Objavljen Etički kodeks za zamjenu kune eurom
Inicijativa Etički kodeks provodi se pod sloganom "Svaki cent se broji, svaka kuna se računa"
Foto: Shutterstock
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je da je uspostavilo Etički kodeks za zamjenu hrvatske kune eurom, kojem su pozvani pristupiti svi poslovni subjekti koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima jer time potrošačima jamče da će transparentno i pouzdano poslovati. Inicijativa se provodi pod sloganom "Svaki cent se broji, svaka kuna se računa", s ciljem da potrošači budu sigurni da se svaka njihova kuna zaista računa.
Nakon ispunjavanja konvergencijskih kriterija, Republika Hrvatska od 1. siječnja 2023. postaje 20 država članica europodručja. Uvođenje nove valute u svakom je društvu velika tema koja otvara mnoga pitanja, a kod određenog dijela potrošača izaziva i zabrinutost. Ona se prije svega odnosi na to hoće li pojedini poslovni subjekti iskoristiti uvođenje eura za neopravdano povećanje cijena.
Imajući to na umu, Ministarstvo gospodarstva je u suradnji s Koordinacijskim odborom za prilagodbu gospodarstva i zaštitu potrošača uspostavilo Etički kodeks kao jedan od mehanizama, a koji će, ističu, pridonijeti stvaranju sigurnog okružja za potrošače te omogućiti pouzdano i transparentno uvođenje eura u Republici Hrvatskoj.
Svi poslovni subjekti koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima pozvani su pristupiti Etičkom kodeksu jer činom pristupanja svojim potrošačima jamče da će transparentno i pouzdano poslovati. Pristupanje Etičkom kodeksu je dobrovoljno i potpuno besplatno.
Od svakoga poslovnog subjekta očekuje se da posluje u skladu s načelima Etičkog kodeksa te na taj način kontinuirano doprinosi transparentnosti i zaštiti potrošača u procesu uvođenja eura.
Poslovni subjekti moći će zatražiti pristupanje Etičkom kodeksu online od kolovoza 2022. do prosinca 2023., a popis onih koji pristupe Kodeksu bit će javno dostupan na internetskoj stranici www.euro.hr.
Pristupanjem Etičkom kodeksu poslovni subjekti jamče provedbu njegovih načela te stječu pravo na postavljanje vizualne identifikacijske oznake – logotipa i slogana – na svojim prodajnim mjestima i mjestima pružanja usluga, uključujući i priliku provođenja promotivnih i marketinških aktivnosti, ističu u Ministarstvu.