Šest stvari koje će vam pomoći da postanete bolji šef

25. siječnja 2020.

Foto: Pixabay

Za ulogu voditelja nekog tima ne dobivate priručnik, nisu vam uručeni planovi koji bi vam jamčili uspješnost svakog zadatka niti naputci kako sve oko sebe učiniti sretnima i voljnima za rad. Stručnjaci se slažu da, uglavnom, sve ovisi o pojedincu koji vodi tim, njegovom iskustvu, temperamentu, snagama te svim ostalim sposobnostima. Naravno, važno je i koliko se ljudi u tom timu slažu.

Postoje načini kako se može poboljšati upravljanje ljudima i u tom se procesu riješiti nekih dilema. Jeanne Sahady, za CNN Business, savjetuje da je to muguće u šest poteza.

Kako bolje prenijeti posao na druge?

Prvi razlog zbog kojeg neki menadžeri ne delegiraju dovoljno posla drugima jest njihov strah. Ne vjeruju drugima da će obaviti posao brzo i kvalitetno kao što to sami mogu. Vjeruju da će naštetiti svojoj reputaciji ako osoba kojoj daju da obavi posao ne napravi to dobro. Ili strahuju da će ih ljudi prerasti na ljestvici tvrtke. Delegiranje je dio menadžerskog posla i jedini način na koji se može uspjeti. Važno je paziti kome i koje zadatke delegirate i jasno treba naznačiti kakve rezultate očekujete. I ne manje važno, treba pratiti kako se zadatak provodi i donose rješenja.

Kako se nositi s osobom koja vam se ne sviđa?

Posao menadžera jest naći rješenje za motiviranje i pronaći mjesto svakome u timu, čak i onima koje ne volite. Ljudski je željeti zaobići takve ljude što je više moguće ili se ponašati kao da je sve u redu, no oba pristupa vratit će vam se s lošim rezultatom. Treba biti iskren sebi, priznati si što vam smeta kod osoba koje ne volite i pritom biti što je moguće objektivniji. Važno je shvatiti i to da menadžer treba promijeniti svoj obrazac ponašanja kako bi mogao raditi i s ljudima koje ne voli.

Kolega menadžer vas živcira

Menadžera, pored osoba koje rade u njegovu timu, može iznervirati i kolega menadžer, osobito ako ga nagazi pred šefom ili nenamjerno poništi sav njegov trud. Gledajte na svako neslaganje kao na nešto pozitivno iz čega možete izvući korist i novu, bolju vrijednost. Budite znatiželjni prije nego što se razljutite i prije negoli se upustite u svađu, razmislite je li ona vrijedna toga.

Učinili ste veliku grešku

Nemoguće je izbjeći sve greške, no mnoge od njih mogu se lako popraviti i zato je važno sve učiniti što prije kako bi se stanje ispravilo. Neke greške mogu menadžerima pokvariti reputaciju, ugroziti posao ili dovesti u pravne probleme zaposlenike. Popraviti takvo stanje katkad je teže, no sa svakim problemom treba se ukoštac uhvatiti što je brže moguće.

Novo promaknuće

Ako ste promaknuti na višu poziciju, vrijeme je da razmislite o tome kako se predstavljate drugima, ali i kako drugi vide vas. Budite svjesniji toga kako vas drugi vide. Promisite o načinima rada na sebi i svojoj promjeni. Razmišljajte šire od prethodnog posla, prestanite biti igrač i postanite trener. Jednako tako, pazite na to kako provodite svoje vrijeme i - vjerujte sami sebi.

Kako biti najbolji šef

Ako želite biti dobar šef ili još samo maštate o tome, razmislite o tome kako se odnosite prema svojem timu. Vjerujte onima koji rade za vas da će posao dobro napraviti. Poštujte ljude koji rade za vas. Podržite svoje ljude na putu uspjeha i neka oni podržavaju vas. Budite otvoreni, pošteni i dobri u slušanju te, na kraju, pokazujte brižnost i suosjećanje.

P.hr/K.S.