Obveza izdavanja e-Računa započinje 1.srpnja

23. lipnja 2019.

Foto:Pixabay/Ilustracija

U skladu sa Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (Narodne novine broj 94/18), svi javni i sektorski naručitelji zaprimaju i obrađuju te izvršavaju plaćanje računa u elektroničkom obliku i pratećih isprava, izdanih u skladu s europskom normom.

Djelomična primjena Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi počela je 1. prosinca 2018. kada je eRačun postao obvezom za komunikaciju s državom u postupcima javne nabave sukladno odredbama Direktive 2014/55/EU, a od 1. srpnja 2019. godine počinje njegova puna primjena, što znači da svi računi prema javnim naručiteljima iz postupka javne nabave, moraju biti elektronički računi, a izdavatelji računa više ne smiju izdavati račune na papiru.

Svi javni i sektorski naručitelji zaprimaju elektroničke račune isključivo putem nacionalne centralne platforme odnosno Fininog servisa e-Račun za državu, a izdavatelji šalju javnim naručiteljima eRačuna na isti način. Dostavljanje elektroničkih računa, moguće je i putem informacijskih posrednika koji su povezani/integrirani sukladno EU normi za eRačun sa Fininim servisom eRačun za državu. Sve potrebne informacije o načinima dostave strukturiranih elektroničkih računa usklađenih s EU Normom prema Fininom servisu e-Račun za državu, možete pronaći na Fininim web stranicama u rubrici e-Račun u javnoj nabavi.

Sankcije za nepoštivanje zakona

Svi pokušaji izdavanja i dostavljana papirnatih računa sankcionirat će se. eRačune dobavljači/izdavatelji samostalno ili putem informacijskih posrednika šalju isključivo preko nacionalne centralne platforme za razmjenu eRačuna (pri Fini), dok se svi ostali pokušaji isporuke eRačuna putem maila ili bilo kojeg drugog kanala ne smatraju se valjano razmijenjenim eRačunima i imaju se pravo odbiti, budući njihovo slanje/zaprimanje nije u skladu s odredbama Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, odnosno protivno je odredbama Zakona i podzakonskih akata.

Ulogu Centralne platforme obavlja Fina i njome se moraju koristiti čisti javni naručitelji, a ostali korisnici mogu izabrati nekog drugog informacijskog posrednika na tržištu.

Prema popisu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta informacijski posrednici spojeni na Centralnu platformu su:

Financijska agencija (Fina) – slanje i zaprimanje eRačuna
Hrvatska pošta – zaprimanje eRačuna
Hrvatski telekom – slanje eRačuna
mSTART d.o.o. – slanje eRačuna
Elektronički računi d.o.o. (Moj eRačuna) – slanje i zaprimanje eRačuna
Megatrend Redok d.o.o. (Omnizon) – za slanje eRačuna
Hitra produkcija dokumenata d.o.o. – slanje eRačuna
Editel Adria d.o.o. – slanje eRačuna
POS d.o.o. – slanje eRačuna

P.hr/I.B.