Poslovanje
Madigov kupus i na američkom stolu
Kupus iz ogulinskoga kraja tradicionalna je i zdrava namirnica koja je od 2015. godine na razini Europske unije zaštićena oznakom izvornosti. Proizvod se dobiva prirodnom malolaktičnom fermentacijom svježega kupusa, bez dodatka konzervansa. Tvrtka Madig-Mrežnica ima 30-godišnju tradiciju uzgoja, kiseljenja i proizvodnje kupusa. Godišnje proizvedu oko 3.000 tona kiseloga kupusa, od čega se oko 15 posto plasira na inozemno tržište. Izvoze u zemlje Europske unije - Belgiju, Njemačku i Sloveniju, a dio u Sjedinjene Američke Države. Dio svježega kupusa tvrtka otkupljuje iz kooperantske proizvodnje, odnosno od domaćih OPG-ova, a dio dobivaju vlastitom proizvodnjom. Objedinili su brojne proizvođače i organizirali mrežu koju stručno nadziru i usmjeravaju agronomi u svim etapama uzgoja. Proizvodni pogon nalazi im se na području s najvećim brojem proizvođača, a sastoji se od dijela za otkup, preradu i kiseljenje kupusa, dijela za pakiranje te hladnjače. Glavice kiseloga kupusa na tržište plasiraju kao vakumirani proizvod ili u rinfuzi - u PVC kantama od 15 kilograma. Rezani kiseli kupus prodaju u različitim pakiranjima: u vrećicama, PVC kanticama različitih gramaža, ali i u obliku gotovih salata s dodacima. U ponudi imaju i proizvod u vakumiranom pakiranju Miks za sarmu. U posljednjih su godinu dana na tržište izašli s novim proizvodima, salatama od kiselog kupusa i najnovijim proizvodom na koji su izrazito ponosni: premium salate (250 g) s različitim dodacima: bučino ulje, maslinovo ulje, češnjak i papar te češnjak, crvena paprika i papar. Foto:HGK Sačuvati tradiciju i uvesti nove proizvode Proizvodi Madig-Mrežnice, glavice i rezani kupus, nositelji su znaka Hrvatska kvaliteta koji dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora. Zahvaljujući ovom znaku kupci lakše prepoznaju proizvod kao domaći i kvalitetan, što pridonosi boljim rezultatima prodaje. Tvrtka, čiji se pogon nalazi u Salopek Selu, danas zapošljava 50-ak ljudi. Cilj im je i u budućnosti zadržati tradicionalni način proizvodnje kiseloga kupusa, ali uvoditi i nove proizvode koji će se bazirati na toj namirnici i sadržavati različite dodatke, čime ovaj zdravi i tradicionalni proizvod žele što više približiti većem broju kupaca. Također, u planu im je i povećanje prodaje na inozemnim tržištima, što se posebno odnosi na zemlje Europske unije. Foto: Madig-Mrežnica
Poslovanje
Znak kvalitete kao jamstvo kupcu da proizvod ima najviše standarde
Jako malo ljudi zna da se godišnje u prosjeku konzumiraju 1,63 milijarde Franckovih napitaka. Uz zagrebačko sjedište, ova tvornica − koja posluje 125 godina − sa svojim društvima posluje i na tržištima u BiH, Sloveniji i Sjevernoj Makedoniji te Slovačkoj i Austriji, uz partnerstva s distributerima u Srbiji, Crnoj Gori, Kosovu i Albaniji. Izvoze u Njemačku, Austriju, Nizozemsku, Rumunjsku, Irsku, Švedsku, Češku, Kanadu, SAD, Australiju, Novi Zeland i Katar. Prema podacima agencije Nielsen, na tržištu Hrvatske, bez diskontera, drže 51 posto vrijednosnog udjela u kategoriji mljevene kave, 46 posto u kategoriji instant cappuccina i 51 posto u kategoriji čaja.  Proizvodni pogoni nalaze se u Zagrebu, uz pogon za primarnu preradu cikorije u Bjelovaru te u Grudama u BiH i Kopru u Sloveniji. U pogonu u Grudama, koji je kao greenfield investicija otvoren 2008. godine, proizvode svoje strateške proizvode u kategorijama mljevene kave i espressa, a planiraju i daljnja ulaganja u proizvodne kapacitete i pokretanje proizvodnje novih proizvoda, kako bi u budućnosti mogli zadovoljiti i potrebe drugih tržišta.  