KIM Natura: Škrinjice pune mirisa i uspomena

18. veljače 2019.

Privredni.hr

Mnogi se stručnjaci slažu kako je osjet mirisa najmoćnije od svih pet osjetila. Dovoljna je jedna sekunda da mirisi pobude u nama uspomene i sjećanja. Mnoge od nas miris lavande vratit će u ljeto, na more, a intenzivan miris zreloga grožđe otkrit će nam puninu okusa kasnog ljeta ili rane jeseni. Mnogi žele imati takve ugodne mirise nadohvat ruke, a možda je najjednostavni način imati ih uvijek uz sebe u obliku prirodnih, ručno izrađenih sapuna kakvi nastaju u pogonima obiteljske tvrtke KIM Natura. Te mirisne škrinjice pune uspomena 100-postotno su prirodne, a svaka od njih donosi svoju priču o lavandi, limunu, maslini ili ruži. Svi proizvodi izrađuju se ručno – od miješanja sastojaka, ulijevanja u silikonske kalupe do pakiranja u ambalažu koju također smišljaju i izrađuju sami. Voditeljica proizvodnje Nevenka Novosel otkriva nam kako je za izradu jednog sapuna potrebno oko sat vremena. "Sam proces počinje tako da u kotlu zagrijemo glicerin. U rastopljeni glicerin stavljamo eteričina ulja i prehrambene boje - to je sve što u njih dodajemo, te su potpuno prirodni. Nakon toga ih točimo u kalupe, gdje ostaju oko 45 minuta te ih šaljemo dalje na obrezivanje, dehidriranje i pakiranje. Tada su spremni za isporuku“, otkriva nam Nevenka Novosel, koja zajedno sa svojih 11 kolega stvara priču o prirodnoj kozmetici iz okolice Samobora. Dnevna proizvodnja samo ručno izrađenih sapuna doseže i do 2500 komada. Njihov proizvodni asortiman obuhvaća i kreme, mirisne soli, eterična ulja i ostale proizvode.

Kim Natura kozmetika nastala je 2012. godine, na inicijativu oca Krune i kćeri Mije Korade, koji su poželjeli ponuditi tržištu poseban proizvod.„Krenulo je sasvim slučajno: u početku smo radili samo Mia i ja, i to 'iz garaže', kako se kaže. Iskoristio sam svoje znanje iz trgovine i prodaje, te smo prvo svoje proizvode nudili po jadranskoj obali, i to je bilo baš korak po korak. Ono o čemu smo vodili računa, i uvijek ćemo voditi, jest kvaliteta proizvoda, koristimo kvalitetne baze. Upravo ustrajnost na kvaliteti pokazala se jako dobrom, a tržište je to prepoznalo“, rekao je Kruno Korade, koji u tvrtki KIM Natura obavlja direktorske i savjetničke funkcije.

I Francuzi žele njihovu lavandu

Da je riječ o proizvodima koji mogu konkurirati vrhunskim svjetskim brendovima, pokazuje i njihov nastup na ovogodišnjem inozemnom sajmu Bisou u Nici. A nije mala stvar Francuzima, čija je lavanda međunarodni brend, ponuditi proizvod upravo na bazi lavande, i to one iz Hrvatske.

„Prilično je teško ući na ta tržišta, pogotovo jer dolazimo iz jedne male zemlje kakva je Hrvatska. A velike zemlje poput Italije ili Francuske ionako nas gledaju pomalo svisoka. Pomalo nas je čak bilo i strah da će nas na sajmu u Nici ignorirati. Došli smo u svjetski centar lavande, a sa svojim proizvodima od lavande napravili smo jako dobar posao. Zanimljivo je da su, nakon naše prezentacije koju smo jako dobro pripremili, Francuzi odlično reagirali na naše proizvode. Rezultat toga je 35 zainteresiranih kupaca iz Francuske koji s nama žele raditi“, kaže Kruno koji planira ulazak na još jedno veoma zanimljivo tržište, i to Španjolske. Naime, u rujnu ove godine svoje će prirodne proizvode ponuditi na sajmu Intergift u Madridu, jednom od vodećih sajmova poklona i suvenira. Važno je istaknuti kako su njihovu kvalitetu već prepoznali kupci na Dalekom istoku, točnije u Južnoj Koreji, i to posebice kada je riječ o kremama za lice.

Ilijana Grgić