Poslovanje
Kandit u prvom kvartalu ostvario rast prihoda
U prvom kvartalu 2021. godine Kandit je nastavio ostvarivati pozitivne poslovne učinke unatoč poslovanju u uvjetima pandemije. Ostvaren je rast ukupnih prihoda od šest posto, dok su prihodi od prodaje veći za 11 posto u odnosu na isto razdoblje 2020. godine.  "Nastavljen je rast EBITDA-e koja je za prvi kvartal ove godine veća za 23 posto", rekla je Dajana Mrčela, članica Uprave Kandita. Ističe kako je u zahtjevnome poslovnom okruženju Kandit fokusiran na daljnje unaprjeđenje poslovanja efikasnim upravljanjem troškovima, tehnološkim napretkom te inoviranjem proizvodnog programa. Projekti koji su u 2020. godini zbog krize izazvane pandemijom COVID-a 19 stopirani ili prolongirani, realizirat će se ove godine te su sve razvojno-marketinške aktivnosti usmjerene na njihovu realizaciju. Prodaja u konditorskoj industriji u značajnoj je mjeri sezonskoga karaktera. Dok je u 2020. godini već u prvom kvartalu zabilježen slabiji promet za prigodni program, ove se godine osjetio određeni potrošački optimizam te je program za uskrsne blagdane i obilježavanje određenih datuma ostvaren prema planu i u Hrvatskoj i na izvoznim tržištima, navodi se u prioćenju konditorske tvrtke.  Dajana Mrčela / Foto: Kandita  "Financijski izvještaj za Kandit za 2020. godinu revidirala je revizorska kuća KPMG. Fokusiranje na realizaciju profitabilnih programa, optimizacija troškova i fleksibilnost u prilagođavanju koronakrizi rezultirali su ostvarenom EBITDA-om od 34,06 milijuna kuna, uz maržu od 13,5 posto odnosno rastom od 24 posto u usporedbi s 2019. godinom. Izvozna orijentacija tvrtke te realiziranje novih poslova na izvoznim tržištima rezultirali su udjelom izvoza u prihodima od prodaje od 47 posto", ističe Dajana Mrčela. Preduvjet rasta i razvoja svakako su investicije i kontinuirano ulaganje u nove projekte, tako da je u 2020. godini realizirano 1,9 miljuna kuna kapitalnih ulaganja. Najznačajniji projekti usmjereni su na tehnološko unaprjeđenje procesa proizvodnje čime se osigurava podloga za optimizaciju troškovne učinkovitosti i povećanje kapaciteta. 
Poslovanje
Croatia Airlines ovoga ljeta leti u 18 europskih metropola
Croatia Airlines (CA) tijekom ljetnih mjeseci, od lipnja do rujna, planira dodatno širenje mreže svojih međunarodnih letova iz Zagreba i jadranskih odredišta u europske metropole, pa će tako letjeti u 18 europskih metropola, odnosno 19 zračnih luka, priopćili su u ponedjeljak iz CA. Iz Zagreba su planirani redoviti međunarodni letovi u 14 europskih odredišta. Uz najavljene letove tijekom svibnja u Amsterdam, Beč, Bruxelles, Dublin, Frankfurt, Kopenhagen, London, München, Pariz, Rim (via Split), Sarajevo, Skoplje i Zürich, u planu je i obnova sezonskih letova u Atenu. Zračna luka Split tijekom ljetne sezone trebala bi biti povezana s ukupno 12 inozemnih odredišta. Novost su sezonski letovi na liniji Split – Prag subotom, a povratne zrakoplovne karte na toj liniji već su dostupne po promotivnoj cijeni već od 139 eura. Osim u Prag, putnicima će se od lipnja nuditi i izravni međunarodni letovi iz Splita u Beč, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Kopenhagen, London, Lyon, München, Pariz, Rim i Zürich. U planu je i snažnije povezivanje Dubrovnika s europskim odredištima, pa su tako predviđeni letovi iz najjužnije hrvatske zračne luke u Atenu, Frankfurt, München, Pariz, Rim i Zürich. Osim toga, navodi se, očekuje se i ponovno pokretanje sezonskih letova iz Rijeke u München. Kako bi osigurala povezanost i snažno podržala turistički proizvod, Croatia Airlines tijekom ljetne sezone na letovima iz europskih odredišta prema Hrvatskoj planira ponuditi više od 80.000 sjedala, a u suradnji s mnogim turoperatorima predviđeno je i više od 200 turističkih čarter (izvanrednih) letova s tržišta Austrije, Italije, Irske, Izraela i Skandinavije. Osim širenja međunarodne mreže letova, CA nastavlja osiguravati i zračnu povezanost hrvatskih gradova i regija svojim letovima u domaćem redovitom prometu u sklopu kojeg su planirani letovi između zračnih luka Zagreb, Split, Dubrovnik, Osijek, Zadar, Pula i Brač. Mreža međunarodnih i domaćih letova tijekom ljetne sezone prilagođena je tržišnoj potražnji za uslugom zračnog prijevoza, što se u kompaniji kontinuirano prati, a planirani red letenja podložan je promjenama, ovisno o razvoju epidemiološke situacije u Hrvatskoj i svijetu, zaključuje se u priopćenju.