Foto: Franck Uz kontinuirano povećanje učinkovitosti poslovanja i bolje pozicioniranje u svim kanalima prodaje, Franck posebnu pažnju pridaje vrhunskoj usluzi i pružanju pouzdane podrške i logistike svojim partnerima u kanalu HoReCa. Franckova prodajna organizacija za kanal HoReCa ogledni je primjerak izvrsnosti i dobre ekipiranosti u smislu brze reakcije na potrebe partnera. Radi kontinuiranog unaprjeđivanja usluga, 2016. godine u Zagrebu je otvoren regionalni servisni centar, u potpunosti opremljen za pružanje profesionalne potpore visoke razine svim partnerima. Uz zemlje regije, posluju sa svojim društvom i u Slovačkoj gdje su vidjeli dobre mogućnosti za širenje poslovanja u srednjoeuropske zemlje, a posebno u kanalu HoReCa, u kojemu mogu ponuditi znanje i iskustvo s kojim mogu nastupiti i na najkompleksnijim tržištima te kvalitetu svoga portfelja. Uz partnerstva s distributerima, izvoze i u Srbiju, Crnu Goru, Albaniju, Kosovo, Njemačku, Austriju, Nizozemsku, Rumunjsku, Irsku, Švedsku, Češku, Kanadu, SAD, Australiju, Novi Zeland i Katar. Inovacije su danas presudno važne za daljnji razvoj te izgradnju reputacije brendova i proizvoda u kontekstu visokokvalitetnog i aktualnog, u skladu s potrošačkim navikama i preferencijama. Njihovi proizvodi nose oznaku Hrvatska kvaliteta, čime kupcu jamče da domaći proizvod koji kupuje zadovoljava najviše standarde kvalitete. Ovu oznaku nose Franck Jubilarna kava, Jubilarna bez kofeina, Gloria i Franck espresso asortiman. "Ovdje bismo naglasili i važnost domaće proizvodnje koja je upravo zbog pandemije, čini se kao nikada do sada, podigla razinu svijesti potrošača o važnosti kupnje visokokvalitetnoga domaćeg proizvoda, a samim time i važnosti zadovoljavajuće proizvodne dostatnosti u određenim gospodarskim granama, prije svega prehrambenoj. O ovome treba nastaviti razgovarati, i to ne samo u vrijeme krize. Naravno, 'proizvedeno u Hrvatskoj' ne može biti i nikako nije jedini kriterij potrošača pri odabiru proizvoda. Inovativnost i kvaliteta presudni su u tome odabiru i to je temelj od kojega polazimo u Francku. Domaća industrija posjeduje potrebno znanje, stručnost i inovativnost, a na nama je da dodatno osvijestimo, informiramo i motiviramo potrošače o tome da kupnja domaćeg proizvoda pridonosi očuvanju domaćega gospodarstva", ističu iz Francka. Foto: Franck Franck ulaže znatna sredstva u razvoj novih proizvoda, a u skladu s globalnim potrošačkim trendovima prepoznali su potrebu za inovativnim napitcima koji potrošačima pružaju dodatne prednosti te se brzo i lako pripremaju. Stoga je upravo lansirana Franck Crema, 100-postotna turska kava koja se može pripremati na klasičan način u džezvi, ali i na praktičan način − samo prelijevanjem vrućom vodom, a dolazi i u pakiranju od devet grama što je dovoljno za jednu šalicu napitka. Poseban način mljevenja omogućio je ovako brzu i jednostavnu pripremu 100 posto mljevene kave, bez dodatka instanta, čime odgovaramo na potrebe današnjih potrošača koji uživaju u bogatom okusu turske kave, uz praktičnu pripremu bilo kada i bilo gdje.   Dodatno, vodeći se načelom održivosti i brige za očuvanje prirodnih resursa, predstavili smo premium Superiore espresso s certifikatom Rainforest Alliance™ koji je na tržištu jako dobro prihvaćen. Potrošači pokazuju veći interes za posebne vrste kave, uz personalizirani pristup, poput naše linije specialty kava – Kenya, Peru i Indonesia, koje se prže i melju prema narudžbi, ovisno o željenom načinu pripreme.  Svjedoče i rastu konzumacije on-the-go, koja je dodatno potaknuta pandemijom, a odgovorili su putem mreže jedinstvenih samoposlužnih aparata Franck Snogoo. "Riječ je o modernim aparatima opremljenim digitalnom tehnologijom koja omogućava bezgotovinsko plaćanje i praćenje aparata 24/7. Trenutno pokrivamo oko 2.200 lokacija i nastavljamo s daljnjim ulaganjima u taj prodajni kanal", ističu iz Francka. Novost na tržištu jest i aplikacija Snogoo s odličnim programom vjernosti koji potrošačima omogućuje brojne pogodnosti. Uz naručivanje i plaćanje napitaka, putem aplikacije moguće je nadoplatiti i virtualni račun te izravno komunicirati s platformom Snogoo u realnom vremenu, što im omogućuje povezanost s korisnicima, a njima uživanje u besplatnoj vrhunskoj kavi.  