Pet osobina inovatora: Jeste li lider ili sljedbenik?

5. prosinca 2019.

Foto: Mastercard

Kako bi odgovorili na pitanje kako inovacije pokreću poslovanje, Mastercard i Harvard Business Review Analytic Services predstavili su Become 2020 – prvo izdanje istraživačke inicijative usmjerene na inovacije.

Istraživanje je uključivalo više od 1.000 izvršnih direktora koji su odgovarali na pitanja kako njihove organizacije pristupaju inovacijama u pet ključnih područja – proces, ljudski kapital, financiranje, korisničko iskustvo te podaci i tehnologija. Uz to, ispitano je više od 1.000 potrošača diljem svijeta kako bi se utvrdilo jesu li kompanije pravilno rasporedile prioritete, odnosno razumiju li potrebe svojih korisnika.

Studija je otkrila da, iako razumiju važnost inovacija za rast i uspjeh, većina ih organizacija zapravo ne provede učinkovito. Pomoću odgovora organizacija na 40 pitanja o ponašanju i stavovima identificirane su tri skupine:

Lideri – posjeduju najširi raspon inovacijskih sposobnosti. Prosječna vrijednost njihovog rezultata, odnosno prosječna vrijednost inovacije, iznosi 88.

Sljedbenici – imaju sposobnosti u nekim područjima inovacija. Oni su imali prosječnu vrijednost inovacije 66 i predstavljali su 42 posto svih ispitanika.

Oni koji zaostaju – ovoj skupini nedostaje široki spektar inovacijskih sposobnosti te su imali prosječan rezultat inovacija 37.

"Danas je više nego ikad za kompanije bilo koje veličine važno da budu inovativne i kreativne. To je naš pokretač", rekao je Ajay Banga, predsjednik i izvršni direktor Mastercarda. 

Mastercard_lideri (2)

Izvještaj je identificirao nekoliko ključnih načela koje kompanije mogu prihvatiti ili pokrenuti:

Brzina pobjeđuje: Inovatori moraju razmišljati po tjednima i kvartalima, a ne po godinama. Gotovo svi, njih 96 posto lidera u inovacijama donose nove ideje i rješenja na tržište brzo, za razliku od 17 posto onih koji zaostaju.

Podaci kao akcelerator: Pravi inovatori uvide dobivaju iz više izvora podataka jer sama poslovna intuicija nije dovoljna. Tako 73 posto lidera crpi podatke iz internih i eksternih izvora podataka.

Određivanje prioriteta: Inovacije ne mogu biti samo dodatak. Gotovo 90 posto lidera u inovacijama prioritet daju najvišim razinama kompanije te na taj način osiguravaju proračun zbog kojeg pojedinačna poboljšanja unutar kompanije više dolaze do izražaja.

Organizacijska kultura je bitna: Organizacije moraju poticati poduzetnički duh, osnažiti zaposlenike da se ponašaju kao poduzetnici te njegovati poduzetničku kulturu. Na taj se način stvara kultura otvorenosti prema riziku te je moguć veći spektar ideja što je vidljivo kod 84 posto lidera u inovacijama.

Fokus, fokus, fokus: Gotovo polovica potrošača kaže kako od kompanija očekuje da će razviti nove proizvode, usluge i značajke koje bi zadovoljile njihove potrebe. Organizacije moraju dati prioritet inovativnim idejama jer u suprotnom riskiraju zaostajanje u odnosu na zahtjeve korisnika.

"Jedan od razloga zašto nas inovacije privlače jest i činjenica što želimo da svijet sutra bude bolje mjesto za život nego što je danas", rekao je David S. Ricketts, stručni suradnik za inovacije u tehnološkom i poduzetničkom centru na Sveučilištu Harvard.

P.hr/I.Grgić