Kako balansirati između brige za sigurnost hrane i brige za okoliš

17. veljače 2021.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Kompanija Tetra Pak objavila je rezultate svoga globalnog istraživanja, provedenog u suradnji s tvrtkom Ipsos, koji su pokazali kako je sigurnost hrane veliki izazov za društvo. Isti broj ispitanika vjeruje da COVID-19 predstavlja "stvarnu opasnost". Istodobno, zabrinutost za okoliš ostaje iznimno snažna, ukazujući na dilemu u svijesti potrošača dok pokušavaju uravnotežiti ključne prioritete ljudskog opstanka sigurnom hranom i održivošću planeta na kojoj živimo.

Trinaesto izdanje istraživanja Tetra Pak Index pokazalo je kako je globalna zabrinutost za sigurnost hrane i buduću opskrbu hranom porasla za 10 posto te da se u 2020. popela na razinu od 40 posto u usporedbi s 30 posto zabilježenih u 2019. godini. Također, više od 50 posto potrošača ne samo da vjeruje kako je poboljšanje sigurnosti hrane odgovornost proizvođača već to smatraju glavnim izazovom s kojim bi se kompanije trebale uhvatiti ukoštac sada i u budućnosti. Prema istraživanju, zdravlje je usko povezano s temama sigurnosti hrane i higijene: dvije trećine potrošača kaže da biti zdrav znači biti siguran, a 60 posto njih na globalnoj razini reklo je da se brine za sigurnost i higijenu hrane koju kupuju.

Na pitanje što im je najvažnije kada je u pitanju ambalaža, potrošači ističu da je njena osnovna svrha osigurati sigurnost hrane. Također su izrazili zabrinutost u vezi s utjecajem okolišnih inovacija u području ambalaže na sigurnost hrane, iako većina njih navodi da je "uporaba održive ambalaže" jedan od glavnih izazova s kojim bi se brendovi hrane i napitaka trebali baviti – i danas i u budućnosti.

Adolfo Orive, predsjednik i izvršni direktor kompanije Tetra Pak, kaže da je pandemija poremetila status quo, ubrzala trendove i stvorila novi izgled potrošačkih potreba te prilika za rad kompanija na tome.

"Industrija mora obratiti posebnu pažnju na rastuću dilemu između sigurnosti hrane i brige za okoliš te iskoračiti prema istodobnom zadovoljavanju dvaju ciljeva – ljudske potrebe za hranom i, istodobno, zaštite ekosustava našeg planeta. Upravo tu ambalaža za hranu može igrati značajnu ulogu u uspostavljanju ravnoteže", kaže Orive.

Adolfo Orive

Adolfo Orive / Foto: Tetra Pak

Tvrtka je već na putu stvaranja najbolje održive ambalaže za hranu – kartonske ambalaže izrađene isključivo od obnovljivih ili recikliranih materijala od sirovina kojima se odgovorno upravlja, koju je moguće u potpunosti reciklirati i ugljično je neutralna, a omogućava distribuciju u ambijentalnim uvjetima te zadovoljava zahtjeve za sigurnošću hrane.

"Ovo smatramo ključnim korakom u izgradnji održive budućnosti za buduće generacije, posebno u svijetu nakon pandemije COVID-a 19", kaže Orive.

Tetra Pak Index 2020 također naglašava značaj otpada od hrane koji je u porastu na globalnoj agendi, što više od tri četvrtine ispitanika smatra razlogom za zabrinutost. Utjecaj pandemije na lance nabave osnažio je svijest o tome da je hrana koja završava kao otpad rastući problem. Postoji vjerojatnost kako će ovakav sentiment nastaviti rasti, usporedo s potrebom da se nahrani rastuća svjetska populacija.

Potrošači navode da je smanjivanje otpada od hrane istodobno i najvažniji problem okoliša na koji oni mogu utjecati, ali i jedan od triju prioriteta za proizvođače. Zbunjujuće deklariranje predstavlja prepreku u tom smislu, ali brendovima nudi i mogućnost za unaprjeđenje komunikacije.

 

P.hr/I.B.