Četiri stvari koje bi prvoga radnog dana šefovi trebali reći novom djelatniku

20. lipnja 2020.

Foto: Shutterstock

Naporno radite na pronalaženju, intervjuiranju i zapošljavanju pravih djelatnika, a oni koje izaberete imaju odlične vještine, veliko iskustvo i odlučan stav. I kad ih zaposlite, sve što trebate učiniti jest pustiti ih da rade, zar ne? Mnogi direktori pretpostavljaju da su razgovori koje su imali tijekom intervjua dovoljni, ali iskustvo pokazuje da to ipak nije tako. Naravno da je važno znati kako se nešto radi, ali pristupiti poslu s pravom perspektivom i načinom razmišljanja - ukratko, s razumijevanjem zašto se nešto radi – e, to je mnogo više.

U tekstu objavljenom u Inc-u Jeff Haden istaknuo je četiri stvari koje bi prvoga radnog dana direktori trebali reći novom djelatniku kako bi bili sigurni da će taj radnik imati sjajan i fokusiran početak.

Temeljito opišite kako posao stvara vrijednost

Novi zaposlenici moraju naučiti kako raditi svoj posao, ali prvo trebaju temeljito razumjeti osnovnu vrijednost i konkurentsku prednost tvrtke. Uvijek istaknite jednu ili dvije stvari koje mogu dovesti do rezultata: možda je to kvaliteta ili usluga koju pružate ili neka posebna veza koju imate sa svakim kupcem te osjećaj zajedništva. Drugi su aspekti također važni, ali za svaki posao jedan ili dva su apsolutni prioritet.

Zatim objasnite kako posao toga novog zaposlenika izravno stvara vrijednost, kako pomaže tvrtki stvoriti te održati konkurentsku prednost. Iako je važno znati što radimo, još je važnije znati zašto to radimo.

Nacrtajte unutarnje i vanjske kupce

Nijedan posao ne postoji u vakuumu, a razumijevanje potreba svih pomaže definirati ne samo posao nego i način na koji ga treba obavljati. Svaki novi zaposlenik imat će vanjske klijente, čak i ako ih nikada ne upozna, a definitivno će imati i interne.

Odvojite vrijeme za objašnjenje o tome kako će zaposlenici stvoriti vrijednost pružajući usluge svim svojim unutarnjim i vanjskim klijentima. Postizanje ove ravnoteže često je škakljivo - zato ne pretpostavljajte da će novi zaposlenici to sami shvatiti - jer oni to i ne bi trebali shvatiti sami.

Menadžeri, šefovi

Postavite kratkoročne ciljeve

Provjerite je li svaki novi zaposlenik prvog dana ispunio barem jedan svoj poslovni zadatak. Zašto? Ne samo da ćete pokazati koliko su važni rezultati, već će i taj zaposlenik otići kući s osjećajem osobnog uspjeha. Stoga se usredotočite na obuku zaposlenika, ali obvezno u nju svakodnevno uključujte spoj treninga i postignuća.

Kako? Velike procese razdijelite na manje poslovne jedinice koje se mogu obaviti za kraće vrijeme. Na taj način novi zaposlenici mogu odmah vidjeti kako je njihova uloga izravno povezana sa stvaranjem vrijednosti za tvrtku, a vi tako dobivate velike mogućnosti pružanja neposrednih, konstruktivnih povratnih informacija - pomažući novim zaposlenicima da još bolje rade na stvaranju vrijednosti za tvrtku.

Naglasite razloge zbog kojih ste ih zaposlili

Svaki je radnik zaposlen iz određenog razloga, ali svijest o tim razlozima često se gubi tijekom postupka intervjuiranja. Budite iskreni - lijepo je naći djelatnika koji je sposoban za sve i svašta, ali uglavnom vam je potreban radnik koji je odličan u obavljanju konkretnih poslova.

Ne pretpostavljajte da je taj razlog uvijek shvaćen. Recite svome novom zaposleniku zašto ste ga angažirali - ne zbog uloge koju će ispuniti, već zašto je on ili ona idealan za taj posao. Pohvalite vještine i iskustvo zaposlenika te stav i radnu etiku. Ne dopustite im da izgube iz vida ono što ih čini drukčijima.

Oni posjeduju osobine i kvalitete koje drugi kandidati nisu imali. Objasnite koje su to karakteristike i kako su vam pomogle da donesete odluku o njihovu zaposlenju. 

 

P.hr/I.G.