Manji broj poštanskih usluga početkom godine

10. lipnja 2021.

Foto: Hrvatska pošta

U prvom tromjesečju 2021. zabilježen je manji promet gotovo svih poštanskih usluga, osim ekspresnih pošiljaka povezanih s kupnjom putem interneta, pokazuje to izvještaj HAKOM-a.

U prvom tromjesečju zabilježen je manji broj obavljenih poštanskih usluga te je nastavljen negativan utjecaj pandemije na poštanske pošiljke, osim onih povezanih s kupnjom putem interneta.

Ukupno je ostvareno 69,9 milijuna poštanskih usluga, 3,1 posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje i 7,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Na manji broj usluga utjecale su sve vrste pošiljaka (pisma, paketi i tiskanice) pri čemu je najveće smanjenje prometa bilo u uslugama povezanih s distribucijom tiskanica. U odnosu na prethodno tromjesečje tiskanica je isporučeno oko 20 posto manje, a u odnosu na isto razdoblje prethodne godine oko 28 posto manje.

Uspoređujući vrstu prometa, vidljivo je kako je veće smanjenje zabilježeno u međunarodnom prometu, koji je manji za oko 21 posto u odnosu na prethodno tromjesečje. To pokazuje da u međunarodnom prometu još uvijek postoje određeni poremećaji povezani s potražnjom, ali i prijenosom pošiljki te će trebati još neko vrijeme za njegovu potpunu normalizaciju.

Manji broj usluga utjecao je i na prihode od obavljanja poštanskih usluga. U usporedbi s prethodnim tromjesečjem prihodi su manji za oko 4,8 posto, međutim, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine rasli su oko 10 posto. Pozitivan rezultat u odnosu na prethodnu godinu ponajprije je ostvaren zbog većeg broja ekspresnih pošiljaka povezanih s kupnjom putem interneta s rastom oko 23 posto, a djelomično i zbog većih cijena jednog dijela usluga iz opsega univerzalnih usluga.

Broj davatelja poštanskih usluga ostao je nepromijenjen. Na kraju prvog tromjesečja usluge su pružala 23 davatelja od kojih je Hrvatska pošta najveći, s udjelom od 84,1 posto.

 

 

P.hr/I.G.