Samoborski brend stvoren za uživanje

24. siječnja 2020.

Ivana Barać

Kultni Gabrek tijekom više od 90 godina rada postao je brend vezan za Samobor. U svojoj dugoj povijesti mijenjao je nazive, bio je krčma, gostionicaa, svratište i restoran, da bi se danas vratio starom nazivu Krčma Gabreku 1929. Preživio je razne sustave i ratove, ali uvijek ostao nadaleko poznat po tradicionalnoj i kvalitetnoj hrani.

Malo koji restoran u Hrvatskoj poput Gabreka može se pohvaliti tako dugom tradicijom i činjenicom da ga cijelo vrijeme uspješno vodi netko od članova obitelji.

Receptura jela u obitelji usmenim se putem prenosi s koljena na koljeno, pa je na meniju i danas četvrtina starih jela koja su se posluživala u prvim godinama postojanja restorana. Ali, kako se mijenjaju tržišta, mijenjaju se i zahtjevi gostuju, među kojima je uvijek bilo društvene elite i stranaca.

Kao čovjek koji je cijeli radni vijek proveo u kuhinji i restoranu, Mirko Šintić, voditelj Krčme Gabreku 1929., komentirao nam je hrvatsku gastronomsku ponudu. Zaključuje da je pozitivno to što se sve više seoskih gospodarstava okreće izvornoj, domaćoj hrani koja može osigurati da Hrvatska postane prepoznatljiva gastronomska destinacija.