Osam radnih navika koje otkrivaju izuzetno vrijednog zaposlenika

18. listopada 2020.

Foto: Pixabay

Osnivač i glavni direktor razvoja ljudskih resursa u tvrtki Leadership From the Core Marcel Schwantes, za magazin Inc. pozabavio se pitanjima koja bi trebala dati odgovore na pitanje koje si postavljaju brojni šefovi kompanija diljem svijeta, a to je kako definirati vrijednog zaposlenika, je li to iskustvo ili možda radna etika ili su to možda osobine i vještine koje samo taj djelatnik ima.

Schwantes navodi kako većina tvrtki podcjenjuje tzv soft skills, navodeći kako tehnološko znanje za rukovoditelje često ima veću težinu kod procjene izbora između dva kandidata. No kada se dogodi iznenadna promjena i nesigurnost i kada se sukob unutra tvrtke čini neizbježnim, tada do izražaja dolazi vrijednost onih zaposlenika s prirodnom sposobnošću dobre komunikacije i razboritom reakcijom na krizne situacije. 

Zaposlenici koji znaju aktivno slušati

Aktivno slušanje je sposobnost da točno percipiramo što druga osoba proživljava te da joj ponudimo povratnu informaciju o tome što smo uočili. Najbolji zaposlenici usmjereni su na ljude, slušat će i razmislit će onom što čuju i postavljat će pitanja kako bi bolje razumjeli druge osobe.

Zaposlenici s emocionalnom inteligencijom

Emocionalna inteligencija znači biti svjestan svojih emocija i načina na koje one utječu na naše ponašanje, osobito u interakciji s drugim ljudima. Iako IQ i dalje ostaje najbolji indikator uspjeha u poslu, kad se uhvatite sa svim poslovnim izazovima, rukovoditelji će se 'moliti Svevišnjem' da njihovi djelatnici posjeduju i emocionalnu inteligenciju.

Zaposlenici s visokim stupnjem strpljenja

Ljudi sa strpljenjem imaju sposobnost procesuirati situaciju, dobiti perspektivu i saslušati nekoga s kime se ne slažu te se suzdržati od reakcija kao što je odmahivanje glavom, e to su oni zaposlenici koje se može nazvati strpljivim.  Razmišljajući o stvarima nakon odmaka, na kraju ćete u većini slučajeva doći do zdravijeg zaključka. A u pravo su ljudi s visokim stupnjem strpljenja oni oko kojih želite graditi kulturu vaše tvrtke.

Zaposlenici koji izbjegavaju 'dramu'

Zaposlenici s emocionalnom inteligencijom imaju očitu prednost kad krizne situacije presijecaju govoreći činjenice onakvim kakve ih vide. Oni mogu mirno držati emocionalno nabijeni trenutak, objasniti ishod kojem se nadaju te tražiti druge ideje za rješenja. Angažiranjem ljudi koji imaju sposobnost upravljanja sukobom vidjet ćete više konstruktivnih, produktivnijih i s poštovanjem vođenih i završenih rasprava koje mogu pomoći u rješavanju napetih situacija.

Zaposlenici koji mogu upravljati svojim osjećajima

Samokontrola je kompetencija razvijena u svakoj osobi. Pitanje koje stoji iza samokontrole je - mogu li upravljati svojim osjećajima i ponašanjem te doći do pozitivnog ishoda? Ne mogu svi, već samo razumni i oni koji održavaju kontrolu nad svojim osjećajima.

Zaposlenici koji odbacuju ideju multitaskinga

Produktivni ljudi uspješno upravljaju svojim vremenom jer izbjegavaju žonglirati s mnogim stvarima. Istraživanja su pokazala da je multitasking mit i može dugoročno naškoditi. Jer ako ste fokusirani na mnoge zadatke, gubite fokus, smanjujete kvalitetu svog rada i treba vam više vremena da postignete svoje ciljeve.

Zaposlenici koji cijene i prakticiraju prosperitet

Vrhunski zaposlenici traže tvrtke koje im omogućuju da integriraju posao i svakodnevne male životne aktivnosti a najpametniji šefovi upravo im omogućuju tu fleksibilnost. Jedan od primjera je navika na radnom mjestu praviti kratke, česte pauze, jer povećavaju motivaciju i koncentraciju te kreativnost, tvrde istraživači sa Sveučilišta Stanford.

Ljudi koji se izuzetno dobro snalaze

Zaboravite upravljanje vremenom jer ono što u ustvari čine vrijedni zaposlenici je da dobro menadžiraju sami sebe. Učinkovitim upravljanjem svojim životom, zadacima i prioritetima čak neprimjetno, moguće je postići veću produktivnost, veće zadovoljstvo radom i bolju osobnu dobrobit. I to je ono što najvrjedniji zaposlenici rade.

 

P.hr/I.G.