Luksuz iz Zagorja za najbolje svjetske hotele

14. rujna 2019.

Ilijana Grgić

Ako ste imali sreću da odsjedate u legendarnom The Ritz London hotelu vjerojatno niste znali da je posteljina na kojoj ste spavali iz Hrvatske, a oznaka TTT pokazuje kako je točna lokacija Veliko Trgovišće. Tvornica tekstila Trgovišće, kako joj je službeno ime, poput mnogih u Hrvatskoj kroz svojih 95 godina postajanja prošla je mnoge transformacije.

Osnovao ju je na zagrebačkom Črnomercu Felix Pollack von Parnegg iz Beča kao Tvornicu za pamučnu industriju da bi 60-tih godina prošlog stoljeća promijenila ime u 'Tekstilni kombinat Zagreb', koji je tada zapošljavao više od 2000 radnika. Njihova proizvodnja preživjela je turbulentne 90-te da bi 2008. preselila svoje pogone i ponovo pod novim imenom nastavila poslovanje u Zagorju. Zamah u svom poslovanju dobiva dokapitalizacijom 2012. od strane private equity fonda Quaestus, koji joj je i trenutačni vlasnik.

Svih ovih godina, ostali su prepoznatljivi po visokoj kvaliteti damastnog stolnog i posteljnog rublja. Damastni stolnjaci i salvete, koje jedini proizvode u Hrvatskoj, a i u široj regiji, krase stolove vrhunskih restorana, a posteljina neke od najskupljih hotela u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Švicarskoj, Kanadi, SAD-u, te, naravno, Hrvatskoj.  Prošla godina im je kad je proizvodnja u pitanju bila rekordna u posljednjih 25 godina, a iz njihovih pogona izašlo je više od dva milijuna metara tkanine. Rast proizvodnje prati i rast prihoda, koji su u prošloj godini dosegnuli gotovo 38 milijuna kuna. Za sada u tri smjene u tvornici radi 80 djelatnika.

U tkanju koriste 100 posto češljanu kvalitetnu pamučnu pređu od pouzdanih svjetskih dobavljača, koja se temeljito kontrolira u svim fazama proizvodnje. Moderni strojevi olakšavaju poslovanje, jer su delikatne radnje poput primjerice pucanja niti, a njih po stroju može biti i više od 14. 000, detektiraju automatski te uređaj signalizira gdje je 'problem', kako bi ga radnici mogli bez problema otkloniti. Važno je istaknuti kako uzorci na njihovim proizvodima nisu nastali jeftinim printanjem već žakardnim tkanjem, gdje reljefni uzorak nastaje tako da se isprepliće pomoću osnove i potke, te svaki artikl pretvaraju u dugotrajan, luksuzan, autentičan i atraktivan proizvod.