Kratkih 11 savjeta za dobar moderni marketing

22. kolovoza 2021.

Foto: Pixabay

Kad se govori o marketingu, mnogima se u umu pojave slike iz serije Mad Men, no marketing je danas radikalno drukčiji. Uz promjene marketinških tehnologija, tu je i drukčije ponašanje kupaca te eksplozivno okruženje digitalnih medija koji iz temelja mijenjaju marketing.

Važno je napomenuti da moderni marketing nije odmak od osnova marketinga - ostaje mu strateška funkcija ukorijenjena u tržišnoj i korisničkoj inteligenciji koja identificira i komunicira s publikom, stvara vrijednost kupaca i robne marke te je odgovorna za rast prihoda.

Promijenili su se zapravo samo načini na koje marketinški timovi mogu postići ove temeljne ciljeve, naglašavaju stručnjaci tvrtke za poslovno savjetovanje Clarke & Esposito.

Istaknuli su 11 savjeta koji imaju široku primjenjivost u području marketinga.

Vodite računa o klijentima

Marketing je najuspješniji kada se temelji na kupcu i iskustvu, a ne na unutarnjim strukturama. Iako je fokusiranje na proizvod važno, organizacije koje se usredotočuju isključivo na proizvode, a na štetu kupaca, često propuštaju rješenja usmjerena na kupca i izgradnju prave vrijednosti. Stoga slušajte i shvatite potrebe različitih segmenata kupaca.

Uspješno usvajajte marketinške tehnologije (MarTech)

Nemoguće je ući u tržišnu utakmicu bez marketinške tehnologije. Jednako tako, ključno je zapamtiti da tehnologija omogućuje samo marketinške aktivnosti. A da bi sama marketinška aktivnost bila uspješna, često zahtijeva promjenu marketinške strategije, organizacijskog dizajna i procesa.

Prihvatite moderno brendiranje

Očekivanja kupaca od robnih marki danas su zahtjevnija. Kupci se sve više žele uskladiti s robnim markama koje pružaju izvrsno korisničko iskustvo, u čemu vide dokaze o zajedničkim vrijednostima. Iako je brendiranje uvijek važno, organizacije s jakim strategijama upravljanja robnim markama uspješnije su kada se pojave krize.

Razvijte ulazni marketing

Inbound ili ulazni marketing fokusiran je na one osobe koje traže informacije o određenom proizvodu ili usluzi. Taktike poput telemarketinga, sajmova ili oglašavanja danas mnogi doživljaju kao forsiranje marketinške poruke. S druge strane, društvene medije i ostale segmente online marketinga stručnjaci ističu kao dobre primjere ulaznog marketinga.

Usmjerite fokus na podatke

Marketinška tehnologija omogućuje timovima prikupljanje, povezivanje i analizu novih i jakih podataka. Sposobnost analize marketinških podataka toliko je važna da može potaknuti donošenje odluka na razini kompanije.

Prihvatite moderni organizacijski dizajn

Izgradnja tima jest najvažnija. Uravnotežite svoj tim i s analitički orijentiranim članovima tima i s kreativnim pojedincima.

Integrirajte svoj marketing

Moderni marketing integrira ili kombinira marketinške i komunikacijske aktivnosti u jednu cjelovitu strategiju. Na primjer, uspješna moderna marketinška kampanja imat će oglašavanje, PR, podršku prodaji i društvenim mrežama te izravni marketing koji provode usklađeno, umjesto da to budu spojene aktivnosti.

Podržite svoje marketinško vodstvo

Ako želite razviti i osnažiti članove tima zadužene za marketing, razmislite o trenerima, mentorima i savjetnicima. Imati tzv. vanjsku pomoć, posebno kad su promjene izrazito brze, mudro je ulaganje.

Budite agilni

Spretnost i brzina presudni su u modernom marketingu. Pokušajte upravljati najmanje jednim agilnim marketinškim projektom godišnje. Odaberite ključni organizacijski prioritet i postavite agilni marketinški tim koji se isključivo fokusira na taj prioritet.

Planirajte i investirajte u budućnost

Pobjednička marketinška strategija uravnotežuje kratkoročne mjerne podatke s dugoročnim strateškim ciljevima. Automatizacija marketinga savršen je primjer za ulaganje koje, kada se dobro provede, dovodi do održivih ušteda i poboljšanih marketinških mjernih podataka.

Budite otvoreni za partnerstvo

Potaknite marketinške timove da razvijaju strateška partnerstva i suradnju kako bi proširili doseg, nadopunili ponudu usluga i uskladili se s organizacijama koje dijele slične vrijednosti. 

 

P.hr/B.S.