Prije nekoliko tjedana vrata je otvorio i njihov walk-in store Franck Snogoo, koji radi po načelu 24/7, i to u zagrebačkoj Ilici 38. "S pandemijom i češćim boravkom kod kuće dogodile su se i neke promjene u obrascima konzumacije gdje vidimo snažan rast single-serve espresssa u kućanstvima gdje smo lansirali svoje aparate easy serve espresso, s jastučićima (tzv. pods) sa svježe mljevenom kavom u filtarskom omotu i zaštićenoj atmosferi", kažu iz ove zagrebačke tvrtke. Kad je riječ o planovima, iz kompanije ističu kako su strateški usmjereni na daljnji razvoj te održivi rast poslovanja u kategoriji toplih napitaka kontinuiranim ulaganjem u proizvodnu izvrsnost i primjenu naprednih tehnoloških rješenja te razvoj inovativnih koncepata i proizvoda kojima uvode nove trendove i pridonose razvoju cjelokupnoga tržišta.  Foto: Franck U fokusu im je daljnja optimizacija proizvodnih pogona uz povećanje kapaciteta i fleksibilnosti u pogonu kave, što im je važno za postojeću proizvodnju, ali i za nove razvojne projekte koji su u planu. S tim ciljem, unatoč teškoj prošloj godini, ostvarili su planirane investicije u iznosu od 31 milijuna kuna, koje su financirane vlastitim sredstvima, a od kojih je najveća pojedinačna investicija ulaganje u mlin i sustav silosa u pogonu kave. U prvoj polovici ove godine realizirali su i investicije u pogon kave i pogon čajeva kao nastavak započete modernizacije proizvodnih kapaciteta, ali i u kanal HoReCa, tako da su one iznosile ukupno 22,3 milijuna kuna. Ističu i kontinuirana ulaganja u upravljanje sustavima sigurnosti i kvalitete hrane. U lipnju su među prvima u Hrvatskoj uspješno prošli procjenu usklađenosti sa zahtjevima standarda IFS Food v7 te obnovili certifikat s rezultatom procjene od čak 98,67 posto zadovoljivši iznimno zahtjevne standarde sigurnosti i kvalitete proizvoda.  
Poslovanje
Oznaka kvalitete kao potvrda uspješnog poslovanja
S ciljem stvaranja vizualnog identiteta kvalitete hrvatskih proizvoda i usluga temeljenih na dugogodišnjem iskustvu i znanjima te razvojno-istraživačkom radu, invenciji, kreaciji i tradiciji, Hrvatska gospodarska komora prije 24 godine pokrenula je projekt vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda i usluga. Na taj ih način želi dodatno predstaviti i afirmirati, kako bi glas o kvalitetnim domaćim proizvodima - hrvatskoj kvaliteti i izvorno hrvatskim proizvodima - lakše našao put do srca domaćih, ali i stranih potrošača. Označavanje pomaže kupcima u prepoznavanju proizvoda, koji se odlikuju natprosječnom kvalitetom, poručuju iz Hrvatske gospodarske komore. Time se, kažu, izravno pomaže hrvatskom gospodarstvu te se nastoje brendirati ne samo proizvodi i usluge nego i zemlja u cjelini. U Hrvatskoj trenutno 201 gospodarski subjekt nosi znakove Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko. Znakova kvalitete ukupno je 353, od čega 283 znaka Hrvatska kvaliteta i 70 znakova Izvorno hrvatsko. Kako su gospodarski subjekti sve svjesniji važnosti i ovakve vrste brendiranja, ove brojke neprestano rastu. Znak Hrvatska kvaliteta priznanje je hrvatskom proizvođaču i proizvodu, a ujedno i jamstvo potrošaču da je riječ o proizvodima i uslugama koji predstavljaju sam vrh svjetske ponude u svojoj klasi i zadovoljavaju najviše zahtjeve kvalitete, koje potrošači mogu kupovati s punim povjerenjem. Točnije, označavanje proizvoda pomaže kupcima u prepoznavanju proizvoda koji se odlikuju natprosječnom kvalitetom. Znak Izvorno hrvatsko nose visokokvalitetni hrvatski autohtoni proizvodi i usluge koji su nastali kao rezultat dugogodišnje tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacija ili invencija. Ovaj znak potvrđuje posebnu vrijednost - riječ je o natprosječno kvalitetnim proizvodima i uslugama s neponovljivim i jedinstvenim osobinama. Četrdeset i jedan poslovni subjekti koji ima sjedište u Zagrebu nositelj je 74 znaka kvalitete koje dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora.   