Pet znakova koji otkrivaju istinskog lidera

21. studenoga 2021.

Foto: Shutterstock

Svaka kompanija bila velika ili mala ima šefa, ali to ne znači da ima i lidera. Lidera nije lako prepoznati, a isto je toliko teško prepoznati što i kako zapravo lider treba raditi. Pokazalo se kako su najbolji lideri oni koji upravljaju služeći drugima, piše Marcel Schwantes, osnivač i glavni direktor razvoja ljudskih resursa u tvrtki Leadership From the Core, za američki magazin Inc.

Prema njegovim riječima, lideri koji stoje na usluzi mogu se prepoznati po pet stvari: 

Očekuje se transparentnost 

Neki od dobrih lidera jasni su na samom početku svakog brainstorminga, te izravno kažu kako se 90 posto onoga što će biti rečeno nikada neće provesti u praksi. Istodobno, poticat će iznošenje ideja jer glupih ideja nema i dobro je da misli teku jer one mogu inspirirati druge.

Dijeljenje procesa donošenja odluka

Za uspjeh u menadžmentu potrebna je suradnja, a ne zapovijedanje. Pozivanje zaposlenika da sudjeluju u određivanju ciljeva služit će kao važan dio njihova angažiranja. 

Slušanje bez ometanja

Prije nego što pomislite da ste spremni voditi, pitajte se jeste li dobar slušatelj. To će vam biti prijeko potrebno ako želite voditi druge. Istraživanje Harvard Business Reviewa pokazuje da su lideri koji slušaju bolje prihvaćeni među ljudima, stvaraju više povjerenja, potiču više zadovoljstva na poslu i jačaju kreativnost svojega tima. 

Stvaranje kulture prijateljstva

Lideri se odlučuju na stvaranje okružja koje će omogućiti zaposlenicima da budu zadovoljni te tako ostvaruju bolje rezultate. Neki od njih stvaraju u svojim timovima takozvanu kulturu profesionalne intimnosti u kojoj se prijateljstva stvaraju za kompetitivnu prednost. 

Jačanje samosvijesti

Jačanje samosvijesti emocionalan je put, no može biti iznimno koristan. Kao što morate vježbati mišiće kako biste bili snažni, i jačanje samosvijesti osnažit će interakcije sa zaposlenicima, kolegama, kupcima i investitorima.

Dobro je intimno poznavati ljude oko sebe kako biste im kao lider pomogli da se razviju jer posao je jak samo onoliko koliko su jaki ljudi koji ga stvaraju. Dobro je biti s njima, slaviti njihove pobjede i biti s njima kada ne uspijevaju, ohrabriti ih i potaknuti da riskiraju kako bi nastavili svoje poboljšavanje i napredak. Lideri su ti koji svakom zaposleniku trebaju dati priliku za profesionalni razvoj.

P.hr/B.S.