Pet znakova po kojima se prepoznaju lideri

1. prosinca 2019.

Foto: Pixabay

Lidera nije lako prepoznati, a isto je toliko teško prepoznati što i kako zapravo lider treba raditi. No, pokazalo se kako su najbolji lideri oni koji vode služeći drugima, piše Marcel Schwantes, osnivač i glavni direktor razvoja ljudskih resursa u tvrtki Leadership From the Core, za magazin Inc.

Prema njegovim riječima, lideri koji stoje na usluzi mogu se prepoznati po pet stvari: 

  1. Očekuje se transparentnost 

Neki od dobrih lidera jasni su na samom početku svakog brainstorminga, te izravno kažu kako se 90 posto onoga što će biti rečeno nikada neće provesti u praksi. Istodobno, poticat će iznošenje ideja jer glupih ideja nema i dobro je da misli teku jer one mogu inspirirati druge.

2. Dijeljenje procesa donošenja odluka

U autokratskom tradicionalnom stilu upravljanja rezultati se dobivaju. No, način na koji se sada radi te današnja radna snaga znatno su se promijenili. Za uspjeh u menadžmentu sada je potrebna suradnja, a ne zapovijedanje. Pozivanje zaposlenika da sudjeluju u određivanju ciljeva služit će kao važan dio njihova angažiranja. 

3. Slušanje bez ometanja

Prije nego što pomislite da ste spremni voditi, pitajte se jeste li dobar slušatelj. To će vam biti prijeko potrebno ako želite voditi druge. Nedavno provedeno istraživanje Harvard Business Reviewa pokazuje da su lideri koji slušaju bolje prihvaćeni među ljudima, stvaraju više povjerenja, potiču više zadovoljstva na poslu i jačaju kreativnost svojega tima. Slušanje tima nije slabost niti znak slabog autoriteta, a s vremenskim pritiskom i ometanjem slušanja treba se uhvatiti u koštac.

4. Stvaranje kulture prijateljstva

Izgaranje na poslu ozbiljna je prijetnja zdravlju radnika. Nedavno istraživanje Gallupa pokazalo je kako 23 posto zaposlenika često osjeća simptome burnouta, a još 44 posto njih osjeća ih ponekad. Dvije trećine ljudi može stoga očekivati izgaranje na poslu. Lideri se sada odlučuju na stvaranje okružja koje će omogućiti zaposlenicima da budu zadovoljni te tako ostvaruju bolje rezultate. Neki od lidera stvaraju u svojim timovima takozvanu kulturu profesionalne intimnosti u kojoj se prijateljstva stvaraju za kompetitivnu prednost. Jedno drugo Gallupovo istraživanje pokazalo je da kada žene imaju najbolju prijateljicu na poslu, dvostruko veća je mogućnost da će biti i angažiranije na poslu nego one koje ih nemaju.

5. Jačanje samosvijesti

Jačanje samosvijesti emocionalan je put, no može biti iznimno koristan. Kao što morate vježbati mišiće kako biste bili snažni, i jačanje samosvijesti osnažit će interakcije sa zaposlenicima, kolegama, kupcima i investitorima. Dobro je intimno poznavati ljude oko sebe kako biste im kao lider pomogli da se razviju jer posao je jak samo onoliko koliko su jaki ljudi koji ga stvaraju. Dobro je biti s njima, slaviti njihove pobjede i biti s njima kada ne uspijevaju, ohrabriti ih i potaknuti da riskiraju kako bi nastavili svoje poboljšavanje i napredak. Dajte im priliku za profesionalni razvoj na konferencijama, događanjima i tečajevima za osobni rast.

 

P.hr/K.S.