Nove HR strategije otporne na buduće izazove

5. svibnja 2022.

Foto: Shutterstock

Čak 70 posto zaposlenika želi fleksibilnost i opciju barem povremenog rada od kuće, 65 posto radnika želi više fizičkoga kontakta sa svojim timovima, 76 posto prijavilo je da je doživjelo tzv. burnout na svojim radnim mjestima, dok više od 40 posto njih razmišlja o promjeni posla – rezultati su to brojnih istraživanja provedenih u 2021. i 2022. godini, koje je konzultantska kuća Kearney predstavila na HR Business Breakfastu u organizaciji Američke gospodarske komore u Hrvatskoj i BE-terne.

U istraživanju i dalje stoji kako 80 posto zaposlenika kaže da su im kultura kompanije i briga o radnicima važniji od plaće, odnosno važnija im priroda samog posla te da im na radnome mjestu bude zanimljivo i uzbudljivo.

"Danas sve više ljudi na razgovorima za posao pita poslodavce koja je njihova svrha, što će oni raditi i s kojom svrhom. To je velika novost na tržištu koja poslodavce iznenađuje", rekao je Marko Derča, partner u Kearneyju, i dodao da ljudima nije problem puno raditi ako je radna okolina zdrava i ako smiju sami organizirati svoj radni dan.

No, upozorio je i kako se želje i zahtjevi na tržištu rada mijenjaju svakih nekoliko mjeseci,

"Trendovi su rješenja koja su uspjela pobijediti druge ideje i rješenja u poslovanju. Oni upućuju na to gdje će organizacije graditi svoju konkurentnost, a svijet kojem idemo vezan je za nešto što je vrlo krhko, lako uništivo, nelinearno, anksiozno i toliko kompleksno da je jako teško shvatljivo – i upravo takav je današnji pristup radu i tržištu rada. Mi smo ti koji u nekom segmentu stvaramo same poslove i radna mjesta u skladu s kontekstom poslovnih potreba i tržišta rada. HR je primjer koliko su se posao, radna opterećenja i tražene vještine proširili i koliko se toga promijenilo", rekao je Vladimir Benić, direktor Career Centra.

"Fluktuacija u IT sektoru veća je nego u drugim sektorima. Najveći je izazov zadržati senior radnike, odnosno teško ih je pronaći, pa onda i zadržati jer vrlo lako mogu otići, otvoriti paušalni obrt, raditi za stranu tvrtku uz opciju remote rada. Kod nas je prednost to što imamo 'seksi' proizvod na kojem je zanimljivo raditi. No, naglasak stavljamo na osjećaj pripadnosti tvrtki i individualni pristup svakom radniku. Važno nam je da menadžer doista vodi ljude, da ih prati i pomaže im. Iskustvo zaposlenika jako je pojedinačna tema i tako joj treba i pristupati", poručila je Kristina Jerković, specijalistica za employer branding u SofaScoreu.

HR Business Breakfast Foto: HR Business Breakfast

Najvažniji je individualni pristup 

Sve se više ističe kako su individualni pristup zaposleniku, ali i sami menadžeri ključni u zadržavanju radnika.

"Razlikuju se zahtjevi radnika u proizvodnji i transportu od onih koji rade uredske poslove. Vozačima nije bitan wellness-program, već da im se olakša fizički naporan posao. Radnicima na liniji bitnije je da imaju novi WC i bolju radnu opremu, a onima koji se bave marketingom i vođenjem ljudi edukacije. Stoga smo izgradili kulturu feedbacka koja nam je prije bila nepoznanica, ljudi su nam rekli što ih konkretno muči i to se pokazalo jako korisnim", svoja iskustva podijelila je Martina Roša, izvršna direktorica ljudskih resursa u Jamnici.

Ipak, temelj svega jesu podaci koje brojne tvrtke danas dobivaju uz pomoć tehnologije.

"Implementirali smo culture platformu putem koje pratimo engagement, zadovoljstvo i iskustvo zaposlenika, koji nam pišu pozitivne i negativne komentare o radu i okolini u tvrtki, odnosno tako saznajemo na čemu trebamo raditi. Nakon što sama platforma izračuna sve korelacije i izbaci određene metrike, naši analitičari naprave listu problema s kojima se ljudi suočavaju u Infobipu. No, to je samo baza, nakon toga ipak moramo pričati s ljudima i s njima pronaći pravo rješenje", rekla je Monika Ivanović, globalna voditeljica employer brandinga u Infobipu.

Iskustvo zaposlenika nije još samo jedan 'buzzword' u poslovnom svijetu, već pojam koji krije značajan potencijal i važnost u segmentu upravljanja ljudskim potencijalima, a način kreiranja i provedbe strategije iskustva zaposlenika može igrati ključnu ulogu u privlačenju i zadržavanju talenata, zaključak je današnjeg događaja.

"Korisničko iskustvo dolazi od zaposlenika te je stoga bitno da oni budu educirani i motivirani. Taj izazov ne bi bio toliko velik da nije toliko kroničan nedostatak ljudi na tržištu. U EU je stopa nezaposlenosti samo sedam posto – nikad nije bila niža. Rezultate tvrtki ograničava nedostatak radne snage, a proces traženja zaposlenika sve je skuplji. Zbog toga je cijela paradigma promijenjena - danas više ne biraju poslodavci zaposlenike, nego zaposlenici poslodavce. Uz nedostatak radne snage, ima još izazova – radni vijek zaposlenika u jednoj tvrtki se skratio. Statistike pokazuju da čak 70 posto milenijalaca mijenja posao unutar dvije godine, a oni su dominantna radna snaga. Stoga je potrebno pronaći rješenja kojima ćemo ih zadržati", poručio je Krešimir Mlinarić, direktor BE-terne u Hrvatskoj.

 

P.hr/I.G.