I u teškoj godini u Hercegovcu Čipi Čips rade samo od hrvatskoga krumpira

4. studenoga 2021.

U tvornici Intersnack Adria u Hercegovcu svake godine proizvede se oko 4.500 tona slanih proizvoda

Foto: Intersnack Adria

Intersnack Adria tržišni je lider u kategoriji slanih grickalica na hrvatskom tržištu s ukupno 100 zaposlenika u svim odjelima i službama, uključujući i zaposlene u tvornici u Hercegovcu. Najpoznatiji su brendovi u njihovu portfelju Čipi Čips, Chio, Chio Kroki Kroket, Chio Tip Top, Pom Bär i Nutline.

Ova tvrtka ujedno je i lider u otkupu industrijskoga krumpira s hrvatskih polja te u svojem vlasništvu ima tvornički kompleks u Hercegovcu u kojem se nalaze proizvodni pogoni za proizvodnju čipsa i peleta te skladište krumpira i gotove robe.

"Godišnja proizvodnja tvornice kreće se oko 4.500 tona slanih snack-proizvoda. Uz Čipi Čips, od 2020. godine u tvornici u Hercegovcu imamo i proizvodnju internacionalnih brendova Chio Čips i Pom Bär. Tvornički pogon radi većinu godine u tri smjene, dok u ljetnoj sezoni, dok traje otkup krumpira od kooperanata, imamo potrebu rada i u četiri smjene", kaže Josip Cvetko, direktor tvornice Intersnack Adria u Hercegovcu.

Josip Cvetko Josip Cvetko / Foto: Intersnack Adria

Izazovna godina 

Kad je riječ o tržištu, Cvetko ističe kako ove godine vide oporavak tržišta snack-proizvoda, čemu je ponajviše pridonijelo Europsko nogometno prvenstvo te dobra turistička sezona. No, dodaje da je ova godina zbog vremenskih uvjeta bila iznimno zahtjevna za uzgoj krumpira.

"Hladno proljeće te iznimno sušno i vruće ljeto zahtijevali su golem napor i angažman naših kooperanata jer je prinos krumpira bio niži, ali njihov trud može se vidjeti u vrlo dobroj kvaliteti krumpira, stoga će naše otkupljene količine biti dovoljne za proizvodnju Čipi Čipsa sa 100 posto hrvatskim krumpirom. Također, zbog aktualnih gospodarskih okolnosti sve je izazovnije nabaviti sirovine i repromaterijal, no velikim trudom naših djelatnika u nabavi i lokalnih dobavljača ipak uspijevamo sve odraditi na vrijeme. Unatoč izazovima, iznimno smo ponosni na to da smo svih proteklih godina, uspijevali otkupiti sav urod krumpira te smo čak i dodatno pokrenuli izvoz krumpira te je hrvatski krumpir završio i u proizvodnji čipsa u Intersnackovim tvornicama diljem regije", kaže Cvetko.

Čipi Čips njihov je vodeći brend s tradicijom od 1977., a ujedno predstavlja i najveći udio u njihovoj proizvodnji čipsa, nakon čega dolaze proizvodi linije Chio, koji se od prošle godine također proizvode u tvornici u Hercegovcu od domaćega krumpira. Pored hrvatskog tržišta, čips plasiraju i na tržišta Bosne i Hercegovine, Kosova, Crne Gore i Albanije.

"Ponosni smo na to da je naš vodeći brend Čipi Čips nositelj oznake Hrvatska kvaliteta jer uz to, kao i činjenicu da je proizveden od kvalitetnoga krumpira od domaćih kooperanata, imamo dobitnu kombinaciju koju potrošači prepoznaju i cijene", rekao je Cvetko. Dodaje kako potrošači u Hrvatskoj preferiraju lokalne okuse i cijene domaću proizvodnju, što smatraju njihovim najvećom kvalitetom te da turistička sezona ima velik utjecaj na potrebe za slanim grickalicama tijekom ljeta.

Intersnack Adria, branje krumira slika 2 Foto: Intersnack Adria

U modernizaciju uloženo 70 milijuna kuna

Posljednjih nekoliko godina u ovoj tvrtki usmjereni su na razvoj tvorničkoga kompleksa u Hercegovcu navodeći kako ovdje imaju sve preduvjete za nastavak rasta poslovanja. Uz modernizaciju proizvodnog pogona, a zatim i skladišta krumpira 2019. godine, ove su godine završili i u upotrebu stavili skladište gotove robe te su tako zatvorili cjelokupan proces, od prijama sirovine, preko proizvodne linije, do učinkovitog planiranja i distribucije sa skladištem gotove robe.

Tako je u 2021. u razvoj tvornice uloženo 40 milijuna kuna, a tijekom posljednjih nekoliko godina ukupno ulaganje u Hercegovcu dosegnulo je i do 70 milijuna kuna.

"Planovi se uglavnom odnose na otvaranje novih izvoznih tržišta i učvršćivanje liderske pozicije u slanim proizvodima za grickanje na hrvatskom tržištu. Također, intenzivno radimo i na pripremi dugoročnih investicijskih planova u nova proizvodna ulaganja i modernizaciju tvornice u Hercegovcu", zaključuje Cvetko.

 

 

P.hr