa i cijelo vrijeme poslujemo na remote načinu rada. Tako uspješno funkcioniramo i s kolegama iz Osijeka, koji su već započeli svoju karijeru kod nas", rekao je izvršni direktor za digitalne platforme u IBM-u iX Hrvatska Moreno Grgurić.  Moreno Grgurić, Sanja Božićević, Mario Horvat i Daniel Strmečki / Foto: IBM iX IBM iX osnovan je 2014. godine, a iX skraćenica je za Interactive Experience. Od svog osnivanja postao je jedna od najvećih mreža digitalnih agencija te oko 17.000 stručnjaka, uključujući stratege, konzultante, dizajnere, programere i arhitekte podataka, radi u više od 50 IBM iX studija diljem svijeta. U DACH regiji i Hrvatskoj više od 1.200 zaposlenika raspoređeno je na 13 lokacija koje imaju na ovom području.
Poslovanje
U fokusu Spana rast i akvizicije na postojećim i novim tržištima
Grupa Span je u prošloj godini ostvarila rekordne poslovne rezultate – dvoznamenkaste stope rasta prihoda na svih devet tržišta gdje posluje. Rasli su svagdje, najviše na tržištima koja su im prije bila manja, primjerice tržištu Ujedinjenoga Kraljevstva, gdje rade za nekoliko globalnih kupca, McDonald's i Starbucks koji su zatvaranje zbog pandemije u toj zemlji iskoristili za nadogradnje svojih sustava. Tvrtka je prošle godine izašla na burzu i ponijela titulu prve hrvatske IT tvrtke koja se odlučila na taj iskorak. A nedavno, u nepunih pola godine nakon IPO-a, ušli su i u prestižno društvo 25 hrvatskih kompanija čijim se dionicama najviše trguje. Profesionalizacija i standardizacija poslovanja "Željeli smo stvoriti organizaciju koja će nas nadživjeti, i biološki i poslovno, tako da, kada se u jednom trenutku budem, kao i moji kolege suosnivači, spremao u penziju, znamo da organizaciju ostavljamo u dobrim profesionalnim rukama", kaže Dujmović. Jednom od najvećih domaćih izvoznika softvera ova faza u poslovanju donijela je dodatnu profesionalizaciju i standardizaciju, ali i nove izazove. "Tek sada nas čeka posao, to smo napravili da imamo novi 'poslovni pubertet', totalno su drukčiji izazovi i načini komunikacije kada ste mala privatna tvrtka. Prije smo bili uspješni, a sada mislimo da ćemo biti još uspješniji jer je tu cijeli taj osjećaj da smo 'javno' poduzeće i imamo 1.400 dioničara – to nas nekako tjera i motivira i više nego prije", kaže osnivač i predsjednik Spana. Span je sredinom ožujka preuzeo zagrebačku softversku tvrtku Ekobit, a želja su i neke nove akvizicije kvalitetnih tvrtki. Namjeravaju nastaviti rasti na postojećim, ali i osvajati nova tržišta. Jer u ovoj branši tržište je cijeli svijet – i mnogo prilika za najbolje. "Dobri su nam planovi, mislimo rasti na postojećim i na nekim novim tržištima, a želimo raditi i akvizicije. Ekobit je bio sretan spoj jer mi želimo kupovati dobre tvrtke, kompatibilan nam je u više toga, 60 posto prihoda dolazi iz inozemstva, rade s dobrim, stabilnim kupcima, na našoj tehnologiji", kaže Dujmović dodajući da za sada Ekobit funkcionira kao sestrinska tvrtka i da međusobno razmjenjuju resurse. U Span Grupi ukupno radi 681 zaposlenik u devet ureda - u Hrvatskoj, Sloveniji, Ukrajini, Azerbajdžanu, Moldaviji, Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Švicarskoj i Njemačkoj. Naravno, najviše je Spanovaca u Hrvatskoj, njih 623. Tijekom 2020. i 2021. Span je narastao za 96 ljudi, a Span Grupa za 113. Tvrtka ima 32 zaposlenika u Kijevu, koji unatoč ratnim strahotama u toj zemlji i dalje rade. Velika glad za radnom snagom Dujmović potvrđuje da je u IT branši izazov naći kvalitetne zaposlenike. "Mi smo svi HR-ovci, traži i zadrži. I moraš imati jako lošu strategiju ako imaš znanje i ljude – a ne uspiješ. Velika je potreba i glad na tržištu", ocjenjuje. Span je brojnim tvrtkama u svijetu partner u procesu tehnološke transformacije. Na pitanje kako u tome stoje hrvatske tvrtke, Dujmović odgovara: "Ne stojimo dobro. Pošteni Hrvat ne kupi backup dok dva puta ne izgubi podatke. U kibernetičkoj sigurnosti na začelju smo svih začelja. Kad gostujemo u Izraelu ili nekim drugim državama, idu nam suze na oči kada vidimo koliko smo iza". Više pogledajte u videu.