Foto: Franck Franck je nositelj znaka Hrvatska kvaliteta, i to za kave: Espresso kavu (mljevena kava, kava u zrnu), Jubilarnu kavu i Jubilarnu kavu bez kofeina te za mješavinu pržene mljevene kave Gloria. Jednako tako, njihov Gris i Palenta nose znakove Hrvatska kvaliteta. Badel 1862 za svoje proizvode Badel Stara šljivovica i Badel Pelinkovac ima znakove Izvorno hrvatsko.   Jamnica plus: oznaku Hrvatska kvaliteta nosi njezina Jamnica prirodna mineralna voda. Kraš prehrambena industrija za svoju Bajaderu ima znak Izvorno hrvatsko te za Griotte desert Hrvatska kvaliteta. Proizvodi Dukata Dimsi, Ribanac, Podravec i Zagrebački sir te Dukatela mliječni namazi nositelji su znakova Izvorno hrvatsko, dok Trapist, Dukat svježe mlijeko 1,5 i 3,2 posto mliječne masti, zatim Čokoladno mlijeko 0,2 l i 0,5 l te Brzo&Fino Vrhnje za kuhanje 200 g, 500 g i 1 kg imaju znakove Hrvatska kvaliteta. Atlantic Cedevita za svoju Cedevita Fresh Dose of 9 Vitamins (naranča, limun, grejp, limeta, bazga & limun, menta & limun, tropic, light, Kids, Cedevita Stevija, Cedevita OTG) te prirodnu izvorsku vodu Kala nositeljica je znaka Hrvatska kvaliteta, dok gazirana prirodna mineralna voda Kalnička nosi oznaku Izvorno hrvatsko. Tvrtka Zvijezda plus nositeljica je znaka Hrvatska kvaliteta za proizvode linije Margo, i to Margo nova, Margo light i Margo jogurt, zatim za Zvijezda stolni masni namaz 70 posto te za Zvijezda delikates majonezu. Tvrtka Omega Software za svoj Centrix ima oznaku Izvorno hrvatsko, a za uslugu uvođenja poslovnih informatičkih rješenja zasnovanih na vlastitim platformama nositeljica je znaka Hrvatska kvaliteta.   Meteor Grupa – Labud za svoje proizvode Čarli, Čarli classic, Čarli koncentrat, Čarli balsam, Čarli sensitive, Čarli energy ima znak Hrvatska kvaliteta. Granolio za svoje Pšenično brašno Farina ima znak Hrvatska kvaliteta. Foto: Pixabay/Ilustracija Zagrebačka Pivovara znakovima Hrvatska kvaliteta označila je Ožujsko pivo, zatim Ožujsko cool, Tomislav te Ožujsko Rezano. Tvrtka Živa voda nositeljica je znaka Hrvatska kvaliteta za Aquaviva stolnu vodu. Naše Klasje nositelj je znaka Hrvatska kvaliteta za proizvode Aurelia svježa punjena tjestenina: Tortelloni dalmatinski pršut, Tortelloni četiri vrste sira, Tortelloni puretina, Tortelloni blitva i svježi sir, Ravioli ovčji sir i Ravioli istarski tartufi, kao i za proizvode  Aurelia svježa tjestenina: Rezanci, Široki rezanci, Zeleni rezanci, Špageti. Znak Izvorno hrvatsko nosi Aurelia kukuruzni koncentrat.  Globaldizajn oznaku Hrvatske kvalitete ima za Globaladmin CMS sustav – računalni program za samostalno ažuriranje web-stranica. Tvrtka Dabar informatika nositeljica je oznake Izvorno hrvatsko za Dabar bankarsku aplikaciju, a škola stranih jezika Angla znaka Hrvatska kvaliteta za poduku stranih jezika. Tehnokom je nositelj znaka Hrvatska kvaliteta za projektiranje, konzalting i inženjering termoenergetskih i procesnih postrojenja, kao i Psihijatrijska bolnica "Sveti Ivan", odnosno njihova dnevna bolnica s pripadajućim programima. Tvrtka Kamgrad oznaku Hrvatske kvalitete ima za usluge građenja, kao i tvrtka Ultra Stop za uslugu aplikacije ugradnje materijala kod hidroizolacija i termoizolacija, antikorozivne zaštite i zaštite od sunca.   