Oglašavanje na društvenim mrežama sve je skuplje. Ima i jeftinijih alternativa

22. svibnja 2022.

Foto:Shutterstock

Nekada je marketing na društvenim mrežama bio pokretačka snaga u poslovanju malih tvrtki, a uz ulaganje relativno malih iznosa u oglasne kampanje prihodi od prodaje mogli su značajno rasti. No to više nije tako.

Troškovi kampanja drastično su porasli sredinom prošle godine pa je do novih kupaca na društvenim mrežama teško doći bez većih ulaganja. Lansiranje sustava iOS14 početkom 2021. utjecalo je na oglašavanje putem Facebook aplikacije jer je ograničena mogućnost skupljanja podataka korisnika putem aplikacija. Na taj je način značajno ograničeno praćenje standardnih i custom evenata te smještanje takvih korisnika u publiku za ciljanje, a sve je to negativno utjecalo na kvalitetu targetiranja publike i efikasnost kampanja na platformi Facebook Ads.

Drugi je problem to što je došlo do zasićenja robnim markama. Zbog svega toga mnogi se pitaju koliko je isplativo i učinkovito oglašavanje na društvenim mrežama.

Michael Duda i Brent Vartan, vlasnici njujorške markentiške agencije Bullish, sve češće svojim klijentima savjetuju druge oblike oglašavanja. Mišljenja su da kupci do kojih se dođe putem društvenih mreža nisu lojalni. Lojalnost kupaca mjeri se Net Promoterom, koji bilježi kolika je vjerojatnost da će kupac preporučiti robnu marku te postotak kupaca koji ponovno kupe proizvod brenda u roku od godine dana. Kampanje na društvenim mrežama, otkrili su, rijetko podižu te metrike. Prema njihovu iskustvu, na društvenim se mrežama stječu "jeftini", ali ne i "kvalitetni" kupci.

Duda i Vartan preporučuju alternativne strategije za zadržavanje postojećih i privlačenje novih kupaca. Magazin Inc. izdvojio je tri alternativne strategije ovih marketinških stručnjaka. 

1. Oslonite se na e-poštu i direktnu poštu

Ove su metode komunikacije isplative i mogu rezultirati odanošću kupaca, naravno, ako se provode kako treba. Kod e-pošte ključ je privući kupce i ponuditi im nešto što će ih vratiti. Poželjno je e-poštu učiniti interaktivnom, primjerice dodavanjem elemenata poput kviza, kako bi se doživjelo iskustvo personaliziranja, preporučuje Varta. Na taj je način moguće steći i uvide u preferencije i ponašanja kupaca.

Direktna pošta, metoda direktnog marketinga u kojoj marketingaši šalju promotivna pisma, kataloge, letke i brošure, također može biti učinkovita strategija za aktiviranje kupca koji već neko vrijeme nije ništa kupio. Duda kao primjer navodi Function of Beauty, tvrtku specijaliziranu za šampone. Nakon implementacije strategije direktne pošte, tvrtka je zabilježila povećanje prodaje kupaca za 23 posto. Ako kupac nije izvršio drugu kupnju u roku od šest mjeseci, Function of Beauty poslao bi im mail-poruku s molbom da ponovno kupe njihov proizvod.

2. Lansirajte novi proizvod kao sredstvo privlačenja pozornosti nove publike

Novim, inovativnim proizvodom, koji ima limitirano/ekskluzivno izdanje, bez trošenja novca na oglase, može se privući publika kojoj vaša tvrtka inače ne bi imala pristup, savjetuje dvojac. Interes potencijalnoga kupca za novi proizvod dobar je put da sazna više o robnoj marki i primarnim proizvodima tvrtke.

3. Stvorite strateško partnerstvo

Prednosti partnerstava, prema Dudi i Vartanu, dvostruke su: mogu organski povećati publiku / potencijalne kupce bez značajnih troškova za oglašavanje i mogu naglasiti vrijednosti vašega brenda na način na koji to ne možete učiniti sami. Duda kao primjer navodi partnerstvo iz prakse, između Hally Haira, tvrtke specijalizirane za boje za kosu i Disneyjeva animiranog filma Turning Red (Crvena panda), u čijem je središtu tinejdžerica Mei Lee. To partnerstvo opisuje formulom "1+1=3". Hally Hair lansirao je posebno izdanje boje za kosu Code Red inspiriranu Mei Lee, protagonisticom serije.

"Oni nisu u poslu s bojama za kosu, oni su u poslu samoizražavanja", kazao je Michael Duda, a prenosi Inc.

 

 

P.hr/B.S.