Najbolji trgovac i dobitnik Zlatne košarice SPAR Hrvatska

31. svibnja 2019.

Foto: Ja Trgovac

Zlatna košarica, godišnja nagrada za najbolja ostvarenja u maloprodaji i industriji robe široke potrošnje, dodijeljena u organizaciji magazina i portala Ja Trgovaca. Ovu nagradu za 2018. godinu ponijeli su Dukat i Žito grupa kao društveno odgovorne kompanije godine, RIS kao tehnološki dobavljač godine, a dvostruko slavlje ostvarila je Podravka koja je nagrađena kao najbolji proizvođač te je s Lino ladom gold osvojila i nagradu za proizvod godine, dok je najbolji mali trgovac zagrebačka trgovina Mrkvica. Glavnu nagradu, Zlatnu košaricu za najboljeg trgovca u 2018. godini, ponio je drugu godinu zaredom trgovački lanac SPAR Hrvatska.

Zlatna košarica i ove je godine opravdala očekivanja, kaže Goran Pavlović, glavni urednik magazina i portala Ja trgovac. "Ostvarili smo daljnji napredak kada je riječ o razvoju svijesti o važnosti isticanja pozitivnih primjera poslovanja u našoj industriji, što se na kraju očitovalo i u dosad rekordnom broju prijavljenih kandidata, ali i u kvaliteti prijava koje smo zaprimili. Hrvatska maloprodaja i industrija robe široke potrošnje sektori su koji se imaju čime pohvaliti, a najbolje od njih stručni je žiri nagradio ovim prestižnim nagradama", dodao je Pavlović.

Sve kategorije nagrada odnosile su se na poslovna ostvarenja u 2018. godini pri čemu su osobito vrednovani doprinosi razvoju tržišta u pogledu kvalitete investicija, otvaranja novih prodajnih objekata i novih radnih mjesta, ulaganje u proizvodne pogone, provedene akvizicije te ukupan doprinos unaprjeđenju sektora kroz stvaranje dodane vrijednosti za tržište i potrošače.  Za najboljeg trgovca izabran je trgovački lanac SPAR Hrvatska koji je tako obranio titulu osvojenu prošle godine. Konkurenciju u finalu činili su mu drogerijski lanac dm-drogerie markt i križevački trgovački lanac KTC.

Ova je nagrada prije svega zasluga svih naših zaposlenika jer u ovakvoj konkurenciji na našem tržištu sigurno nije lako osvojiti nagradu za trgovca godine dva puta zaredom ističe Žana Lovrić, direktorica nabave SPAR Hrvatska. "Ovim smo definitivno dobili potvrdu da se u dinamičnim vremenima razvijamo u pravom smjeru, šireći prodajnu mrežu i unaprjeđujući sve ostale segmente poslovanja", smatra Žana Lovrić.

U razmatranje za nagradu u svim kategorijama ukupno je ušlo 45 kompanija, što je rekordan broj prijava do sada. Dvostruku krunu ove godine ponijela je Podravka osvojivši Zlatnu košaricu u kategorijama "Proizvođač godine", u kojoj su u finale ušle tvrtke Manna i Zvijezda plus, te u kategoriji „Proizvod godine“ gdje je Podravkina Lino lada Gold osvojila nagradu ispred Meggle Chia jogurta i Franck Jubilarne kave.

Velika konkurencija ove je godine posebno obilježila kategoriju "Društveno odgovorna kompanija godine", gdje se po prvi puta dogodilo da su dva kandidata imali potpuno izjednačen rezultat na vrhu pa je tako Zlatna košarica u ovoj kategoriji otišla u ruke Dukata i Žito grupe. Ove su tvrtka time uspjele nadmašiti do sada neprikosnoveni dm koji je tu nagradu osvojio u sva tri dosadašnja izdanja, a ove je godine ušao u finale te je bio jako blizu pobjednicima.
Priliku da se u idućih godinu dana zove "Mali trgovac godine" dobila je zagrebačka trgovina Mrkvica koja je svoj koncept izvrsno implementirala na tržište, što je prepoznala i stručna javnost nagradom Zlatna košarica koja im je dodijeljena na svečanosti. Devet malih trgovaca prijavilo se za sudjelovanje u ovoj kategoriji, a u finale su se plasirali Kali iz Opatije i AB Hinc iz Fužina.

Da se upornost itekako isplati govori primjer zagrebačke tvrtke RIS koja je osvojila Zlatnu košaricu u kategoriji "Tehnološki dobavljač godine", nakon što joj je ova nagrada zamalo izmakla u prethodna dva izdanja kada su bili u finalu. To može biti putokaz i za dvije tvrtke koje su ove godine plasmanom u finale došle na korak do osvajanja ove kategorije – varaždinski Marker i Mobilnu informatiku iz Zagreba.

Najbolje od najboljih u sektorima maloprodaje i industrije robe široke potrošnje odabrao je stručni žiri sastavljen od uglednih stručnjaka, među kojima su predstavnici agencija za istraživanje tržišta Nielsen, GfK, Ipsos, Hendal, Focus i Valicon, zatim tvrtki Deloitte i Hauska & Partner, Ekonomskog instituta Zagreb, sektorskih institucija - HGK, HUP, HOK, Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Sindikata trgovine Hrvatske i magazina Ja trgovac.

P.hr/K. Sočković