Osam pogrešaka šefova koje dovode do odlaska iznimnih zaposlenika

22. siječnja 2022.

Foto: Shutterstock

Za uspjeh u poslovanju važno je imati iznimne zaposlenike, no njihovo zapošljavanje samo je pola puta prema uspješnosti, kaže se u tekstu Elle Kaplan, izvršne direktorice iz Lexion Capital Managementa, za američki Inc.

Stoga je nabrojila neke uobičajene pogreške koje nadređeni trebaju prestati raditi ako žele dobre zaposlenike zadržati u tvrtki.

Preopterećivanje najboljih

Ako imate dobre ljude, nemojte ih 'sagorjeti na poslu'. Koliko god su kreativni i učinkoviti,  morate prestati iskorištavati svoje najbolje radnike. Autorica ističe kako nije fer da bolji radnik radi dvostruko više, i to često za istu plaću.

Nepoštovanje razlike privatno − poslovno

Upravljanje ravnotežom između obiteljskog života i posla bitka je koju, nažalost, mnogi gube. Zdrava ravnoteža između posla i privatnog života iznimno je važna jer kada su zaposlenici zadovoljni svojim životom izvan posla, veća je vjerojatnost da će raditi na višoj razini kada su na poslu.

Mikroupravljanje

Ako pokušavate kontrolirati svaki djelić poslovanja, umanjit ćete kvalitetu sveukupnog posla, a pritom brzo izgubiti povjerenje u svoj tim, kaže Elle Kaplan te dodaje da ako od prvog dana počnete raditi na izgradnji povjerenja, moći ćete dopustiti svome timu da donosi vlastite odluke i nove ideje. 

Neusađivanje svrhe

Istraživanja su pokazala da postoji dosljedan odnos između produktivnosti i profitabilnosti  tvrtke te toga koliko snažno zaposlenik vjeruje u misiju ili svrhu tvrtke. Imajte na umu da svrhu ne trebate usađivati, već zaposlenicima izložiti samo širu sliku onoga na čemu rade. Ljudi zapravo samo žele znati da njihov rad ima smisla i osjećati da je pri tome važna njihova uloga.   

Nepružanje prilike za rast

Studija u Harvard Business Reviewu proučavala je zašto najbolji radnici traže posao i otkrila da je nedostatak razvojnih prilika česti uzrok ranog napuštanja tvrtke. Ako želite izbjeći egzodus, pokažite svome timu da ste tu da im pružite prilike za razvoj i da ste spremni uložiti u njihov rast.

Sudjelovanje u ogovaranju

Autorica ističe da šefovi koji se hrane uredskim tračevima i imaju miljenike stvaraju neprijateljsko okružje i na kraju se usredotočuju na pogrešne stvari.

Nedopuštanje da zaposlenici razviju svoje talente

Zaposlenici žele otkriti svoje jedinstvene talente. Elle Kaplan smatra da bi poslodavac trebao potaknuti svoj tim da raširi krila, posebno kad je riječ o izvanrednim zaposlenicima.

Odsustvo empatije

Zaposlenici su ljudska bića, a neki šefovi to lako zaborave. Iako ne morate biti prijatelji sa svakim zaposlenikom, emocionalna inteligencija jako je važna te bi se nadređeni trebali truditi biti suosjećajni i brižni.

P.hr/B.S.