Kako organizirati rad od kuće?

29. ožujka 2020.

Krešimir Sočković

Zbog koronavirusa mnogi od nas rade doma. Iako je sve više onih kojima takav oblik rada nije previše stran, odnosno već su do sada radili na taj način, ima i onih koji nemaju takvog iskustva i dobro će im doći poneki savjet. Osobito je važno uzeti u obzir svakog člana tima i sve što on radi, komunicirati s njim i pronaći najbolje mjesto u kojem će svatko moći dati svoj maksimum.  Potrebno je dogovoriti se o načinima na koje ćete što bolje komunicirati s timom i svojim poslovnim partnerima. Stoga je važno dogovoriti sastanke i naznačiti jasno kada ćete se naći u virtualnom okruženju kako biste se obostrano informirali o tijeku posla i načinima rada. Umjesto komunikacije isključivo e-mailom, koja ograničava mogućnost razgovora, usmjerite se na medije za komunikaciju 'u stvarnom vremenu', poput videorazgovora, FaceTimea ili nekoga drugog internetskog sustava za videoprijenos ili razgovarajte fiksnim telefonom odnosno mobitelom. Ovakav je način komunikacije osobniji i dopušta članovima tima da vide ili čuju emocije drugih ljudi te, što je izrazito važno, jačaju moral tima. 

Nemojte pretpostavljati što ljudi rade kod kuće, nego ih pitajte kako im je raditi na taj način i što ih ometa, primjerice, što se to čuje za vrijeme konferencijskog razgovora. 

Neke tehnološke kompanije nude besplatne alate koji mogu pomoći u radu na udaljenom mjestu ili radu od kuće. To je nešto što treba iskoristiti.

Kada već morate raditi od kuće zbog više sile, dobro je da se to vrijeme pametno iskoristi, nauči nešto novo i posao obavi jednako dobro - ako ne i bolje - nego na radnome mjestu.