Poslovanje
AKD spreman za EU digital product passports
Uprava Republike Slovenije za javna plačila Ministarstva financija na petogodišnje razdoblje odabrala je AKD i ED Solutions za izdavatelja jedinstvenih identifikacijskih oznaka za jedinična i agregirana pakiranja duhanskih proizvoda kao integralnog dijela cjelovitoga europskog sustava sljedivosti. "Najveća vrijednost sustava jest u informacijama dostupnim tijelima koja rade na suzbijanju crnog tržišta, no koristi se ogledaju i u zdravstvenom sustavu - osiguravajući jednostavnu provjeru podrijetla proizvoda, što omogućuje uklanjanje zdravstveno nesukladnih proizvoda s tržišta", ističu u AKD-u. Podsjetimo, AKD je u Europskoj uniji kao hrvatski izdavatelj bio predvodnik u procesima razvoja zahvaljujući čemu je RH bila prva članica koja je još u travnju 2019. objavila službenu verziju sustava i započela s registracijom poslovnih subjekata. U bliskoj budućnosti Europska komisija predviđa uvođenje digitalnih putovnica proizvoda, pri čemu će se omogućiti označavanje proizvoda, njihova identifikacija te povezivanje s raznim izvorima informacija relevantnim za kružnu ekonomiju i održivost. Prema riječima glavnog direktora Jure Sertića, AKD je spreman za nove zahtjeve Europske komisije kad je riječ o EU digital product passportsu. Digitalne putovnice proizvoda omogućit će krajnjim korisnicima, odnosno kupcima odlučivanje na temelju boljih informacija, povećati transparentnost te pomoći nacionalnim tijelima u poslovima nadzora i kontrole kvalitete.
Poslovanje
IKEA ulaže 3 mlrd. eura u opremanje trgovina za distribuciju
Grupa Ingka, vlasnica lanca trgovina namještaja IKEA, objavila je da će do kraja godine uložiti tri milijarde eura u nove i postojeće trgovine koje bi trebale preuzeti ulogu distribucijskih centara za elektronsku trgovinu. Kompanija će novac ulagati u sve regije, iako će otprilike trećina biti namijenjena londonskom tržištu, probnom poligonu za nove formate trgovina i za logističke postavke, rekao je za Reuters Tolga Oncu voditelj maloprodaje u Ingka grup, vlasnici većine IKEA-inih trgovina. "Većina će biti namijenjena našim postojećim trgovinama, budući da govorimo o transformaciji, prenamjeni četvornih metara", objasnio je Oncu. Ingka se proteklih godina prilagodila uzletu internetske kupovine razvojem manjih trgovina, izmjenama web stranice i uvođenjem nove aplikacije i digitalnih usluga, poput alata za daljinsko planiranje. "Smatramo da moramo nadoknaditi zaostatak u organizaciji našeg poslovanja i shvatili smo da uključivanjem trgovina u završne krakove naše mreže i u realizaciju planova uređenja možemo stvoriti situaciju u kojoj će svi biti na dobitku," rekao je Oncu. Foto: IKEA Dostava internetskih narudžbi iz skladišta obližnjih trgovina na gradskim periferijama skratit će rok dostave i sniziti njezinu cijenu, uz nižu emisiju ugljika u usporedbi s dostavom iz logističkih centara, dodao je čelnik Ingka grupe. "Zašto gradnju središnjih skladišnih kapaciteta za online kupnju ne bismo zamijenili dopremom namještaja iz naših prodajnih prostora?", objasnio je logiku preređenja. Veliki dio ulaganja bit će usmjeren na automatizaciju skladišta u postojećim trgovinama, dodao je Oncu. Plan se vremenski poklopio s pojačanim oprezom mnogih tvrtki u okruženju geopolitičkih napetosti, visoke inflacije i oslabljenog povjerenja potrošača. No, Oncu smatra da je pravo vrijeme za takav korak, kada je IKEA u pitanju. "Slažem se da su izgledi (za osobnu potrošnju općenito) pomalo tmurni. To znači da će kupci tražiti još veće uštede na novcu i vremenu, da će tražiti cjenovno dostupna rješenja, uz dobru kvalitetu, funkciju, dizajn i održivost", ustvrdio je. Tijekom pandemije IKEA je bilježila najveću potražnju za namještajem otkada je osnovana jer su ljudi više vremena provodili kod kuće. U posljednje tri fiskalne godine Ingka je uložila oko 2,1 milijardu eura u nove i postojeće trgovine na 32 tržišta na kojima posluje. Dio najnovijeg ulaganja bit će fokusiran i na otvaranje novih standardnih trgovina u Rumunjskoj, Kini i Indiji, ali i novih trgovina u gradskim središtima i studija za planiranje na tržištima Kanade, Danske, Italije, Indije, SAD-a i drugih zemalja.
