Poslovanje
Fortenova oko Leda u ekskluzivnim pregovorima s Nomad Foodsom
Nakon dovršetka procesa dubinskog snimanja u postupku prodaje kompanija Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, koje zajedno s nekoliko manjih povezanih društava čine Poslovno područje zamrznute hrane, Fortenova grupa odlučila je krenuti u sljedeću fazu procesa ulaskom u ekskluzivne pregovore s američko-britanskom tvrtkom Nomad Foods, riječ je o najvećoj europskoj tvrtki upravo u području smrznute hrane, s prihodima oko 2,3 milijarde dolara. "Nomad Foods jest kompanija s izvrsnim investicijskim i operativnim postignućima i jasnim fokusom na segment zamrznute hrane u Europi. Ima još, naravno, jako mnogo posla te treba ispuniti niz uvjeta prije nego što postignemo konačni dogovor, ali svakako očekujemo da ćemo u tome uspjeti", rekao je James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe.   Glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe Fabris Peruško istaknuo je kako je postupak dubinskog snimanja za Poslovno područje zamrznute hrane, u kojem je sudjelovalo više stranaka, uspješno priveden kraju prihvaćanjem nastavka pregovora ekskluzivno s tvrtkom Nomad Foods, koja se dosad pokazala iznimno snažnim potencijalnim partnerom. "Ova transakcija za nas je dio procesa optimizacije kapitalne strukture koji će omogućiti Fortenova grupi daljnji razvoj. Očekujem da će sljedeća faza prodaje djelatnosti Zamrznute hrane biti dovršena krajem prvoga kvartala 2021. godine potpisivanjem kupoprodajnog ugovora. U tom bi slučaju transakcija mogla biti zaključena čim pribavimo regulatorna odobrenja, moguće tijekom ljeta 2021. godine", rekao je Peruško te dodao kako će nastaviti redovito i pravodobno obavještavati o razvoju situacije. Nomad Foods potvrdio pregovore s Fortenovom Nomad Foods je vodeći europski proizvođač smrznute hrane koji ima poznate brendove koji uključuju Iglo, Birds Ey, Findus itd. Sjedište mu je u Britaniji, a dionice su mu izlistane na njujorškoj burzi. I oni su potvrdli je ekskluzivne pregovore s Fortenova grupom o stjecanju poslovnog područja zamrznute hrane koje uključuje Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom "Poslovno područje smrznute hrane Fortenove ima vodeći europski portfelj smrznute hrane poznatih lokalnih marki koji dobro poznaju potrošači u Hrvatskoj, Srbiji, BiH i nekoliko drugih zemalja jugoistočne Europe. U tim područjima je tržišni lider gdje posluje u brojnim kategorijama uključujući ribu, voće, povrće, gotovu hranu, tjesteninu i sladoled", navodi se u objavi Nomad Foodsa. Akvizicijom programa smrznute hrane Fortenove Nomad Foods bi proširio svoj portfelj na nova i razvijajuća europska tržišta uz istodobno stvaranje pozicije za potencijalnu buduću konsolidaciju unutar središnje i istočne Europe.