Zlatarsko trgovački obrt Zlatarnica "Bashota" za kolekciju iz narodne baštine (licitari, igračke, nošnje) ima oznaku Izvorno hrvatsko.   Tehnika je nositelj oznake Hrvatska kvaliteta za izgradnju stambenih, poslovnih i industrijskih objekata, kao i Sportsko učilište PESG za Obrazovanje odraslih Zagreb, Obrazovanje odraslih Valpovo te Obrazovanje odraslih Županja.   Tvrtka Humas nositelj je znakova Hrvatska kvaliteta za online informacijski sustav za vođenje poslova zaštite na radu i zaštite od požara Stpro, kao i Hrvatska pošta za poštanske usluge. Dvokut-Ecro za svoje savjetodavne usluge u području zaštite prirode i okoliša nositelj je znaka Hrvatska kvaliteta, dok je EL Koncept za svoj Fininfo portal nositelj oznake Izvorno hrvatsko.   Tvrtka Mrvoš ima oznaku Hrvatska kvaliteta za dizajnersku žensku odjeću, haljine, tunike, kapute, sakoe, hlače i suknje, dok je stolarski obrt Breza ima za uslugu izrade dizajnerskog namještaja linija proizvoda: stolica, stolova, lustera, fotelja i ormara. OIKON oznaku Hrvatska kvaliteta ima za savjetovanje u zaštiti okoliša i prirode te upravljanju prirodnim resursima. Nosiljke za pse i Bean Bag kreveti za pse tvrtke Multivergo imaju oznaku Hrvatska kvaliteta.   Samostalna umjetnica Nada Došen za dizajnersku žensku odjeću ima oznaku Hrvatska kvaliteta, a istu oznaku kvalitete imaju i tvrtka Vita projekt za usluge projektiranja i savjetovanja u zaštiti okoliša te tvrtka Splendor tekstil za proizvodnju kirurške maske.   Tvrtka Razvojne strategije oznaku Hrvatske kvalitete ima za bezglutenski slatki program Moje malo zlato, zatim za Pecivo bez glutena, Brzo smrznute Tapioka kruhiće i Bezglutenski kruh. Tvrtka IN2 za svoj IBIS ima oznaku Izvorno hrvatsko. Apipharma za svoje proizvode Gavezin - mast s gavezom i propolisom, Vitarojal - classic 1000 mg, tekući dodatak prehrani s matičnom mliječi i medom u ampulama, zatim Kapsin  - mast s ekstraktom paprike i propolisom i Apipol - propolis kapi ima oznaku Hrvatska kvaliteta. Autoflota za usluge flotnog menadžmenta i poslovnog najma ima oznaku Izvorno hrvatsko. Proizvod Magic Cleaner tvrtke Studio Nine nosi oznaku Hrvatska kvaliteta, dok Profil Klett za IZZI – digitalni sadržaj za učenje na daljinu ima oznaku Izvorno hrvatsko. Tvrtka Dobro piće nositelj je znaka Hrvatska kvaliteta za Osječko svijetlo pivo.
Poslovanje
Najbolje iz Sisačko moslavačke županije – mesne delicije i Škrlet
S ciljem stvaranja vizualnog identiteta kvalitete hrvatskih proizvoda i usluga temeljenih na dugogodišnjem iskustvu i znanjima te razvojno-istraživačkom radu, invenciji, kreaciji i tradiciji, Hrvatska gospodarska komora prije 24 godine pokrenula je projekt vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda i usluga. Na taj ih način želi dodatno predstaviti i afirmirati, kako bi glas o kvalitetnim domaćim proizvodima - hrvatskoj kvaliteti i izvorno hrvatskim proizvodima - lakše našao put do srca domaćih, ali i stranih potrošača. Označavanje pomaže kupcima u prepoznavanju proizvoda, koji se odlikuju natprosječnom kvalitetom, poručuju iz Hrvatske gospodarske komore. Time se, kažu, izravno pomaže hrvatskom gospodarstvu te se nastoje brendirati ne samo proizvodi i usluge nego i zemlja u cjelini. U Hrvatskoj trenutno 201 gospodarski subjekt nosi znakove Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko. Znakova kvalitete ukupno je 353, od čega 283 znaka Hrvatska kvaliteta i 70 znakova Izvorno hrvatsko. Kako su gospodarski subjekti sve svjesniji važnosti i ovakve vrste brendiranja, ove brojke neprestano rastu. Znak Hrvatska kvaliteta priznanje je hrvatskom proizvođaču i proizvodu, a ujedno i jamstvo potrošaču da je riječ o proizvodima i uslugama koji predstavljaju sam vrh svjetske ponude u svojoj klasi i zadovoljavaju najviše