Pet marketinških trendova u vrijeme pandemije

15. studenoga 2020.

Foto: Pixabay

Pojedinci, tvrtke, brendovi, vlade i društvo u cjelini našli su se ove godine pred velikim izazovom, a promjene kojima smo svjedoci u društvu te u poslovnom i političkom svijetu imat će značajan utjecaj na komunikaciju. Dok se kriza izazvana pandemijom koronavirusa nastavlja, tim stručnjaka međunarodne agencije Grayling identificirao je pet trendova koji će oblikovati komunikacijsku industriju tijekom sljedećih mjeseci.

"Uočili smo nove trendove koji se počinju pojavljivati te razvoj trendova koje smo  identificirali prije. Ovaj pregled trendova neće se baviti samo potrošačkim brendovima, već su u pitanju trendovi koji daju interesantan uvid u B2B komunikaciju te u odnose s ključnim dionicima iz politike", izjavio je direktor hrvatskog ureda Graylinga Robert Škunca.

Trend 1: Pokažite empatiju

Na koji način tvrtke mogu, odnosno kako bi trebale, pomoći u rješavanju emocionalnog traga koji je pandemija COVID-a 19 ostavila na nas? Brendovi će morati pokazati kako pomažu svojim zaposlenicima, dobavljačima i kupcima da to prebrode, posebno dok se približavamo blagdanskom razdoblju. Ne koristite se floskulama: ako o pandemiji možete reći samo "svi smo u ovome zajedno!", onda je bolje da to uopće ne kažete. Pronađite opipljive, korisne aktivnosti - a zatim ih implementirajte.

Trend 2: Molimo, zabavite nas

Više nego ikad prije ljudima koju očekuju ili se već nalaze u lockdownu potrebna je zabava i skretanje misli na nešto drugo. Partnerstvima i pametnom uporabom profesionalnih kreatora sadržaja te uz odgovarajuću platformu svatko može stvarati učinkovit sadržaj za koji svakako postoji potražnja. Također, gaming i streaming uživo predstavljaju veliki potencijal za tvrtke i brendove da na novi način dopru do ciljane publike.

Trend 3: Upoznajte svoju publiku

Budući da različiti sektori i mjesta osjećaju posljedice novonastalih okolnosti na različite načine i da različite generacije na drukčiji način doživljavaju "novo normalno", prilagođena komunikacija i dalje je ključna. Primjerice, hoće li pandemija povećati značaj predgrađa, dok će ga gradska središta izgubiti? Ako se to dogodi, na koji će način tvrtke i brendovi morati komunicirati s potrošačima čiji su se fokus i životne navike možda promijenile?

Trend 4: Slijedite tok novca

Mnogo se toga piše, i to s pravom, o negativnom utjecaju pandemije COVID-a 19 na poslovanje i o izazovima s kojima se tvrtke suočavaju. Međutim, za neke od njih ova situacija stvara i stvorit će prilike. Prelazak na pretežno online kupnju očigledan je primjer, ali osluškivanje potrošačkih trendova i stavova vlade rezultirat će poslovnom stabilnošću i uspjehom za tvrtke s naprednim razmišljanjem.

Trend 5: Neizvjesna budućnost

Generacija Z suočava se sa svijetom koji je drukčiji od svega što su doživjele prethodne generacije, bilo da je riječ o obrazovanju, putovanju ili privremenim poslovima. Ne može se poreći da će ovo razdoblje za mlade ljude biti izazovno, ali za neke ovo je prilika da sami kroje svoj put i stvore neovisni priljev prihoda. Kako vaš brend ili posao mogu pomoći mladima definirati, stvoriti i izgraditi životni stil i karijeru?

P.hr/I.G.