Poslovanje
Carlsberg Croatia u novu liniju za punjenje uložio 3,5 milijuna eura
Carlsberg Croatia, jedna od najvećih pivovara na domaćem tržištu, danas je u koprivničkom pogonu svečano otvorila modernu liniju za punjenje limenki. Uvođenjem nove linije, u koju je uloženo gotovo 3,5 milijuna eura, otvorena su nova radna mjesta, a volumen proizvodnje povećat će se za procijenjenih 46 posto. Linija će također omogućiti proširenje izvoza Somersbyja, popularnog cidera koji se već sada izvozi u više od 20 zemalja. "Uvođenje nove linije limenki direktan je odgovor na potrošačke trendove koji pokazuju kako su limenke pakiranje koje je sve traženije na tržištu i bilježi kontinuirani rast. Redovito pratimo navike naših potrošača i zato vjerujemo kako nova linija limenki pruža priliku za širenje domaćeg poslovanja, ali i izvoza. Važan dio naše višemilijunske investicije jest i zapošljavanje više od 20 novih djelatnika jer jedino uz izvrsne zaposlenike možemo osigurati najviše standarde i primjenu modernih tehnologija. Nastavljamo ulagati u poslovanje i vještine svojih zaposlenih kako bismo zajedničkim snagama iskoristili nadolazeće prilike pred nama“, izjavio je Marcin Burdach, predsjednik Uprave Carlsberga Croatia, dodavši kako će na novoj liniji limenki puniti i svoj najvažniji domaći brend Pan pivo. Marcin Burdach / Foto: Carlsberg Croatia Uz postojeće linije za punjenje staklenih i PET boca te bačvi dodavanje linije za punjenje limenki omogućuje kompaniji Carlsberg Croatia da u značajnijoj mjeri zadovolji potrebe potrošača za lokalno proizvedenim pivom i ciderom. Pogon u Koprivnici najmoderniji je u ovome dijelu Europe i značajan je za uspješno poslovanje cjelokupne grupacije. Somersby se u Hrvatskoj proizvodi već više od desetljeća, odakle se izvozi na atraktivna tržišta kao što su  Njemačka, Belgija, Češka, Nizozemska, Singapur, Tahiti i brojna druga. Puštanjem u rad nove linije dodatno će se proširiti izvoz ovog cidera na još više svjetskih tržišta.
Poslovanje
Telefónica Tech preuzela BE-terna Grupu
Društvo Telefónica Tech preuzelo je BE-terna Grupu, odnosno sve udjele od Deutsche Private Equity koje je imao u BE-terni te od drugih manjinskih dioničara.  BE-terna ima više od tisuću zaposlenika u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Nizozemskoj, Danskoj, Švedskoj i Norveškoj te je lani ostvarila godišnji promet od 121 milijuna eura. "Ovo je ključna prekretnica na zacrtanom putu BE-terna Grupe i zahvaljujemo društvu Deutsche Private Equity, a posebno Franku Muelleru, partneru i izvršnom direktoru, na neprocjenjivoj podršci koju su nam u posljednje tri godine pružili kako bismo došli do točke na kojoj se nalazimo danas. To što smo postali dio društva Telefónica Tech logičan je sljedeći korak u razvoju BE-terna Grupe. Od osnutka smo nastojali biti stabilan i pouzdan dugoročni partner svojim klijentima. Mnogi klijenti trenutačno sve više dijelova poslovanja prebacuju u oblak. Kombiniranjem naših postojećih rješenja s ponudom društva Telefónica Tech stvaramo portfelj rješenja koji idealno podržava tu transformaciju", rekao je Christian Kranebitter, osnivač BE-terna Grupe. Finalizacija preuzimanja očekuje se u sljedećim tjednima Potpora društva omogućit će BE-terni znatna strateška i dugoročna ulaganja u zapošljavanje i razvoj te dodatno ojačati njezin tržišni položaj. Preuzimanje također pokazuje da investitori vjeruju u sposobnost BE-terne da provodi velike projekte digitalizacije. "Ponude društva Telefonica Tech i BE-terna Grupe vrlo su komplementarne. Osnažit će nas služenje postojećim i novim klijentima sa svim ključnim tehnologijama i rješenjima potrebnima za dizajniranje i isporuku uspješne strategije digitalizacije te upravljanje njome", rekao je Bernhard Lang, glavni izvršni direktor BE-terna Grupe. Finalizacija preuzimanja očekuje se u sljedećim tjednima, nakon odobrenja njemačkog tijela nadležnoga za zaštitu tržišnog natjecanja.