Omogućen brži i jeftiniji ulazak u poslovni svijet

8. veljače 2020.

Ilijana Grgić

Bez odlaska na šalter, bez obilaska ureda, i bez neposrednog kontakta sa službenicima i dužnosnicima, u smo 15 minuta iz udobnosti vlastitog doma. Tako ulazak u svijet poduzetništva obećava Start, elektronička usluga pokretanja poslovanja, gdje se sve automatiziralo, a buduće poduzetnike se administrativno rasteretilo za više od 30 posto. Svi koji žele ući u svijet poduzetništva to moći učiniti ispunjavanjem jednog digitalnog obrasca.

Od početka prosinca do danas, kako je potvrdio ministar Horvat, otvoreno je više od 100 trgovačkih društava i obrta.

Važno je istaknuti kako START sustav omogućava upis tvrtke u Sudski ili Obrtni registar, Registar poslovnih subjekata pri Državnom zavodu za statistiku, podnošenje prijava o početku poslovanja i o početku osiguranja u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje i Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje, upis u Registar poreznih obveznika pri Poreznoj upravi, te registraciju u sustav PDV-a, otvaranje poslovnog računa u banci i elektroničko plaćanje pristojbi i naknada nastalih u procesu.

Ukoliko je prijava za upis u registar potpuna i nisu potrebne izmjene, postupak traje 2-3 dana.

Sustav START trenutno potrebnu papirnatu dokumentaciju svodi na minimum s tendencijom potpunog izbacivanja. Unutar sustava kreiraju se elektronički dokumenti koji se zajedno s provjerenim i potpisanim podacima razmjenjuju među institucijama.

Izmjenom Zakona o trgovačkim društvima ukinuta je potreba javnobilježničke ovjere osnivačkih akata, a sustav korisniku osigurava potpunu samostalnost u generiranju i elektroničkom potpisivanju dokumentacije unutar samog rješenja za osnivanje društava na daljinu. Do kraja ove godine START će dobiti još dva koraka, odnosno trebao bi imati i funkciju STOP, u kojem ćemo na ovakav ili sličan način omogućiti jednostavno zatvaranje obrta ili trgovačkog društva.