Proizvodi fokusirani na ljude, prirodu i emociju

15. studenoga 2020.

Mario Goreta/ Foto: Spartium

Iza brenda i istoimene tvrtke Spartium stoji uspješna poslovna priča mladoga splitskog poduzetnika Marija Gorete, koja se rodila iz ljubavi prema prirodi. Započeli su s izradom sapuna, pa muške linije Meštar te univerzalne linije za njegu tijela, a nedavno su se osjetili spremnima da lansiraju i svoju prvu liniju za njegu ženskog lica Naturally Young

"Odlučio sam pokrenuti posao iz strasti i izazova, da probam svima prenijeti strast prema prirodi i pokušam sam kreirati svoju sudbinu. Razvijati vlastite ideje i stvarati nešto samo svoje predstavljalo mi je istodobno i izazov i užitak. Početak, naravno, nikada nije lagan, traži žrtvu. Mnogo je tu odricanja i ulaganja, ali vizija i ljubav prema tome gura vas naprijed iz dana u dan", otkriva nam Mario Goreta i ističe kako su svi njegovi proizvodi kreirani s fokusom na tri ključna prioriteta: ljude, prirodu i emocije.

 Spartium sapuni Foto:Spartium

S obzirom na mediteransko bilje u njihovim proizvodima i prirodu koja ih toliko inspirira, logično je da su Dalmacija i Split pravi dom za Spartium kozmetiku. Naime, ljeti se u dalmatinskom kršu sve zažuti od brnistre ili žuke koja je puna aromatičnih ulja i ugodnog je mirisa, a mnogi drže kako je upravo ona zaslužna za ime Splita jer joj je latinski naziv Spartium junceum.

Dugi put do proizvoda

Zanimljivo je kako je tvrtka Spartium službeno osnovana krajem 2017. godine, ali su tek u travnju 2018. izišli na tržište jer lansiranje kozmetičkih proizvoda nije jednostavan ni jeftin pothvat. 

"Proizvodnja kozmetike nije lagan posao. Potrebno je mnogo znanja, a proces učenja i razvoja nikada ne prestaje. Svaki kozmetički proizvod prije stavljanja na tržište mora biti notificiran pri Europskoj komisiji putem portala CPNP. Potrebne su temeljite laboratorijske analize te izvješće o sigurnosti proizvoda i tek tada je kompletirana dokumentacija s podacima o kozmetičkom proizvodu, tzv. PIF. To je njegova 'krvna slika' u kojoj je najbitnija procjena sigurnosti. To je samo dio posla od ideje do proizvoda, a cijeli put mnogo je duži", pojašnjava Mario ističući kako dobra njega koju omogućuju muška i ženska kozmetika treba biti dostupna svima.

Za sve će svoje proizvode reći da su mu 'kao djeca', pa mu se teško odlučiti na koje je najviše ponosan. Ipak, priznaje da mu posebno mjesto u srcu zauzima linija Meštar, profesionalna linija za bradu i lice muškaraca, koja je i njihov prvi uspjeh jer su je prepoznali i amateri, ali u svojim je shopovima rado rabe i brojni hrvatski barberi.

Spartium- meštar Foto:Spartium

"Od samog imena pa do svih proizvoda – sve je pomno promišljeno, jedinstveno. U Meštra sam utkao najviše sebe i mislim da sam zato na tu liniju najviše ponosan. Njega brade i lica, naša domena kad je riječ o muškoj kozmetici, posebna je stvar, mnogim muškarcima i hobi. Brojni bradonje posvećeni su toj vrsti njege i svoje proizvode biraju jako pomno. Teško je generalizirati, ali muškarci u pravilu žele kozmetiku koja je kvalitetna, učinkovita i praktična. Većini je važno da proces njege ne traje predugo i da se rezultati vide dovoljno brzo. Drže i do mirisa kozmetike te veoma cijene kompaktnost samog pakiranja. Na sve to treba misliti i ponuditi proizvod koji će ih oduševiti već pri prvoj uporabi", kaže Mario, koji je posebno beskompromisan kad su upitanju sastojci, a dobar ih dio uspije pronaći i u Hrvatskoj.

Važna je komunikacija s kupcima

"Potraga za idealnim sastojcima ponekad traje mjesecima, ali ništa što nije posve po našim standardima nikada ne bismo ni prodali svojim kupcima", kaže Goreta otkrivajući kako im je i okretanje digitalnom svijetu otvorilo vrata prema kupcima.

"Lakše dolazimo do materijala, kupci lakše dolaze do nas. Društvenim mrežama, Facebookom i Instagramom koristimo se već dugo, a prije mjesec dana lansirali smo vlastiti webshop. Naši proizvodi sada su dostupni samo jednim klikom. Velika je to prednost. Istina, treba to sve održavati, paziti na svaki detalj, ulagati u razvoj. Međutim, isplati se. Uostalom, direktna komunikacija s kupcima diljem svijeta doista je neprocjenjiva", kaže Goreta.  

Spartium kreme Foto: Spartium

Pandemija koronavirusa koja je uzdrmala cijeli svijet u svim njegovim segmentima nedvojbeno je poremetila i planove ovoga mladog poduzetnika i njegove tvrtke.

"Da nas pitate koji su bili ciljevi Spartiuma na početku ove godine, slatko bismo se nasmijali. Stvarnost nas je iznenadila. Međunarodni sajam na kojem smo htjeli predstavljati liniju Meštar otkazan je, tijekom karantene nisu radili ni barberi koji Meštra imaju u svojoj ponudi… Ipak, trebalo je nekako iskoristiti sve to vrijeme, pa smo naše planove potpuno prekrojili. Uopće ne razmišljamo o stvarima koje nismo napravili. Ponosni smo na one koje jesmo", kaže Mario koji je, unatoč svemu, ovu godinu odlučio pamtiti po dobru.

Spartium-dvije kreme Foto:Spartium

"Što se 2020. godine tiče, sada ćemo dovršiti posebno dizajnirane božićne poklon-pakete za muškarce i žene. Oni će biti posebna blagdanska prilika i inovativna opcija za sve kojima je ponestalo ideja za darovanje. A što nas čeka 2021. još je rano govoriti, ali u našem laboratoriju kuha se štošta novo", kaže na kraju Goreta, koji na vlastitu primjeru pokazuje što znači imati emociju, strast i predanost u svome poslovanju.

Ilijana Grgić