Pametni strojevi značajno će nam pomagati u svakodnevnom životu

6. siječnja 2021.

Foto: Pixabay

Potrošači očekuju da će povezana tehnologija u budućnosti biti fleksibilnija i interaktivnija te smatraju da će uređaji omogućavati proaktivnije, pa čak i kreativne izbore u širokom rasponu svakodnevnih životnih situacija do 2030., pokazuje to 10. izdanje Ericssonova izvještaja ConsumerLaba 'Deset glavnih potrošačkih trendova', gdje su u fokusu predviđanja potrošača o različitim ulogama koje bi povezani pametni strojevi mogli preuzeti u budućnosti.

Svaka od tih uloga mogla bi se promatrati kao novo područje usluga koje pružateljima 5G usluga otvara niz prilika da postupno prošire pametne mreže do svojih korisnika.

"Iznenadilo me da su očekivanja potrošača kad je riječ o pametnijoj povezanosti veća nego za bilo koju drugu vrstu povezanih pametnih strojeva. Trend 'Katice za povezanost' uključuje predviđanja da će se uređaji pametno prilagođavati svim signalima uz neometanu uporabu mobilne, Wi-Fi i fiksne povezanosti te pametnih lokatora signala koji korisnike vode do mjesta s optimalnom pokrivenošću čak i u područjima u kojima je gužva", rekao je autor izvještaja Michael Björn, voditelj plana istraživanja u Ericsson Consumer & IndustryLabu.

Sigurna komunikacija u svim mrežama 

Ericsson Research ima viziju u kojoj napredak u umjetnoj inteligenciji i mobilnoj komunikacijskoj tehnologiji povezanoj pametnim strojevima omogućuje sigurnu komunikaciju u svim mrežama budućnosti. Taj bi proces mogao svijetu omogućiti da bolje no ikad odgovara na potrebe potrošača, s obzirom na to da potrošači predviđaju da će pametna povezanost omogućiti usluge koje idu mnogo dalje od današnjih iskustava mobilne širokopojasne povezanosti.

"To upućuje na prilike pružateljima 5G usluga da postupno prošire pametne mreže kako bi pokrili cijeli raspon novih usluga za svoje korisnike, a svaka od uloga strojeva, koju predstavljamo u ovom izvještaju, mogla bi se promatrati kao potpuno novo područje usluga", rekao je Björn.

Tehnologija, umjetna inteligencija Foto: Pixabay


Utemeljen na dugogodišnjem istraživanju globalnih trendova, ConsumerLabov izvještaj predstavlja očekivanja i predviđanja 50 milijuna ranih korisnika novih tehnologija iz 15 velikih gradova.

"Trend 'Botovi u zajednici', na primjer, osvjetljava ulogu koju bi strojna inteligencija mogla preuzeti u pružanju toliko potrebnih usluga u zajednici. Trend 'Tumači' iznosi ideju da bi se svi povezani uređaji trebali moći sami objasniti korisnicima, a trend 'Botovi za održivost' usredotočen je na povećanu potrebu za lokaliziranim pametnim klimatskim savjetima u budućnosti", rekao je autor izvještaja te dodao kako je zajedničko svim ovim potencijalnim uslugama da se oslanjaju na inteligentnu komunikaciju među različitim uređajima što stavlja umrežavanje u još veći fokus nego što je to danas.


Deset glavnih potrošačkih trendova za 2030.

1. Botovi za tijelo: Uzmite dodatnu snagu – 76 posto potrošača predviđa pametna odijela za podršku posturi tijela.

2. Anđeli čuvari: Tri četvrtine potrošača vjeruje da će čuvari privatnosti pomoći u zavaravanju nadzornih kamera i blokiranju elektroničke špijunaže.

3. Botovi u zajednici: 78 posto njih vjeruje da će elektroničke usluge čuvara upozoriti saveznike u susjedstvu na uljeze.

4. Botovi za održivost: Vremenske prilike će u budućnosti biti ekstremne – 82 posto vjeruje da će uređaji dijeliti podatke i upozoravati na lokalne kišne bujice ili valove vrućine.

5. Kućni službenici: Rad od kuće bez smetnji – 79 posto ih kaže da će pametni zvučnici projicirati zidove za uklanjanje buke oko kućnog ureda.

6. Tumači: Više od 80 posto ispitanika predviđa automatizirane sustave za upravljanje financijama koji objašnjavaju kako se rukuje vašim investicijama.

7. Katice za povezanost: Pametni lokatori signala moći će vas voditi do lokacija optimalne povezanosti, kaže 83 posto potrošača.

8. Botovi negativci: Bota negativca kojeg se može uvježbati da pljačka ili napada druge želi 37 posto korisnika proširene/virtualne stvarnosti.

9. Kreatori medija: Strojevi će se brinuti o sadržaju. Da će igraće konzole izrađivati originalne igre zasnovane na njihovu iskustvu igranja, misli 62 posto ispitanika.

10. Botovi koji šefuju: Oko 70 posto ispitanika vjeruje da će UI društvenih mreža razumijevati našu osobnost i izgraditi krug prijatelja dobar za naše mentalno i fizičko zdravlje.

P.hr/I.Grgić