Kriza ubrzava potrošačko prihvaćanje trendova održivosti

9. srpnja 2020.

Foto: Shutterstock

Milijarde ljudi širom svijeta živi u gradovima, a ta koncentracija potencijalnih kupaca stvorila je novu eru u globalnoj potrošnji te pozicionirala gradove kao središta u kojima se odvija velika ekonomska aktivnost. Rezultati ankete PwC-a otkrivaju da su pandemija koronavirusa i mjere socijalnog distanciranja koje su usvojene dovele do temeljnih promjena u načinu na koji potrošači rade, jedu, komuniciraju i vode računa o svom zdravlju.

Mjere fizičkog distanciranja koje se primjenjuju zbog koronavirusa utjecale su na potrošače u svim aspektima života, uključujući i kako kupuju namirnice. Iako potrošači najčešće odlučuju kupovati namirnice u prodavaonicama, njih više od trećine ili 35 posto sada hranu kupuje putem interneta, a 86 posto onih koji kupuju putem interneta planiraju to nastaviti nakon uklanjanja mjera.

Prije pandemije, kupovina neprehrambenih proizvoda u prodavaonicama i dalje je bila dominantna u usporedbi s internetskom kupovinom. No, kupovina neprehrambenih proizvoda na webu znatno je povećana, 45 posto ispitanika tako se tijekom pandemije odlučilo za internet kupnju mobilnih telefona, 41 posto njih računala te tableta 33 posto. Trend je posebno izražen u Kini i na Bliskom istoku, gdje je 60 posto i 58 posto ispitanika u svakoj od zemalja reklo da su počeli više kupovati sa svojih mobilnih telefona.

koronavirus, corona, covid-19, virus, maska

Važnost povezanosti, zajednice i brige o sebi

Stanovnici gradova anketirani nakon izbijanja epidemije smatraju sigurnost i zdravstvo jednako važnim za njihovu kvalitetu života kao i izglede za zapošljavanje te su više usredotočeni na brigu o svom mentalnom zdravlju i dobrobiti, fizičkom zdravlju i prehrani.

"Iako su određeni trendovi u porastu već dulje vrijeme, naše istraživanje pokazuje više izraženu želju potrošača za transparentnošću, održivošću i praktičnošću zbog pandemije. Tvrtke koje će imati najveću korist su one koje su uspostavile povjerenje s potrošačem, uložile u glatko i nesmetano cjelokupno korisničko iskustvo kupnje te stavile zdravlje i sigurnosti potrošača kao svoj prioritet“, kaže Steve Barr, globalni voditelj usluga na tržištu potrošnje iz PwC-u SAD.

Pored toga, Oz Ozturk, globalni voditelj usluga poslovnog savjetovanja za tržišta potrošnje iz PwC-a UK, rekao je kako u 11 godina anketiranja potrošača širom svijeta, nikada nisu dokumentirali jasnu konvergenciju tema koje se tiču transparentnosti, održivost i društvene svijesti.

"U tako ključnom trenutku, potreba uspostave povjerenja prema potencijalnim klijentima u tvrtkama koje su okrenute potrošačima ne može biti jasnija", zaključio je Ozturk.

Hina/P.hr