Poslovanje
Završena velika energetska obnova Ericsson Nikole Tesle
Kompanija Ericsson Nikola Tesla izvijestila je da je završena energetska obnova kompanije koja će omogućiti godišnju uštedu u potrošnji energije od preko 4,6 milijuna kilovatsati (kWh), uz istodobno smanjenje emisije ugljičnog dioksida (CO2) za gotovo 1.400 tona. "Uspješno je završena jedna od najvećih energetskih obnova u Hrvatskoj sufinanciranih sredstvima Europske unije pa je Ericsson Nikola Tesla u 2021. godinu ušao s energetski bitno unaprijeđenim tehnološkim kapacitetima", navodi se u priopćenju. Kompanija je ovim projektom, kako ističu, još jednom potvrdila svoje strateško usmjerenje na smanjivanje ugljikovog otiska, sukladno Europskom zelenom planu i ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih naroda, odnosno odgovornost prema okolišu i zajednici u kojoj djeluje. "Od ukupno 67 milijuna kuna planski prihvatljivih izdataka po ovom projektu, kompanija je pri ugovaranju troškove smanjila na 63,5 milijuna kuna, od čega su 17 milijuna kuna bespovratna sredstva EU-a, a ostatak sredstava za energetsku obnovu poslovanja Ericsson Nikola Tesla osigurao je iz vlastitih izvora", ističu iz Ericsson NT. Napominju i kako usprkos pandemiji i zagrebačkom potresu, nakon 18 mjeseci intenzivnih građevinskih i elektroenergetskih radova, kompanijski kampus na Trešnjevci funkcionira i izgleda upravo onako kako je predviđeno idejnim planom nastalim prije više od tri godine. Projekt je izveden kroz suradnju s Ministarstvom zaštite okoliša i energetike, Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a. Iz Ericssona NT podsjećaju da je prošlo dvije i pol godine od potpisivanja ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava iz europskih strukturnih i investicijskih fondova u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija“ 2014.- 2020. za projekt “Povećanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u Ericssonu Nikoli Tesli d.d.“. Kompanija sada ulazi u novo razdoblje koje će karakterizirati godišnje uštede u potrošnji energije od preko 4,6 milijuna kWh uz istodobno smanjenje emisije CO2 za gotovo 1.400 tona, navodi se u priopćenju. Na energetskoj konsolidaciji proizvodnog pogona, izgradnji glavne toplinsko izmjenjivačke stanice i pripadajuće podstanice te glavne rashladne stanice i vanjskih spojnih cjevovoda, obnovi vanjskih ovojnica dvije najveće zgrade, ugradnji novih sustava grijanja, ventilacije i klimatizacije te postavljanju znatno učinkovitije rasvjete radio je tim od 600 sudionika koji su u dogovorenim rokovima završili opsežan i koordinacijski iznimno složen posao. "U uvjetima koji su bili znatno teži od onih prethodnih godina kompanija je zahvaljujući bespovratnim sredstvima EU te uz veliku vlastitu investiciju postigla cilj koji je jedan od preduvjeta dugoročne održivosti njenog poslovanja", zaključuje se u priopćenju.
Poslovanje
Fokus na visoku kvalitetu i u koronakrizi daje rezultate
U svakom zlu treba pronaći nešto dobro - upravo ovom dobro poznatom izrekom zagrebačka tekstilna tvrtka Splendor tekstil odlučila je odgovoriti na izazove pandemije koronavirusa koja u svojem čvrstom stisku drži cijeli svijet te pokazati da svaka kriza može završiti pozitivnim ishodom. Ova obiteljska tvrtka posluje već dva desetljeća, sjedište ima u Zagrebu, dok su joj pogoni u Klanjcu i Sesvetama, a zapošljava više od 50 ljudi. Prije koronakrize bili su u javnosti  sinonim za proizvodnju specijalne funkcionalne profesionalne odjeće, odnosno odjeće Gore-tex. Sada u novootvorenim pogonima u Sesvetama, kapaciteta četiri milijuna komada mjesečno, svake sekunde proizvedu dvije kirurške četvoroslojne maske. "Pandemija je riječ koja nas je prilično zabrinula ovog proljeća jer, bez obzira na ugovorene poslove, nismo bili sigurni kako će funkcionirati promet roba te kako organizirati proizvodnju na epidemiološki prihvatljiv način, s najmanjim rizikom za naše radnice. Poduzeli smo sve preporučene mjere, organizirali rad po smjenama i reducirali rizik", pojašnjava nam voditeljica razvoja u Splendor tekstilu Suzana Perčić te dodaje kako je odmah nakon toga nastupila nestašica zaštitne opreme te je tada