Korporativnu krizu doživjelo je 69 posto poslovnih lidera

19. lipnja 2019.

Foto: Shutterstock

PwC-ovo globalno istraživanje o krizi za 2019. godinu  pokazuje kako je iako se definicija krize razlikuje od sektora do sektora, možemo se složiti da kriza ne diskriminira.

Gotovo svi poslovni lideri njih 95 posto očekuju da će doživjeti barem jednu krizu u budućnosti, a 69 posto ju je u posljednjih pet godina već doživjelo. Financijska likvidnost i kriza uzrokovana tehnološkim neuspjehom najčešći su tipovi krize, pri čemu je i jednu i drugu doživio nemalih 23 posto ispitanika.

Tvrtke s 5000 ili više zaposlenika najvjerojatnije će doživjeti krize povezane s kibernetičkim kriminalom i to njih 26 posto, prirodnim katastrofama 22 posto ili vodstvom 17 posto, ili pak neetički ponašanjem 16 posto, uključujući prijevaru, korupciju i korporativne malverzacije.

"Kriza se može dogoditi svakome, bilo gdje i bilo kada. Ključno je biti spreman za ublažavanje njenog utjecaja na klijente i na Vašu organizaciju. Osim samog odgovora na krizu, ako želite biti spremni na krizu prijeko je potrebno iskoristiti podatke kako biste razumjeli profil Vaše organizacije u odnosu na financijsku likvidnost, neuspjeh proizvoda i ostale tipove krize",  rekla je globalna voditeljica PwC-a Kristin Rivera.

PwC-ovo globalno istraživanje o krizi za 2019. godinu Global Crisis Survey temelji se na razgovorima s 2.084 viša rukovoditelja u organizacijama svih veličina u 25 sektora i 43 zemlje.

Istraživanje navodi 19 mogućih pokretača krize koji su razvrstani u sedam širih kategorija - operativni, tehnološki, humanitarni, financijski, zakonski, pokretač koji se odnosi na ljudske resurse i reputacijski.

Polovica poslovnih lidera 53 posto navela je da je doživjela operativnu krizu. Krizu povezanu s tehnologijom, izazvanu tehnološkim kvarovima i incidentima kibernetičkog kriminala, navela je trećina ispitanih, a slijede ih kategorije humanitarnih 29 posto i zakonskih 28 posto kriza.

U zemljama u razvoju, financijska likvidnost bilježi viši postotak i predstavlja jedan od najtežih oblika kriza s 35 posto u Brazilu i 12 posto u Africi. Zakonska odnosno regulatorna kriza izraženija je na razvijenim tržištima, a doživjelo ju je 10 posto u SAD-u te 9 posto u Kanadi.

PwC-ovo istraživanje otkriva kako se osnovni koncept upravljanja krizom može promatrati u novom svjetlu, ali i važnost pripravnosti na krizu.

Na temelju rezultata istraživanja utvrdio pet načina na koje podaci otkrivaju kako tvrtke uspijevaju u postizanju konkurentske prednosti nakon krize, a to je da izdvojite sredstva za upravljanje krizom prije nego što nastupi, zatim izradite plan i testirajte ga, te usvojite pristup utemeljen na činjenicama i ne zanemarite ključne dionike, zatim provedite analizu korijena uzroka i dalje pratite rezultate te djelujte kao tim i držite se svojih vrijednosti.

P.hr/I.G