Platforma koja otvara vrata hrvatskim proizvodima

6. listopada 2020.

Ivana Fakin i Tajana Knez / Foto: Mama Market

Živimo u vremenu u kojem je ponuda odjeće, igračaka, opreme i svega ostalog namijenjenog bebama ogromna, a pravo je osvježenje imati na jednome mjestu proizvode za koje znate odakle dolaze i kako nastaju te da ih druge mame preporučuju.

Upravo je to ono što nudi Mama Market, jedinstvena web shop platforma koja okuplja proizvođače dječje opreme i proizvoda za bebe, djecu i majke iz cijele Hrvatske te im omogućuje prodaju proizvoda putem osobnog web shopa njihova poduzeća na platformi. Iza ove poslovne priče stoje dvije poduzetnice i majke – Tajana Knez i Ivana Fakin. Ako bismo podijelili zaduženja, može se reći kako je Tajana idejna začetnica te voditeljica projekta, prodaje i odnosa s članovima, dok je Ivana voditeljica web-trgovine i kreativnog dijela poslovne priče.

Mama Market

Foto: Mama Market

"Na tržištu stvaramo jedinstveno mjesto na kojem kupac s povjerenjem može kupiti siguran proizvod isključivo hrvatskog porijekla te utječemo na širenje svijesti o još aktualnijoj, sada više nego ikad, potrebi kupovanja hrvatskih proizvoda. Dakle, osnovna ideja projekta osigurava benefit malim proizvođačima, dok je s druge strane usmjerena na dobrobit naših kupaca i stvaranje vrijednosti na našem tržištu", kaže Tajana navodeći da Mama Market djeluje i kao zajednica koja podržava male poduzetnike i zalaže se za razvoj ženskog poduzetništva jer je većina poduzeća na ovoj web-platformi u vlasništvu žena.

"Tako za svoje korisnike dva puta godišnje organiziramo druženje uz edukaciju, zajedničke izlaske na dječje sajmove i konferencije, a u suradnji s HGK-om i Europskom poduzetničkom mrežom (EEN) Mama Market svoje partnere spaja i s potencijalnim inozemnim distributerima", kaže Tajana.

Uz održavanje web shopa, što je zadatak platforme, Mama Market za svoje članove zaprima narudžbe, pruža uslugu podrške kupcima prije i nakon kupnje, uslugu naplate i dostave. Na članu je da putem mjesečnoga prodajnog izvještaja, koji mu dostavljaju, fakturira svoju prodaju te da proizvod zapakira i pozove kurira putem jedinstvene dostavne službe. Oglašavanje platforme, poduzimanje prodajnih aktivnosti te osiguravanje prisustva na društvenim mrežama također je zadatak platforme, a za sve to član plaća određeni model naknade.

Virtualne police za male proizvođače

Smisao je platforme odraditi za malog proizvođača onaj dio posla za koji nema dovoljno resursa vremena ili specifičnih znanja jer je, pojašnjavaju, jedan segment poslovanja izrada samog web shopa, no sasvim različito je voditi brigu kako bi sve u njemu funkcioniralo onako kako treba.

"Na naše 'virtualne police' dobro su došli svi zdravi i sigurni te funkcionalni i inovativni proizvodi iz spomenute kategorije koji podržavaju zdravo i sretno odrastanje djece u skladu s prirodom. Posebna pažnja posvećena detaljima i dizajnu proizvoda dodatan je argument za prihvat u našu ponudu. Uvjet je, naravno, i to da proizvođač ima registriran poslovni subjekt ili samostalnu djelatnost kako bi mogao izdavati račune", kaže Ivana, koja nam otkriva kako su pozitivno iznenađene bogatom i inovativnom ponudom hrvatskih proizvođača.

Mama Market Foto: Mama Market

Ivana također ističe kako su prednosti prodaje putem web-trgovine/marketplacea zaista brojne, a 24-satna dostupnost proizvoda kupcu jedna je od najvažnijih.

"Tu je zatim prednost u odnosu na fizičku trgovinu koja sa sobom nosi mnogo veće troškove te mora zadovoljiti brojne uvjete, od lokacije, opremljenosti, osoblja, pa nadalje. Jednako važan je i konstantan porast broja korisnika interneta te broja potrošača koji proizvode i usluge kupuju putem interneta, posebice od početka COVID-pandemije", kaže Ivana i ističe da online-trgovina za razliku od fizičke uz prodaju objedinjuje i marketinške napore te tako može ostvariti i veći priljev kupaca, čak i inozemnih jer za online prodaju nema granica. 

Mama Market trenutno drži više od 200 proizvoda, točnije, oko 300 ako se računaju i njihove varijacije. No Tatjana i Ivana otkrivaju kako ponuda raste iz dana u dan, a bilježe i sve znatniji porast prodaje iz mjeseca u mjesec.

"Dostava naših proizvoda zasad je moguća isključivo unutar Hrvatske, no planovi za izlazak na inozemno tržište postoje. Ove planove opravdavaju i česte pohvale koje nam pristižu iz Hrvatske i drugih zemalja putem društvenih mreža. Uvijek nam je drago čuti da se ljudima sviđaju proizvodi iz naše ponude, ali i ovakav koncept multistore platforme. Ovo potonje nam je posebno priznanje jer kreirati i 'gurati' platformu s proizvodima iz jedne niše daleko je teži zadatak nego gurati platformu sa širokim asortimanom proizvoda", kaže Tatjana dok Ivana ističe da kad jednom pronađete svoje kupce, znate da ste naišli na tip kupaca koji kupuje kod vas s razlogom i koji prepoznaje značenje ovakvih proizvoda.

Mama Market Foto: Mama Market

"Takvi kupci uvijek se rado vraćaju, ali rado i preporučuju proizvode drugima, a to je dobitna kombinacija za sve. Osviješteni roditelji koji drže do zdravog života, rasta i razvoja svoje djece, ali i brinu o održivosti i poticanju domaće proizvodnje, otpočetka su naša ciljana skupina", kaže Ivana.

Ovaj stvaralački dvojac ne staje, već nastavlja dalje, a u fokusu im je trenutno otvaranje platforme prema stranim tržištima. Naravno, za to je potrebno platformu prilagoditi za rad s inozemstvom, a onda uložiti i u oglašavanje na tržištima na koja ciljaju, primarno susjedne Slovenije, ali i šire. Također im je u planu proizvode članica plasirati i u neke trgovine, a jednako kao što okupljaju male proizvođače dječjih proizvoda, voljele bi isto napraviti i za uslužne djelatnosti usmjerene na djecu, majčinstvo i roditeljstvo. Tako bi roditelji doista imali sve proizvode i usluge na jednome mjestu.

 

Ilijana Grgić