Komunikacijska agencija kao partner, a ne izvršitelj usluge

5. lipnja 2021.

Pamela Pavlin/Foto: Grizli komunikacije
Pamela Pavlin, account executive Grizli komunikacije

Iza nas je godina zbog koje preispitujemo sve što smo mislili da znamo, razdoblje koje nas je učinilo opreznijima i uvelo neke nove trendove. Međutim, jedno je ostalo nepromijenjeno: kontinuirana komunikacija s kupcima kao imperativ. U situaciji u kojoj nema javnih skupova, druženja i networking su ograničeni, a sastanci češće smješteni na online platforme, posebna pozornost mora se usmjeriti na kvalitetno komuniciranje.

Sada, više nego ikad, bitno je poslati jasnu poruku. U to kada i koliko ćete reći te kojim se kanalima služiti usmjerit će vas komunikacijski partner. Tko je uopće komunikacijski partner? Riječ je o stručnjaku ili timu koji, među ostalim, radi na imidžu tvrtke, rješava krizne situacije, brine se o tome da do krize uopće ne dođe, organizira događanja, komunicira o porukama koje tvrtka želi prenijeti javnosti, ali i sugerira osnovne poruke, promišlja o kanalima komunikacije i priprema sadržaj koji će se prenositi poruku. Za razliku od dobavljača koji vam isporučuje uslugu, komunikacijski partner vaša je desna ruka, vaš savjetnik i podrška vašem poslovanju. Takvim se pristupom koristimo u poslovanju Grizlija jer će samo tako komunikacija biti potpuna i s maksimalnim učinkom. Riječ je o bitnom segmentu poslovanja tvrtke, stoga je iznimno važno odabrati komunikacijskog partnera koji poznaje industriju kojom se bavite, zna doprijeti do krajnjega korisnika ili kupca te razumije filozofiju vašeg proizvoda ili usluge.

Komunikacijski partner osoba je od povjerenja, netko kome se možete požaliti, tražiti savjet, ali i sigurna zona prema javnosti i medijima. Teška vremena zahtijevaju posebnu razinu kreativnosti, analitičnosti i spremnosti na prilagodbu. Stoga je obilježje dobrih komunikacijskih partnera stabilnost u kriznim trenucima i u vlastitu poslovanju i za situaciju u kojoj se nalazi klijent. Globalne krize rijetko možemo spriječiti, čak i ako ih predvidimo, no dobar komunikacijski partner izbjeći će vaše potencijalne krizne situacije. Pojavi li se ipak kriza, neovisno o aktivnostima, ispravna i brza reakcija smanjit će i na kraju u potpunosti ugasiti vatru.

Tvrtke su prilagodile svoje poslovanje, a komunikacijski partneri osvijestili važnost proaktivnog stava tako da prepoznaju prilike koje se nude klijentu i prije njega samog. Potrebno je proaktivno predlagati komunikacijska rješenja te na dnevnoj razini pratiti aktualnu situaciju. Upravo se u tom dijelu ogleda ključna razlika između toga je li vaša agencija komunikacijski partner ili izvršitelj usluge. Kao partner, komunikacijska agencija ne izvršava samo ono što ste prethodno odgovorili, nego je svjesna prilika koje za vas pruža komunikacijski prostor, a on se mijenja svakodnevno te je nužno uhvatiti onaj pravi trenutak za vašu tvrtku. Česti su primjeri u kojima klijent predlaže korištenje određenim komunikacijskim alatima, primjerice konvencionalnim oglašavanjem ili eventom, a dobar komunikacijski partner predloži mu druga, za njega povoljna i optimalna rješenja. U Grizliju smo posebno ponosni na takav pristup; dapače, istaknuli bismo ga kao ključnu vrijednost koju njegujemo.

Nužno je stvoriti odnos povjerenja, razumijevanja i snažne partnerske podrške koja vam osigurava prostor i vrijeme za razvoj vlastite usluge ili proizvoda te internih odnosa. Ciklus razvoja novog ili poboljšanja postojećeg proizvoda zahtijeva apsolutnu posvećenost, stoga je nužno znati da će podrška komunikacijskim aktivnostima biti u rukama stručnjaka koji će provoditi kontinuirani nadzor. Za klijenta je nužno da dobiva pravodobne, točne i jasne informacije, ali i potrebnu edukaciju koja će dovesti do učinkovite i konstruktivne komunikacije. I u najtežim izazovima ključno je brzo reagirati. Nerijetko se o samoj kampanji odluči "pet do dvanaest", a tada do izražaja dolazi brzina, profesionalnost i predanost agencije. Kada je o komunikaciji riječ, uvijek postoji alternativa. Primjerice, za svoje klijente nismo organizirali događaje uživo, ali smo organizirali online panel-rasprave koje su zahtijevale tehničku podršku na najvišoj razini. Snimanje u zatvorenoj prostoriji u radu s osjetljivim skupinama bilo nam je onemogućeno, no snašli smo se i stvorili kvalitetan videosadržaj. Prepreku je bitno svladati, ali tako da je klijent ne osjeti i da na njegovo poslovanje ima minimalne ili nikakve reperkusije.

Kriza, koliko god bila teška, na kraju ostavlja mnogo naučenih lekcija koje zajedno trebamo uvesti u svoje poslovanje, ali i komunikacijske strategije. Do mnogih reakcija potaknutih krizom inače nikada ne bi došlo, a nerijetko se pokažu odličnom odlukom. Vjerujem da ćemo vraćanjem na "staro normalno" zadržati nove komunikacijske alate, poput brzih i efektivnih online sastanaka, ali i biti hrabriji te se odmaknuti od konvencionalnih rješenja. Nemojte upasti u zamku i vjerovati u to da, ako je već i odabir komunikacijskih kanala sužen, trebate prestati komunicirati. Budite pronicljivi i odlučite se za komunikacijskog partnera koji će gristi za vas i koji se najbolje snalazi u komunikacijskoj šumi prilika i izazova.