Platforme za sadržaj se mijenjaju, morate se mijenjati i vi

28. studenoga 2019.

Foto: P.hr

Sve teče i ništa ne ostaje isto te nije moguće dva puta stupiti u istu rijeku, rekao je davno Heraklit. To vrijedi i za medijske platforme koje se spajaju, odvajaju, mijenjaju, a dolaze i neke nove. S njima se trebaju mijenjati i stvaratelji sadržaja, kaže Tobias Schiwek, glavni izvršni direktor tvrtke Divimove koja je specijalizirana za videosadržaje u marketingu, na konferenciji Digital Shapers posvećenoj digitalnoj transformaciji.

"U takvom svijetu stalnih promjena mnogo je volatilnosti i promjena, s mnogo nesigurnosti i rizika. Suvremeni svijet je promjenjiv i ista stvar, ako je gledate iz druge perspektive, može biti sasvim drukčija. Isto je tako i s pričanjem priča. Ako vam sada jedan način služi da priču možete ispričati, to vam uskoro neće biti dovoljno", dodaje Schiwek.

S velikim promjenama dolaze i veliki izazovi. Budžeti za sve se mijenjaju kao i platforme na koje se taj novac troši, a velike organizacije imaju najviše problema upravo s time. No dobra je to što je svaki kreator svjestan da je publika uvijek bila raznolika.

"Stvaranje prave grupe ljudi, kako bi im se plasirao sadržaj, jest izazov. Velika demokratizacija sadržaja omogućila je da svatko tko ima ludu ideju može stvoriti nešto što će privući određenu publiku i stvoriti veliki doseg. No zadržati tu publiku i stalno im stvarati novi sadržaj veliki je izazov. I dok je nekada u videosadržajima pažnja publike trajala sedam sekundi, sada se to promijenilo na samo četiri sekunde, i ako u tom vremenu publika nije privučena, samo je klik udaljena od odlaska", smatra Schiwek.

Dodao je kako se sada lanac vrijednosti mijenja, gotovo da uopće nema niša, već svaki pojedini interes može naći specifičnu publiku. Ne postoji nešto što je moguće plasirati, primjerice, mladoj publici. Istodobno je medijska percepcija promijenjena jer svatko stvara svoju priču. A najveći je izazov - kako početi s pričom.

"Teško je reći gdje početi, kome pričati i na kojoj platformi. Različita je socijalna demografija svake ciljane grupe. No razumijevanje vrijednosti je isto - ono mora biti precizno, identitet se mora uspostaviti i to mora biti napravljeno održivo. Autentičnost stvara povjerenje, a ono dolazi iz zajedničkih vrijednosti i dogmi. Više nije cilj dosegnuti masu - nego pronaći pravih 500 ljudi koji će primiti informaciju", smatra Schiwek.

Iako je nekada potrebno ići u širinu, većina komunikacije u niši mora se prepoznati, kao i ljudi te pravila njihova funkcioniranja. Fragmentacija utječe stoga na korisnike, kreatore sadržaja i načine pričanja priče. Nije dovoljno prebaciti sadržaj u drugi format, nego je potrebno pričati priču na drukčiji način. Svaka niša i svaka platforma ima svoj način pričanja priče. A publiku je nužno pratiti kamo god išla.

"Magija se događa u sretnom susretu pozicioniranja brenda, kreatorova osjećaja i interesa ciljane publike", zaključuje Schiwek.

Krešimir Sočković