zahtjeve kvalitete, koje potrošači mogu kupovati s punim povjerenjem. Točnije, označavanje proizvoda pomaže kupcima u prepoznavanju proizvoda koji se odlikuju natprosječnom kvalitetom. Znak Izvorno hrvatsko nose visokokvalitetni hrvatski autohtoni proizvodi i usluge koji su nastali kao rezultat dugogodišnje tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacija ili invencija. Ovaj znak potvrđuje posebnu vrijednost - riječ je o natprosječno kvalitetnim proizvodima i uslugama s neponovljivim i jedinstvenim osobinama. U Sisačko-moslavačkoj županiji pet je poslovnih subjekata čiji su proizvodi nositelji osam znakova kvalitete koje dodjeljuje HGK. Gavrilović Gavrilović – Prva hrvatska tvornica salame, sušena mesa i masti Mate Gavrilovića potomci d. o. o., u svojem se poslovanju oslanja na tradiciju prerade mesa dulju od 300 godina, koju je tijekom stoljeća prenosilo osam naraštaja Gavrilovića. Davne 1690. godine prvi su se Gavrilovići nastanili u Petrinji napustivši ratne nemire u Bosni. Tu otvaraju mesarski obrt, koji 1821. godine prerasta u mesnu industriju i traje sve do danas. Danas Gavrilović proizvodi više od 200 proizvoda vrhunske kvalitete, a Gavrilovićeva salama nositelj je oznake Izvorno hrvatsko, dok su Mesni doručak i Jetrena pašteta nositelji oznake Hrvatska kvaliteta. Foto: Gavrilović / FB Promes Cvanciger Promes Cvanciger mesarski je uslužni i trgovački obrt koji je osnovao, nakon dugogodišnjeg rada u mesnoj industriji Gavrilović, Slavko Cvanciger 1989. godine. Proizvodnja se zasniva isključivo na sirovini domaće proizvodnje iz Hrvatske, uvijek prepoznate kvalitete. Cijela proizvodnja u skladu je sa sustavom HACCP i pod stalnim veterinarsko-sanitarnim nadzorom, a neprestano se radi na unaprjeđivanju i modernizaciji. Uz klaonicu, obrt raspolaže s 200 četvornih metara prostora za rashladu i čuvanje svježeg mesa i mesnih prerađevina, a u pogonu prerade mesa proizvode polutrajne i trajne mesne prerađevine. Za obavljanje tih djelatnosti obrt ima i vlastiti vozni park. Njihova Sisačka salama nositelj je oznake Izvorno hrvatsko. Vinarija Miklaužić Na obroncima Moslavačke gore već četvrti naraštaj obitelji Miklaužić obrađuje vinograde za koje je specifična zatravljenost nasada, ekološki pristup zaštiti i obradi loze. Vinarija je osnovana 1978. godine, a kao obrt djeluje od 2000. godine. Od vina je najistaknutiji Škrlet kao moslavački brend, koji je nositelj i oznake Izvorno hrvatsko. Uz mirna vina, bavi se i proizvodnjom pjenušaca pod nazivom Glamour. Većinu proizvodnje vinarija proda poznatim kupcima, dok se desetak posto proda u veleprodaji. Foto: Vinarija Miklaužić Auto promet Sisak Trgovačko društvo Auto promet Sisak osnovano je 14. studenoga 1958. godine kao poduzeće sa zadatkom prijevoza željezne rudače željezare i kamena vapnenca te prijevoza radnika na posao i s posla. Već tada se formiraju prve mreže linija gradske, prigradske i međugradske povezanosti. Prolazeći kroz različite faze, u svim svojim razvojnim transformacijama, pa i promjenama u imenu, poduzeće je zadržalo osnovnu funkciju prijevoza putnika u javnom i cestovnom prometu, uz održavanje i remont autobusa i teretnih motornih vozila. Auto promet Sisak u vlasništvu je Grada Siska. Njihova usluga prijevoza putnika u cestovnom prijevozu nositelj je oznake Hrvatska kvaliteta. Wild Boar Distillery Wild boar distillery iz Petrinje bavi se proizvodnjom rakija u području koje, prema stručnjacima, ima najbolje lokalitete za uzgoj šljive u Hrvatskoj. Kako je u proizvodnji najvažnija sirovina, tako i ova tvrtka upotrebljava šljivu u ekološkom uzgoju od koje je napravljena i njihova šljivovica. Proizvode do 2.500 litara raznih rakije godišnje, a njihove rakije Šljivovica i Viljemovka nositeljice su oznake Hrvatska kvaliteta.