Ministarstvo gospodarstva s Hrvatskom gospodarskom komorom poticalo tekstilne proizvođače da barem dio proizvodnje preusmjere na proizvodnju medicinskih maski. Foto: Splendor tekstil "Neki su počeli šivati platnene maske, ali mi smo gledali dugoročnije i odlučili pokrenuti proizvodnju 'pravih' medicinskih maski. Od odluke do uplate prvog stroja prošlo je tjedan dana, a do početka proizvodnje još 30-ak dana. U tih mjesec dana trebalo je organizirati prostor, ekipirati ljude, naučiti milijun stvari o medicinskim proizvodima o kojima nikada nismo niti razmišljali, pripremiti sav potreban repromaterijal, odraditi laboratorijska ispitivanja i registraciju pri Halmedu. I - uspjeli smo", opisuje Perčić. Kao i u proteklih 20 godina, vrlo su brzo uvidjeli da i u ovom dijelu poslovanja moraju napraviti iskorak jer se u situaciji pandemije virusa svi štite antibakterijskim (medicinskim) maskama. Međutim, one koje su visokoučinkovite za zaštitu respiratornog sustava, bile su i preskupe za široku populaciju. "I tako je nastala ideja o filtaru koji bi, uz visoki stupanj bakterijske, imao i visoki stupanj virusne filtracije, a kao finalni proizvod bio dostupan svima i, naravno, neškodljiv. Čim su laboratorijska ispitivanja pokazala upravo ta ciljana svojstva, komercijalizirali smo masku i ona je danas dostupna u svim ljekarnama koje su prepoznale njenu vrijednost i prednost nad drugim maskama", kaže Perčić te navodi kako su laboratorijska ispitivanja i dalje u tijeku te vjeruju da će i njihova maska uskoro dobiti status medicinskog proizvoda. Foto: Splendor tekstil Otvaranje tržišta i izvan Europske unije  U Splendor tekstilu razmišljaju dugoročno, pa bi tako, prema njihovim planovima, proizvodnja maski trebala biti sastavni dio njihova poslovanja i u budućnosti jer im maske otvaraju mnogo šire tržište od dosadašnjeg. Naime, u svojih 20 godina otkako posluju, uz domaće tržište uspjeli su otvoriti vrata brojnih zemalja Europske unije, i to uglavnom Njemačke, Italije i Slovačke, ali otvaraju im se mogućnosti i u Poljskoj, Estoniji i Ukrajini. "Proizvodnja je kompleksna priča bilo gdje, pa tako i u Hrvatskoj. Od samog početka  fokusirali smo se na visoku kvalitetu jer nismo htjeli biti tek 'jedna od žaba u bari', s obzirom na to da je naša 'bara' mala. Usmjerili smo se na brend Gore-tex i gotovo smo 20 godina jedini licencirani partner na našem tržištu. Po tome smo prepoznatljivi i ističemo se među drugim tekstilnim tvrtkama. Iza tog partnerstva stoje visoki zahtjevi kvalitete kompletnoga proizvodnog procesa, mnogo ulaganja u edukacije, timski rad, praćenje noviteta, konstantno traženje inovativnih rješenja, suradnja s tekstilnim institutima i laboratorijima", kaže Perčić te navodi da u Hrvatskoj nedostaje poticanje iznadprosječnog. Foto: Splendor tekstil "Iznadprosječno i kvalitetno najčešće je i najjeftinije, ali se tako ne percipira u našem sustavu javnih nabava gdje je najlakše ništa ne mijenjati i stalno voziti po utabanim stazama. Iskorak u kvaliteti znači bolji proizvod, bolja zaštita radnika, ali i njihovo zadovoljstvo – osjećaj da se nadležne službe brinu i da im je stalo. S druge strane, kad kupujete kvalitetan proizvod, njegovo je trajanje znatno dulje, rjeđe su potrebni postupci nabave i u konačnici je to obično i financijski najisplativije rješenje", kaže Perčić koja, kad je riječ o ocjeni ove 2020. godine, kaže jednostavno kako je bila - izazovna. Foto: Splendor tekstil "Svi pametni poslovni ljudi uvijek planiraju i rade projekcije i strategije. A onda vas zadesi nešto ovakvo, globalno, veliko i opasno - i sve to pada u vodu te se ili bacite na glavu u nove izazove ili ne. Mi jesmo", kaže Perčić koja se nada da će 2021. donijeti smirenje, ali smatra i kako još dugo nećemo moći biti opušteni kao nekad i da će nam maska još dugo biti na licu. "Planovi? Ima ih, naravno – razvoj novih proizvoda, unapređenje procesa, uvođenje novog sustava upravljanja kvalitetom, širenje na druga tržišta, i unutar EU-a i izvan njega, itd. Ali ova nam je godina pokazala da se jedni planovi lako mogu pretvoriti u neke sasvim druge", kaže na kraju voditeljica razvoja u Splendor tekstilu Suzana Perčić.