Može li umjetna inteligencija bolje od stručnjaka odabrati zaposlenika?
Foto: Pixabay
Ako je vjerovati najvećoj singapurskoj banci DBS, trećina kandidata koji prođu temeljno testiranje s chatbotom - računalom s pokretanim razgovornim sučeljem nazvanim JIM - Job Intelligence Maestro - majstorom za istraživanje posla, na kraju dobiva posao. Istodobno, na kraju je odabran samo jedan od sedmero onih koje ispituju ljudi.
U toj banci, piše Bloomberg, umjetnu inteligenciju u proces odabira kandidata uveli su prošle godine kako bi ubrzali i unaprijedili kvalitetu prvog odabira kandidata na ulazne pozicije u poslovima banke s klijentima.
Nakon što JIM završi kognitivne i testove osobnosti te odgovori na pitanja tražitelja posla, ljudi zaposleni u ljudskim resursima ili menadžeri odgovorni za zapošljavanje preuzimaju posao privlačenja talenata u proces.
Kako kažu u banci DBS, chatbot manje prosuđuje kandidate na osnovi poslovnog rezimea, godina, spola i obrazovanja. Ljudski ispitivači često su skloni favorizirati ljude u skladu s vlastitim iskustvom, posebice one iz škola i krajeva iz kojih su već zapošljavali kandidate.