Online trgovina porasla za 13,9 posto u prvoj polovici 2020.

14. rujna 2020.

Foto: Pixabay

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, online trgovina u Hrvatskoj porasla je za 13,9 posto u prvoj polovici 2020. godine. Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. Tako, primjerice, klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom, tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online

"U razdoblju od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupnji online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj se trend nastavio i u sljedećim mjesecima, pa je online trgovina prosječno u prvih šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto", istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Tomislava Ravlić Tomislava Ravlić / Foto: HGK

Proizvodi koji se najviše kupuju u web-prodavaonicama su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača.

"Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo online sustavu", kazala je Ravlić dodavši kako je pandemija prouzročila veliki zaokret jer su se prije korone online kanalima najviše kupovala putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrane okupljanja.

Najveće razlike u uporabi i potpunom prelasku na online vidljive su u prehrambenom i neprehrambenom segmentu. Neke velike svjetske kompanije u potpunosti su svoje poslovanje preselile na web-trgovine i u sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja.

P.hr/I.G.