Poslovanje
Osam zagorskih proizvoda potvrđenih znakom kvalitete
S ciljem stvaranja vizualnog identiteta kvalitete hrvatskih proizvoda i usluga temeljenih na dugogodišnjem iskustvu i znanjima te razvojno-istraživačkom radu, invenciji, kreaciji i tradiciji, Hrvatska gospodarska komora prije 24 godine pokrenula je projekt vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda i usluga. Na taj ih način želi dodatno predstaviti i afirmirati, kako bi glas o kvalitetnim domaćim proizvodima - hrvatskoj kvaliteti i izvorno hrvatskim proizvodima - lakše našao put do srca domaćih, ali i stranih potrošača. Označavanje pomaže kupcima u prepoznavanju proizvoda, koji se odlikuju natprosječnom kvalitetom, poručuju iz Hrvatske gospodarske komore. Time se, kažu, izravno pomaže hrvatskom gospodarstvu te se nastoje brendirati ne samo proizvodi i usluge nego i zemlja u cjelini. U Hrvatskoj trenutno 201 gospodarski subjekt nosi znakove Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko. Znakova kvalitete ukupno je 353, od čega 283 znaka Hrvatska kvaliteta i 70 znakova Izvorno hrvatsko. Kako su gospodarski subjekti sve svjesniji važnosti i ovakve vrste brendiranja, ove brojke neprestano rastu. Znak Hrvatska kvaliteta priznanje je hrvatskom proizvođaču i proizvodu, a ujedno i jamstvo potrošaču da je riječ o proizvodima i uslugama koji predstavljaju sam vrh svjetske ponude u svojoj klasi i zadovoljavaju najviše zahtjeve kvalitete, koje potrošači mogu kupovati s punim povjerenjem. Točnije, označavanje proizvoda pomaže kupcima u prepoznavanju proizvoda koji se odlikuju natprosječnom kvalitetom. Znak Izvorno hrvatsko nose visokokvalitetni hrvatski autohtoni proizvodi i usluge koji su nastali kao rezultat dugogodišnje tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacija ili invencija. Ovaj znak potvrđuje posebnu vrijednost - riječ je o natprosječno kvalitetnim proizvodima i uslugama s neponovljivim i jedinstvenim osobinama. U Krapinsko-zagorskoj županiji šest tvrtki nosi osam znakova vizualnog identiteta označavanja kvalitete hrvatskih proizvoda. Schiedel Schiedel Proizvodnja dimnjaka, tvrtka sa sjedištem u Golubovcu, proizvodi sustave dimnjaka, sustave za sanaciju dimnjaka, ventilacijske kanale te sobne i vrtne kamine. Proizvodi zadovoljavaju zahtjeve najmodernije ložišne tehnike i pojedinih energenata. Društvo je dio koncerna Lafargea, jednog od vodećih proizvođača cementa, betona, crijepa i dimnjaka u Europi i svijetu. Njegovi ventilacijski kanali, nužni u prostorijama bez prozora – ponajprije u sanitarnim prostorijama, kuhinjskim nišama i kotlovnicama – nose znak Hrvatska kvaliteta. Ovaj znak, koji potvrđuje da je proizvod natprosječne kvalitete, nose i Dimnjaci (UNI Plus, Advance, Multi, UNI SC), još jedan proizvod Schiedela, a odlikuju se vrlo visokom otpornošću na temperaturne promjene, a posebice otpornošću na kondenzat. PGM Tvrtka PGM jedini je proizvođač troslojnih montažerskih dimnjaka u Hrvatskoj, koji ima sve elemente proizvodnje u Hrvatskoj. Od 1990. godine PGM radi u sustavu ISO 9001, ulažući i dalje u razvoj novih modernih sustava troslojnih montažnih dimnjaka. Proizvode se četiri vrste dimnjaka, TMD, TMI, TMP i OKTO, koji zadovoljavaju sve potrebe sadašnjih ložišta – od klasičnih do turboplinskih aparata. Dimnjaci se plasiraju na tržište Republike Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Kosova i Makedonije, a i dalje rade na osvajanju novih tržišta. Troslojni montažni dimnjak (TDM) nositelj je znaka Hrvatska kvaliteta. Fragmat H Fragmat H vodeća je i najveća tvrtka u Hrvatskoj na području tehnologije i proizvodnje toplinsko-izolacijskih proizvoda od polistirena te lakih građevinskih ploča. Tvrtka je u vlasništvu grupacije Fragmat TIM iz Laškog. U Hrvatskoj posluje na dvjema lokacijama, u Svetom Križu Začretju gdje je i sjedište tvrtke te u Konjskom, nedaleko od Klisa, gdje se nalazi poslovna jedinica. Ploča Drvolit od mineralizirane drvene vune, koja je cementnim vezivom i dodacima povezana u kompaktnu cjelinu i rabi se za toplinsku izolaciju vanjskih i unutarnjih zidova, deka, nadvoja stupova i sprječavanje toplinskih mostova, nositelj je znaka Hrvatska kvaliteta. Ovaj znak nosi još jedan prizvod ove tvrtke: Fragmat EPS rezane ploče od ekspandiranog polistirena, koje se rabe za toplinsku izolaciju. Metalbeneton Tvrtka Metalbeneton iz Svetog Križa Začertja bavi se projektiranjem, proizvodnjom (aluminijskih fasada, aluminijske i PVC stolarije) te uslugama u graditeljstvu (rezanjem i savijanjem limova, plastificiranjem, varenjem aluminija i inoksa i dr.). Njihov PVC jednokrilni prozor i ALU jednokrilni prozor nositelji su znaka Hrvatska kvaliteta. Tvornica tekstila Trgovišće Tvornice tekstila iz Trgovišća najveći je proizvođač vrhunskoga damastnog pamučnog programa u Hrvatskoj, namijenjenoga ponajprije profesionalcima i manjim dijelom kućanstvu. Prodaje isključivo vlastite tkane proizvode, i to prije svega na tržišta Velike Britanije, Kanade, Njemačke, Švicarske, Italije i UAE-a te kao hrvatski proizvođač dominantno opskrbljuje tržište Hrvatske. Damastno rublje – stolno i posteljno – nositelj je znaka Hrvatska kvaliteta. Kogutex tjestenine Tvrtka iz Konjščine bavi se proizvodnjom tradicionalnog ručno rađenog proizvoda iz Hrvatskog zagorja – Zagorskih mlinaca. Certificirao ih je Bureau Veritas Croatia te proizvode isključivo po proizvođačkoj specifikaciji. Proizvod plasiraju na hrvatsko tržište, ali izvoze i u zemlje Europske unije te u BiH.        
