Podravka u pet godina namjerava uložiti pet milijardi kuna

9. lipnja 2021.

Za nove akvizicije planirane su dvije milijarde kuna

Martina Dalić/ Foto: Podravka

Nadzorni odbor Podravke dao je suglasnost za Strateški plan Grupe Podravka za razdoblje 2021. - 2025. godine.  Provedba usvojene Strategije podrazumijeva ulaganje oko 1,7 milijardi kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, oko 1,4 milijarde kuna u marketing za ostvarenje organskog rasta te oko dvije milijarde kuna u akvizicije.

"Budući ubrzani rast i razvoj divizije Prehrana bazirat će se na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom kao što su dodaci jelima, juhe i pekarstvo te usmjerenosti na bogatija i potentnija tržišta u zapadnoj i srednjoj Europi. Kada je riječ o hrvatskom tržištu odnosno tržištima regije Adria, navedena će tržišta i u sljedećem razdoblju biti dominantna te će fokus, uz daljnji rast, biti i na očuvanju visokih tržišnih pozicija. Ovakvim strateškim pristupom očekuje se znatnije povećanje udjela tržišta zapadne i srednje Europe u ukupnim prihodima od prodaje", ističu iz Podravke. 

Prilikom izrade Strategije analizirano je trenutačno stanje, povijesni podaci te vanjsko okružje Grupe Podravka. Strategija obuhvaća obje divizije Grupe Podravka, Prehranu i Farmaceutiku (Belupo), u tri razvojna stupa: usmjerenost na odabrana tržišta i proizvodne kategorije, povećanje učinkovitosti poslovanja tehnološkom modernizacijom i digitalnom transformacijom proizvodnih i logističkih procesa te akvizicije. Sastavni je dio strateškog dokumenta i integrirani plan implementacije s jasno definiranim aktivnostima i pripadajućim rokovima za provedbu.

Provedbom definiranih mjera za podizanje učinkovitosti prodaje, primjerice otvaranjem novih kanala prodaje i snažnijom prisutnošću u gastronomskom segmentu, potom povećanjem učinkovitosti proizvodnje uz kvalitetnije upravljanje ljudima, procesima te daljnjom tehnološkom modernizacijom i digitalizacijom proizvodnih i logističkih procesa osigurat će se podizanje učinkovitosti na znatno višu razinu. Vrijedi istaknuti kako je za provođenje koncepta Lean 4.0 kao pilot-projekt odabrana Tvornica juhe i Vegete, a nakon toga namjerava se uspostaviti navedeni koncept unutar svih proizvodnih jedinica.

Povećanjem samodostatnosti vlastitom poljoprivrednom proizvodnjom i jačanjem kooperacije Podravka će u sljedećem petogodišnjem razdoblju pridonijeti smanjenju ovisnosti o uvozu i stabilno upravljati rizicima u primarnom dijelu lanca opskrbe jačajući lidersku poziciju i konkurentnost.

U dijelu koji se odnosi na akvizicije, Strategija definira kriterije za razmatranje i odabir predmeta akvizicije. Ključno je istaknuti kako je namjera Grupe Podravka da putem mogućih akvizicija u diviziji Prehrane osnaži svoju prisutnost i tržišni položaj na tržištima i u kategorijama koji su u fokusu daljnjega ubrzanog razvoja.

Fokus farmaceutike na međunarodna tržišta  

Farmaceutika (Belupo), druga divizija Grupe Podravka, u sljedećem će razdoblju fokus staviti na snažniji rast na međunarodnim tržištima, uglavnom srednje i istočne Europe, širenje portfelja s proizvodima u dodatnim anatomsko-terapijsko-kemijskim skupinama te snažniji rast domaćeg tržišta uvođenjem novih proizvoda.

Rast će biti snažno potaknut lansiranjem novih molekula u receptnom i bezreceptnom programu. Strategija predviđa ubrzanje procesa razvoja proizvoda farmaceutskog dijela kompanije optimizacijom ključnih procesa i uspostavljanjem čvršćih smjernica za praćenje učinkovitosti.

"Optimizacijom učinkovitosti u nabavi te proizvodnim i logističkim kapacitetima radit će se i na poboljšanju operativne učinkovitosti poslovanja. Kada je riječ o anorganskom rastu divizije Farmaceutika, kompanija želi biti aktivni sudionik i proaktivno tražiti akvizicije portfelja i proizvodna partnerstva", zaključuju iz Podravke. 

P.hr/I.G.