Najčešće greške šefova zbog kojih odlaze kvalitetni zaposlenici

31. svibnja 2020.

Foto: Shutterstock

Čak i najbolji šefovi upravljajući timom mogu upasti u zamke, što u konačnici rezultira neželjenim posljedicama. Na osnovu iskustva iz svoje tridesetogodišnje karijere, Scott Mautz, govornik i autor knjiga, za Inc je iznio najčešće pogreške koje rade šefovi, a zbog kojih zaposlenici napuštaju tvrtku.

Gubljenje smisla

Svi žele vjerovati da rade smislen posao koji se uklapa u ciljeve tvrtke. Kad se zaposlenici nađu u situaciji da ne vide smisao i cilj svog rada, otići će. Kvalitetni šef bi se trebao posvetiti svakom zaposleniku kako bi njegov rad usmjerio i povezao s misijom organizacije u kojoj rade.

Šefova karijera ne smije biti važnija od drugih

Šefovi trebaju biti podrška svojim zaposlenicima, ali ne samo tako da im zadaju zadatke već i da pruže mogućnost učenja i vlastitog rasta na svom poslovnom putu. To znači da bi trebao odvojiti vrijeme za svakog od njih i porazgovarati kako bi shvatio što pojedinci očekuju i kako bi im mogao pomoći da ostvare zacrtati cilj. U suprotnom, dogodit će se da će doći trenutak da se ljudi neće osjećati dobro u pogledu svojih šansi za napredovanje, pa će svoju sreću potražiti na nekoj drugoj adresi.

Prevelika fokusiranost na procese

Kad se dogodi da procesi i birokracija sustava nadvladaju zdravi razum i ciljeve koji vode napretku, dogodit će se problem. Šefovi su ti koji trebaju reducirati količinu procesa kako bi se pojednostavio i olakšao posao. Nikako ne bi smjeli podcjenjivati bespotrebno iscrpljivanje članova svog tima.

Biti dosljedno nedosljedan

Ljudi mrze neizvjesnost i radije bi imali šefa s kojim se možda uvijek ne slažu s obzirom na to kako on radi i odlučuje, ali od koga barem znaju što mogu očekivati. Nedosljednost, pa i na poslu, zna biti vrlo frustrirajuća.

Sukob konkurentskih prioriteta

Ako tim ima više voditelja, i svaki od njih radi prema svom planu, oni koji će sigurno izgubiti u bici između više prioriteta i ega su zaposlenici. Neki od njih neće si dopustiti da čekaju rasplet.

Zanemarivanje slabih točaka

Kad zaposlenici s ispodprosječnim učinkom ostanu netaknuti odnosno kad im se to od strane šefa tolerira, iscrpljuje se cijela organizacija, pokazuje nedostatak odgovornosti, pa čak šalje i poruka da šef ne mari za ostale zaposlenike koji se moraju nositi s tim.

Nedostaak poštovanja

Čak i najbolje šefovi mogu zaboraviti koliko je važno cijeniti i poštivati podređene. Ali od svih sedam pogrešaka, ističe Scott Mautz, ova je najčešća i najopasnija. "To je osnovna ljudska potreba koju trebate poštovati i mogu vam garantirati da ćete imati više odlazaka iz tvrtke nego što želite, ako ovom ne posvetite dovoljno pažnje", zaključuje.

P.hr/I.B.

Tags