Koje digitalne usluge najčešće koriste Hrvati?

1. rujna 2020.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Digitalne usluge koje se najviše rabe su online kupnja (81 posto) te e-bankarstvo ili m-bankarstvo (77 posto). Najveći su porast uporabe za vrijeme epidemije i lockdowna ostvarile aplikacije za sastanke te za digitalno učenje, ali i aplikacije za naručivanje hrane, općenita kupnja putem interneta te ostvarivanje medicinskih usluga odnosno kontaktiranje liječnika putem e-maila, pokazuje istraživanje agencije Hendal.

Najveći benefit od epidemije koronavirusa i lockdowna bilježe aplikacije za digitalne sastanke, koje 74 posto korisnika rabi više nego prije ili ih je tek počelo rabiti za vrijeme epidemije te aplikacije za digitalno učenje (77 posto korisnika rabi ih više ili ih je tek počelo rabiti u vrijeme epidemije).

Isto tako, naručivanje hrane putem aplikacija te medicinske usluge više od polovice korisnika rabi više nego prije ili ih je tek počelo rabiti u vrijeme epidemije te općenita kupnja putem interneta koju 42 posto korisnika rabi više nego prije ili ju je tek počela rabiti za vrijeme epidemije, pokazuje Hendalovo istraživanje provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana sredinom kolovoza.

Većina ima pozitivan stav o 5G

Strah od 5G mreže jest umjeren, četvrtina građana vidi u njoj štetno i opasno zračenje. Većina ispitanika (59 posto) smatra da je 5G mreža napredak tehnologije koji će nam olakšati život i poslovanje, dok četvrtina građana vidi u tome štetno i opasno zračenje koje bitno ne pridonosi poboljšanju života. Na pitanje koliko biste bili uplašeni da se odašiljač za 5G tehnologiju postavi 50 metara od vaše kuće/stana, 42 posto građana odgovara da bi bili uplašeni ili jako uplašeni.

P.hr/I.B.