Pet strategija uspješnog vođenja tima

24. siječnja 2021.

Foto: Pixabay

U suvremenom poslovanju ljudi sa svojim znanjem predstavljaju kapital, stoga je izuzetno važno kako se vodi i upravlja ljudskim kapitalom. Isto je tako važno, uz upravljanje, razvijati i neke druge sposobnosti. Ovladati vještinama liderstva znači biti vođa u motiviranju i pokretanju drugih te ih na taj način vući naprijed. Lideri određuju smjer, razvijaju viziju i stvaraju nešto novo.

U svome tekstu objavljenom na portalu Inc Scott Miller, viši savjetnik u Inicijativi Franklina Coveyja, pobrojao je pet strategija koje su njemu pomogle da unaprijedi liderstvo i da ga podigne s razine nadzora na razinu vođenja svoga tima. 

Prihvatite poniznost

Prva je strategija koju Miller preporučuje - ma koliko bolno bilo - priznati kako niste najpametnija osoba među prisutnima. "Zato prestanite pokušavati biti 'naj'. Prihvatite ranjivost i bar malo zatomite svoj ego", kaže Miller.

Zatražite povratne informacije

Pozovite pouzdanoga kolegu da nadgleda vaše ponašanje i interakciju s drugima tijekom sastanaka. Budite spremni prihvatiti njegove povratne informacije, a otvorite se i za promjene. 

Recite koje su vam namjere

U odsustvu pravih činjenica ljudi su, nažalost, spremni izmišljati stvari. Miller navodi da, ako vaš tim nije načisto s vašim namjerama, vjerojatno će biti sumnjičav. "Uložite vrijeme u to da svi saznaju zašto nešto radite, a rezultat toga bit će više poštovanja za vašu ulogu i svaki vaš doprinos", kaže Miller.

Osnažite svoj tim

Budite jasni u komunikaciji s članovima svoga tima kako bi znali kada trebaju surađivati s vama, a kada moraju nastaviti bez vas. Objasnite im da ne želite dugoročno potvrđivati baš svaku odluku, ali ćete ipak ponekad trebati odobriti više stavki nego što bi oni to možda željeli, primjerice, ako određeni projekt to zahtijeva ili dok se unutar tima ne razviju vještine i iskustvo za samostalni napredak. 

Zapošljavajte i trenirajte najbolje

Jedno od najvažnijih pravila liderstva jest angažiranje i rad na ljudima za koje procijenite da su znatno talentiraniji od vas. Odolite nagonu da svoje zaposlenike držite kao taoce na jednom području - budite spremni ​​njihove sposobnosti koristiti na svim projektima.

"Zapamtite, pametniji smo kao grupa od bilo kojeg pojedinca. A to znači da nitko nije uvijek najpametnija osoba u sobi, pa čak i ako sam u toj sobi ja", zaključuje Miller.

P.hr/B.S.