Poslovanje
Podravka u prvom tromjesečju bilježi rast neto dobiti
Grupa Podravka je u prvom tromjesečju ostvarila neto dobit od 105,2 milijuna kuna, što je za 15,6 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. "Pozitivan rezultat potvrđuje činjenicu o sposobnosti kompanije za prilagodbom poslovanja i u nepredviđenim, izvanrednim situacijama te odražava snagu i izdrživost poslovnog modela i temeljnih djelatnosti grupe Podravka", navodi se u priopćenju. Prihodi od prodaje grupe u prvom su tromjesečju ove godine iznosili 1,08 milijardi kuna i manji su za 12,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Iz Podravke ističu kako su prihodi od prodaje očekivano niži u odnosu na usporedno razdoblje, ali u skladu su s usvojenim planom poslovanja za ovu godinu. "Očekivani pad prihoda od prodaje u odnosu na 2020. posljedica je neuobičajeno velikog povlačenja robe te stvaranja dodatnih zaliha kod kupaca u ožujku prošle godine, što je bila posljedica uvođenja zatvaranja (lockdowna) u većini zemalja u kojima je grupa Podravka prisutna", pojašnjavaju iz koprivničke kompanije.  Ističu pritom kako je rast prihoda od prodaje u iznosu od 4,3 posto u odnosu na godinu prije ostvaren na tržištima zapadne Europe i prekooceanskih zemalja.  Iz Podravke naglašavaju kako su navedena ostvarenja pod velikim utjecajem mjera ograničenog kretanja i poslovanja u mnogim zemljama u kojima grupa Podravka posluje, zbog čega brojni, primjerice institucionalni kupci (škole, domovi, bolnice i sl.) posluju smanjenim kapacitetom pa tako naručuju i manje proizvoda. Navedeni utjecaj posebno se odražava na tržištu Slovenije gdje je Žito veliki dobavljač navedenim kupcima.  "No, kada uspoređujemo ukupne prihode od prodaje iz prvog tromjesečja ove godine s usporednim razdobljem 2019. godine, koja nije bila obilježena krizom uzrokovanom koronom, tada dolazi do rasta navedenih prihoda na razini od oko 6 posto, što svakako pokazuje pozitivne trendove u poslovanju kompanije", ističu iz koprivničke prehrambene kompanije.  NO dao suglasnost za pokretanje investicijskog ciklusa Iz Podravke navode kako je Nadzorni odbor na današnjoj sjednici dao suglasnost Upravi za pokretanje investicijskog ciklusa koji će se odvijati u nekoliko faza. Time Podravka, među ostalim, pokretanjem procesa optimizacije logistike, kreće u izradu projekta investicije u novi logističko-distributivni centar. Cilj je optimizacija ukupnih logističkih operacija koja će unaprijediti učinkovitost grupe Podravka i pridonijeti podizanju konkurentnosti ukupnog poslovanja, ističu iz kompanije. Navode i kako je, u okviru odobrenog investicijskog ciklusa, Nadzorni odbor dao prethodnu suglasnost za informatičku i energetsku rekonstrukciju, kao i modernizaciju poslovne zgrade u Koprivnici radi unaprjeđenja energetske učinkovitosti, korporativne i informacijske sigurnosti sustava te stvaranja odgovarajućih uvjeta za rad koji će potpuno zadovoljavati propisane zakonske norme te odgovarati novim zahtjevima u vremenu nakon pandemije uzrokovane koronavirusom. Osim ta dva projekta, grupu očekuje još nekoliko važnijih projekata kojima se nastoji tehničko-tehnološki modernizirati i digitalno transformirati kompaniju te je dovesti na optimalnu razinu razvijenosti kako bi mogla adekvatno odgovoriti sve većim zahtjevima brojnih tržišta na kojima posluje.  Predložena dividenda od 9 kuna po dionici Nadzorni odbor je usvojio i revidirane rezultate poslovanja za 2020. godini, u kojoj je grupa Podravka ostvarila neto dobit od 248,9 milijuna kuna, što je rast od 12,3 posto u odnosu na 2019. godinu.  Usvojen je i prijedlog o upotrebi dobiti za 2020. godinu te je glavnoj skupštini Podravke predložena isplata dividende od devet kuna po dionici, ističu iz koprivničke kompanije.