Poslovanje
Ekološka rješenja iz Rijeke za zelenu budućnost
Riječka tvrtka Valigo osnovana je prije osam godina, a osnovna joj je djelatnost proizvodnja bioloških sredstava za čišćenje i odmašćivanje. Tako su 2017. godine proizveli višenamjenski proizvod za čišćenje, odmašćivanje i dezinfekciju 3u1 Ultra Plus. "Osluškujući potrebe tržišta, odlučili smo se na proširenje palete proizvoda za dezinfekciju. Na tržište smo plasirali dezinficijens za ruke Direkt, za čije se svojstvo dezinfekcije rabe aktivne tvari koje nisu agresivne za kožu potrošača, što je i dokazano dermatološkim testom. Dezinficijens za površine Active učinkovito štiti od bakterija i virusa a da pritom ne oštećuje površine. U ponudi imamo još i proizvode za potrebe industrije, odmašćivač Bio Industry 95 i Eco graf za uklanjanje grafita", istaknula je Ivona Odorčić, članica Uprave tvrtke Valigo, navodeći kako se njihovi proizvodi baziraju na ekološki prihvatljivoj formuli koja ima niski utjecaj na okoliš. Foto: Valigo Odorčić ističe kako je cilj njihova poslovanja smanjiti negativan utjecaj na okoliš i zdravlje te potaknuti odgovorno ponašanje. Stalna prilagodba potrebama tržišta "Proizvode plasiramo pretežno na području Republike Hrvatske, nešto malo i u zemlje Europske unije, a planiramo i plasman na tržišta izvan EU-a. Svoje proizvode nudimo putem veleprodaje i komisijske prodaje. Kupci su nam tvrtke koji prepoznaju kvalitetu proizvoda i rabe ih u svojem redovnom poslovanju", ističe Ivona Odorčić. Kapacitet proizvodnje prilagođavaju potrebama tržišta. Primjerice, u 2020. godina bila je golema potražnja za sredstvima za dezinfekciju, a već ove godine primijećen je pad potražnje i zasićenje tržišta takvim proizvodima, no u ovoj tvrtki ističu kako su spremni odgovoriti na izazove koji dolaze i povećati svoje kapacitete. "Danas je konkurencija velika, proizvodi su lako dostupni i vrlo se teško istaknuti u mnoštvu ponuda. Zbog toga smo kanale prodaje usmjerili više na izravnu prodaju kako bismo pružili kupcima osobni pristup, podršku i prilagodbu za vrijeme cijele suradnje. Zadovoljstvo kupaca na prvom nam je mjestu", kaže Odorčić navodeći kako je u tome iznimno važna edukacija potrošača. Cilj je održati kvalitetu  Potrebna je jaka marketinška akcija i mnogo više truda i financijskih sredstava za promociju domaćih proizvođača, a to može biti veliko opterećenje manjim tvrtkama. Stoga u ovoj tvrtki smatraju da je važna edukacija potrošača kako bi mogli podržati kvalitetne hrvatske proizvode i pridonijeti jačanju hrvatskih poduzeća i gospodarstva u cjelini. "Znakove Hrvatske kvalitete primili smo za proizvode iz linije za dezinfekciju. U razvoj proizvoda uloženo je mnogo truda i vremena. Proveli smo niz analiza učinkovitosti proizvoda na institutima u RH i EU. Trud je prepoznao i HGK, stoga smo iznimno ponosni na dodjelu znakova Hrvatske kvalitete i cilj nam je da tu kvalitetu i održimo", kaže Ivona. Ova tvrtka planira daljnja ulaganje u modernizaciju proizvodnog pogona i proširenje palete proizvoda u smjeru industrijske i institucijske potrošnje. Primarni im je cilj pratiti potrebe kupaca te u slučaju zahtjevnih projekata ponuditi im i tehničko-tehnološka rješenja u suradnji sa stručnjacima. "U planu nam je uvođenje sustava kvalitete te znaka zaštite okoliša. To će potrošačima, uz znakove Hrvatske kvalitete, dati sigurnost u vidu ozbiljnosti poslovanja, ali i dodatno istaknuti kvalitetu naših proizvoda i usluga", zaključuje Ivona Odorčić, članica Uprave Valiga.