Milijarde kuna mimoiđu oglašivače zbog postupaka javne nabave

1. travnja 2021.

Božidar Abramović/Foto: HGK

Na online sjednici Vijeća Udruženja marketinga HGK jedna od glavnih tema bila je problematika javne nabave kreativnih, medijskih i PR usluga. Na sjednici je usvojen ICC-jev Kodeks oglašavanja i marketinškoga komuniciranja koji donosi globalne smjernice i niz novosti u ovom području. 

"Veliki je problem što postupke javne nabave pripremaju osobe koje ne razumiju naše poslovanje, pa zbog toga često i EU sredstva koja idu tim kanalima ostanu nepotrošena. Primjerice, u 2019. godini pričamo o 1,6 milijardi kuna koje su mimoišle našu branšu, a taj će iznos ubuduće samo rasti. Stoga se moramo aktivirati na izradi smjernica ili definiranju kriterija ocjenjivanja kreativnih rješenja, odnosno smjernica u vezi s mogućim kriterijima određivanja ekonomski najpovoljnije ponude", kazao je predsjednik Udruženja Božidar Abramović pa najavio osnivanje radne skupine Udruženja koja će se time pozabaviti, uskladiti ih sa smjernicama HURA-e i komunicirati s nadležnim institucijama.

Razgovaralo se i o radu Udruge mjerenja televizijske gledanosti (UMTG) koja je prošli mjesec potpisala ugovor s Nielsenom i tako postala vlasnikom podataka koje ta agencija prikuplja.

"Od sada će Udruga upravljati tim podacima i distribuirati ih. Kako je TV oglašavanje još uvijek najveći dio našeg budžeta, ideja je da ovo bude primjer i za druge JIC-jeve (Joint industry committee)", istaknuo je Abramović.

Predložena je i izrada Kataloga članica Udruženja marketinga koji će potencijalnim klijentima omogućiti jednostavnu pretragu profila i portfelja agencija prema definiranim parametrima poput lokacije ili vrsta usluga koje nude.

"Ovakva platforma bila bi korisna svima; malim studijima i agencijama za dobivanje novih klijenata, a velikima kao pretraživač za outsourcing. Ako se dobro posloži, to bi bio veliki iskorak za branšu", kazala je poslovna tajnica Udruženja Martina Sokač Saraga, s čime su se složili i članovi Udruženja.

Martina Sokač Saraga foto dva Martina Sokač Saraga/Foto:Privredni.hr

Usvojen ICC-jev Kodeks 

Na sjednici je Usvojen ICC-jev Kodeks oglašavanja i marketinškoga komuniciranja koji donosi globalne smjernice i niz novosti u području marketinga i oglašavanja, a svrha mu je osigurati društvenu odgovornost industrije i zaštitu potrošača promicanjem visokih etičkih načela u branši. Oformljeno je i etičko povjerenstvo kao provedbeno tijelo Kodeksa.

Potpredsjednik Udruženja Petar Pavić osvrnuo se na nedavno održanu online radionicu Intelektualno vlasništvo u marketingu s posebnim osvrtom na novosti koje donosi Prijedlog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima, kazavši kako je bio oduševljen odazivom struke, što je pokazatelj da je tema itekako aktualna. Najavio je još radionica koje će se baviti tom problematikom jer su promjene u tom području u svijetu digitala velike i iznimno brze.

P.hr/I.B.