Poslovanje
Atlantic predlože dividendu od 40 kuna po dionici
Dioničari Atlantic grupe trebali bi dobiti dividendu od 40 kuna po dionici iz cijele zadržane dobiti iz 2019. godine u iznosu od 109,96 milijuna kuna te iz dijela dobiti iz 2020. godine, najavljeno je iz Atlantica u objavi o održanim sjednicama nadzornog odbora i uprave. Sjednice uprave i nadzornog odbora održane su u ponedjeljak, a na njima su razmatrani i prihvaćeni prijedlozi, među kojima i o isplati dividende, koji će biti upućeni na usvajanje glavnoj skupštini koja će biti zakazana za 16. lipnja, navodi se u objavi putem Zagrebačke burze. Atlantic grupa je u 2020. ostvarila neto konsolidiranu dobit nakon manjinskih udjela u iznosu od 341,7 milijuna kuna, a neto dobit Atlantic Grupe d.d. iznosi 224,5 milijuna kuna. Nadzorni odbor prihvatio je prijedlog uprave za isplatu dividende od 40 kuna po dionici, a isplatit će se iz cijele zadržane dobiti iz 2019. u iznosu od 109,96 milijuna kuna te iz dijela dobiti iz 2020. godine.  Preostala neto dobit za poslovnu 2020. godinu ostat će u zadržanoj dobiti. Predloženo je da se dividenda isplati dioničarima koji su na dan 24. lipnja 2021. evidentirani u depozitoriju Središnjeg klirinškog depozitarnog društva, datum od kojeg će se trgovati dionicom Atlantica bez prava na isplatu dividende bio bi 23. lipnja, a predloženi dan isplate dividende je 7. srpnja. Inače, predložena dividenda od 40 kuna po dionici je za 15 kuna viša nego li je dioničarima Atlantica isplaćeno lani. Naime, prošle je godine za dividendu isplaćeno 83,1 milijun kuna, odnosno 25 kune po dionici, i to iz zadržane dobiti iz 2018. i dijela dobiti iz 2019. godine.
Poslovanje
Brend koji zaokružuje dobru izvoznu priču
Samoborska tvrtka Nord Produkt na tržištu je prisutna već 30 godina, a u tri desetljeća poslovanja izrasli su u jednog od najvećih regionalnih proizvođača namještaja za kupaonice, kuhinja i slavina. Prošli su cijeli krug od distributera do proizvođača, iz čijih je pogona do sada izašlo više od milijun slavina, deseci tisuća kupaoničkog namještaja i više od 2.200 mobilnih kućica. "Znali smo da je proizvodnja budućnost. Danas smo prepoznati kao hrvatski proizvođač slavina, kupaoničkog namještaja i kuhinja. Veliki broj ljudi proveo je godišnji odmor u nekoj od 2.200 mobilnih kućica Nord. U njih smo ugradili sve naše znanje i proizvode koje godinama usavršavamo. Radi daljnjeg razvoja taj dio proizvodnje 2019. izdvojili smo u odvojenu tvrtku Nord Mobil", kaže direktor tvrtke Nord Produkt Krešimir Hazler navodeći kako kontinuirano proizvode između 15 i 20 serija slavina u tri trgovačke marke - Nord, Schmidler i Armal.   Foto: Privredni.hr Prihod im je lani premašio 70 milijuna kuna, a ostvarilo ga je više od 100 zaposlenika. Dnevni kapacitet proizvodnje u tri moderne proizvodne linije više je od 100 kupaoničkih ormarića i 50 kuhinja. Tvrtka Nord Produkt lani je svojem portfelju formalno pripojila i slovenski Armal, koji je više od 50 godina i sinonim za slavine na području jugoistoka Europe. Naime, nakon što je slovenska tvrtka otišla u stečaj, nekoliko godina ništa se nije radilo, a onda je 2017. održan međunarodni natječaj za prodaju brenda na kojem su Samoborci ponudili najviše i kupili Armal. Foto: Privredni.hr "Nama je Armal brend s kojim izlazimo na tržišta u regiji, svojevrsna ulaznica za područje bivše države koja je imala više od 20 milijuna stanovnika. Asortimanski ćemo Armal pozicionirati kao brend za cijelu kupaonicu. Već sada, uz slavine, u Armalu su kade, tuš-kanalice, sanitarije i kupaonički namještaj", kaže Hazler navodeći kako su tijekom lockdowna razvili 15 linija kupaoničkog namještaja, u 20 dekora i s raznim modulima veličine.   "Kreirali smo najveću ponudu kupaoničkog namještaja u regiji, i to pod brandom Armal. Kupac ima mogućnost birati između 1.000 kombinacija namještaja za svoju kupaonicu. Reakcije potrošača su izvrsne i prodaja kontinuirano raste. Namještaj Armal trenutno izvozimo u Sloveniju, BiH, Švedsku i Njemačku. Bilo bi još bolje da nije otežano putovati i da u mnogim zemljama dućani nisu zatvoreni", ističe Hazler. Krešimir Hazler/ Foto: Privredni.hr Nord Mobil kućice i na -25 stupnjeva Još jedan segment njihove proizvodnje toliko se razvio da je morao biti izdvojen u posebnu tvrtku. Riječ je o proizvodnji mobilnih kućica koje su sad pod kapom tvrtke Nord Mobil. Dosad je proizvedeno više od 2.200 mobilnih kućica, a najveći su kupci vodeće hotelske kuće i kampovi, koji bilježe jak trend potražnje takvog smještaja. Inače, njihova prva kućica sklopljena je 2013., da bi danas za sebe mogli reći kako su među najvećim proizvođačima mobilnih kućica u zemlji. Foto: Privredni.hr "Imamo više od 30 modela mobilnih kućica, a ponajprije smo bili fokusirani na ljetne modele, više za hrvatsko podneblje. Uspjeli smo razraditi ponudu i za zimska područja, kućice koje mogu podnijeti i temperaturu od -25 Celzijevih stupnjeva te više od 600 kilograma opterećenja po četvornome metru na krovu. Mogu reći da smo svojevrsni pioniri u izradi mobilnih kuća koje se rabe u 'zimskim' područjima, a izvoz nam raste zbog Austrije, Njemačke i Švedske i drugih zemlja koje su usmjerene na zimski turizam", kaže direktorica Nord Mobila Iva Jurković, koja ističe kako od izvoza ostvaruju 15 posto prihoda. Foto: Nord Mobil  Površine tih mobilnih kućica kreću se od 18 do 40 četvornih metara, a cijena od 30.000 eura. Najveća koju su do sada proizveli imala je 40 kvadrata, a zanimljivo je i to da je tzv. zimski model oko 10.000 eura skuplji zbog jače izolacije.
Poslovanje
Bolt u novu uslugu investira više od 150 milijuna kuna
Bolt u pokretanje vlastite usluge dijeljenih automobila Bolt Drive ulaže gotovo 20 milijuna eura. Nova usluga, koja će biti dostupna na području Europe a za koju će se pilot-projekt provesti u Estoniji, omogućava korisnicima kratkoročni najam automobila pomoću postojeće aplikacije Bolt. Vodeća europska platforma za mobilnost u jednoj aplikaciji nudi usluge dijeljenih automobila, prijevoza te najma romobila i električnih bicikala. Uz to što korisnici jednim dodirom ekrana mogu brzo i jednostavno unajmiti automobil, Boltova usluga im istodobno omogućuje da budu manje ovisni o osobnim automobilima, potičući i alternativne načine prijevoza na kratkim udaljenostima. Ekološki održivija opcija prijevoza "Osobni automobili glavni su uzročnik problema urbanog prijevoza kao što su protočnost prometa, emisija štetnih plinova u atmosferu te zauzimanje prostora u gradovima. Boltova je misija pomoći ljudima da se odreknu osobnih automobila pružajući im kvalitetnu alternativu", kaže Markus Villig, CEO u Boltu. Villig također naglašava potencijale prikladnije, cjenovno pristupačnije i ekološki održivije opcije prijevoza kojom možemo promijeniti svoje navike i model posjedovanja vlastita automobila zamijeniti prijevozom na zahtjev. "To već činimo za kratka i srednja putovanja. Bolt Drive sada pokriva ostatak slučajeva uporabe automobila, bilo da je riječ o odlasku u trgovački centar ili vikend-putovanju izvan grada. Naši će korisnici u bilo kojem trenutku imati pristup automobilu putem postojeće aplikacije koju već rabe za romobile, e-bicikle i prijevoz", dodaje Villig. Bolt Drive jednostavna je usluga dijeljenih automobila koja korisnicima omogućava da unutar aplikacije Bolt provjere dostupnost najbližih vozila te rezerviraju svoj automobil. Vožnju mogu započeti mobilnim otključavanjem automobila i završiti je bilo gdje u gradu zadržavajući se u području naznačenom u aplikaciji. Najveća je prednost korištenja ovom uslugom oslobođenje plaćanja parkinga i goriva, navodi se u priopćenju Bolta.