Najstarija hrvatska pivovara raste na razvoju novih stilova i brendova

28. veljače 2020.

Krešo Marić, voditelj proizvodnje Pivovare Daruvar/Foto: Privredni

Tijekom svoje 180 godina duge povijesti Pivovara Daruvar sačuvala je tradicionalni način proizvodnje, pa se tako i danas Staročeško, njen najjači brend i jedan od najstarijih pivskih brendova u Hrvatskoj, proizvodi po staroj češkoj recepturi. Svoje bogato iskustvo i tehnološko znanje posljednjih godina Pivovara usmjerava u razvoj kraft-segmenta i proširenje ponude novih pivskih stilova, uvijek se vodeći motom da kvaliteta treba biti ispred kvantitete. 

Uz dugu tradiciju, za dobro pivo ključna je i ljubav majstora pivara koji će svoju ideju pretvoriti u kvalitetan i prepoznatljiv proizvod. U Pivovari Daruvar za to je zaslužan Krešo Marić, majstor pivar i voditelj proizvodnje, koji je, između ostalog, osmislio jedinstvene okuse poznate linije kraft-piva 5th Element.

Ključni peti element

Uz četiri osnovna sastojka - vodu, slad, hmelj i kvasac, za proizvodnju piva ključan je upravo taj peti element - ljubav, pojašnjava Marić, koji već 27 godina radi ovaj izazovan posao. Uz znanje i primjenu modernih tehnologija, naravno, važno je koristiti vrhunske sirovine jer, ističe, rezultat ovog procesa mora biti proizvod s višom dodanom vrijednosti.

"Kad se radi od segmentu kraft-piva, onda je proizvod u fokusu. Morate ispuniti zahtjeve tradicijskog stila koji radite i sve ono što je u fokusu toga stila te sve ono što biste htjeli da potrošač osjeti u vašem prizvodu", priča Marić dodajući da u redovnoj proizvodnji imaju 15 različitih stilova piva.  

Pivovara DaruvarLinija 5th Element/Foto: Privredni

Trenutno u Hrvatskoj udio kraft ili zanatskog piva u ukupnoj proizvodnji piva iznosi između 2,5 i tri posto, dok je to, primjerice, u Americi oko 13 do 14 posto.

"Taj će se segment sigurno dići na razinu od deset posto ukupnog tržišta. Ako uzmete u obzir povijest, od 2013., kada je sve krenulo, s nule doći na tri posto nije malo. Ako računate da je ukupno tržište 3,8 milijuna hektolitara, to je već dosta i hektolitara i pivovara. Jednostavo, potrošači su prepoznali taj proizvod", kaže Marić.

Novo jubilarno pivo

Pivoljupci će uskoro moći kušati novi proizvod Pivovare Daruvar, koji će se u trgovinama naći za otprilike mjesec dana, a već je dostupan u nekim ugostiteljskim objektima. Riječ je o jubilarnom lager-pivu zanimljivog imena koje asocira na povijest najstarije hrvatske pivovare i poziciju grada Daruvara kao hrvatskoga registracijskog raja.

"Odlučili smo da svako dobro pivo bude registrirano u našoj pivovari, a naše novo pivo nosi ime DA1840EU, koje govori sve o našoj povijesti i pivovari te poziciji Daruvara - ne mogu reći centra pivarstva u Hrvatskoj, ali definitivno jedne važne karike u povijesti hrvatskog pivarstva", kaže Marić.

Da ova pivovara ima ne samo bogatu povijest već i budućnost, zaslužni su i aktualni vlasnici, obitelj Kufner koja je prije deset godina, nakon stečaja i teškog razdoblja, preuzela tvrtku i započela novo poglavlje u njenom poslovanju.

"Iz godine u godinu rastemo u prosjeku od 25 do 30 posto u proizvodnji i prodaji; u 2019. proizveli smo 85 tisuća hektolitara piva, u 2018. godini 65 tisuća hektolitara. Prihoda smo imali oko 35 milijuna kuna, što je također porast od 25 do 30 posto", kaže financijska direktorica Pivovare Daruvar, ističući da i u 2020. očekuju povećanje i količine proizvedenog piva i prihoda po sličnoj stopi kao i prethodnih godina.

Sandra KufnerSandra Kufner, financijska direktorica Pivovare Daruvar

"Iskorak smo napravili u posljednjoj godini s proizvodima u limenkama, a ove godine planiramo i 5th Element i novo pivo DA1840EU plasirati na tržište u limenkama, a što će nam isto tako donijeti dodatnu vrijednost", dodaje Kufner.

Težak put do potrošača

Na domaćemu pivskom tržištu, koje je koncentrirano i kojim dominiraju međunarodne korporacije, nije lako naći put do potrošača, posebno putem ugostiteljskih objekata. Siniša Lukač, direktor Pivovare Daruvar, ističe kako je prisustnost specijalnih piva u kafićima jako slaba.

"To je trenutno vrlo mali broj kafića po Hrvatskoj, ali zajedničkim naporima malih nezavisnih pivovara pokušavamo osvijestiti potrošače o tome zašto bi trebali probati razne stilove piva i dati prednost hrvatskim prizvođačima. Velik je put pred nama, nadamo se da ćemo uspjeti, a uz to što prodajemo pivo, provodimo i edukaciju potrošača", kaže Lukač.

Siniša LukačSiniša Lukač, direktor Pivovare Daruvar

S obzirom na uloženi trud i trendove u svijetu, nema sumnje da će u nadolazećim godinama za kvalitetnim zanatskim pivom posezati sve više potrošača u Hrvatskoj te da će kraft-pivarstvo postati neizostavan dio svake pivske priče.

Ivana Barać