Jung Sky - poslovni zrakoplovi nisu samo za jet set

4. ožujka 2019.

Iako se smatra da malim poslovnim zrakoplovima putuju samo svjetske zvijezde, pjevači, sportaši ili izuzetno bogati ljudi, ako trebate obaviti puno posla u malo vremena na više različitih lokacija, takva usluga može biti jednaka cijeni karte u ekonomskoj klasi putničkog zrakoplova. A nudi i niz prednosti

Jung Sky

Dugo čekanje u redu na prijavu na let, dugi red za kontrolu, skučena sjedala u avionu, susjed do vas koji je baš pričljiv ili na letu hrče, ili onaj ispred vas koji je odlučio smanjiti vam životni prostor spuštanjem sjedala i još tisuću malih stvari koje vam smetaju mogu vam zagorčati let avionom. Još ako znate da vas čeka presjedanje i jurnjava po terminalu nepoznatog aerodroma ili čekanje nekoliko sati na vezani let, sama ideja o alternativi nije daleka. Iako mnogi misle kako je unajmljivanje zrakoplova skup sport, to baš i nije tako.

Brojne prednosti

Krešimir Jung, vlasnik i CEO, ali i pilot i kapetan zrakoplova, ističe kako su prednosti takve usluge nad klasičnim redovnim linijama brojne. "U svijetu se sve više promovira ovakav način leta. Prva stvar koju kao putnik primijetite jest ta da u zračnoj luci trebate biti samo 10 minuta prije leta i prolazite kroz VIP dio aerodroma, a sigurnosna provjera je brza. Prtljaga je uvijek uz putnika i posadu, a leti se izravno na destinaciju. Let je udoban i najbrži je način da stignete tamo kamo želite. S druge strane, neki od naših klijenata često vežu svoje letove, pa obave i nekoliko sastanaka na različitim lokacijama po Europi, što je nemoguće redovnim linijama. Udobnost i privatnost zajamčene su jer lete sami ili u skupini koja se jako dobro poznaje i često sam let koriste za sastanke. Kako je cijena najma aviona oblikovana po satu leta, ako leti četiri ili pet putnika, cijena se gotovo može usporediti s cijenom ekonomske klase", ističe Jung.

Jung Sky leti sa svoja dva zrakoplova Cessna 525A CJ2. Njima mogu pokriti letove po cijeloj Europi i voziti do sedam putnika u prostoru koji je, za razliku od prostora u velikom avionu u kojem se katkad osjećate kao da ste u autobusu, nalik na unutrašnjost luksuzne limuzine. Avion operira i na kraćim pistama, pa je broj mjesta na koja mogu sletjeti daleko veći.
Kako kažu u Jung Skyu, u ovaj specifični posao ušli su prije devet godina. "Puno prije osnivanja vlastite kompanije razmišljao sam o tome jer su avioni, pilotiranje i avijacija oduvijek bili moja strast. Nakon iskustva u drugim kompanijama, u kojima sam radio i kao instruktor posada i u upravama tvrtki, znao sam kako treba posložiti posao. S bratom sam osnovao kompaniju prije gotovo devet godina", kaže Jung.
Osnivanje aviokompanije nije lako i postupak traje prilično dugo. Najveći izazovi bili su osiguravanje financiranja prvih nabavki aviona, no kako su u posao krenuli u pravo vrijeme, kada je započeo oporavak gospodarstva, osigurali su si poziciju na tržištu i klijente koji se, zahvaljujući dobroj usluzi, vraćaju.
Kao najveći izazov ističu pronalazak kapetana za svoje zrakoplove. "Relativno je teško naći kapetane za ovakav tip zrakoplova. Uz mene, imamo još dva kapetana koji su s nama od samog početka našeg poslovanja. Ponekad znamo posegnuti i u inozemstvo i angažirati kolege iz Austrije primjerice, no kopilote lakše nađemo jer ima mnogo mladih pilota koje školujemo do ranga kopilota, a za tri do četiri godine možemo od njih napraviti kapetane, i zato je to zapravo veliki izazov", naglašava Jung.

Plan: daljnji rast

U tvrtki planiraju daljnji rast. Sada zapošljavaju 25 osoba, a u sljedećih godinu-dvije želja im je zamijeniti ove dvije letjelice nešto većima, s malo većim dometom, kojima bi mogli, uz Europu, imati dolet do SAD-a, pokriti i letove do Dubaija te letjeti preko Rusije.
"Hrvatska je malo tržište i čini samo desetak posto našeg kapaciteta. Imamo klijente iz cijele Europe i sjeverne Afrike, ali povremeno i iz cijelog svijeta. Radimo s brokerima iz Amerike, Rusije, Australije - cijelog svijeta. Kada su njihovi klijenti ovdje u Europi, koriste naše usluge. Cijeli svijet je zapravo jedno tržište i većina letova dogovara se online ili telefonski tako da našim avionima lete i glumci, i nogometaši, i glazbenici, i poznati, i nepoznati. Svi koji prepoznaju i trebaju uslugu koju nudimo", zaključuje Jung.
Ako ste u cajtnotu i "visi" vam veliki posao ili ako samo želite malo veću udobnost na letu po Europi ili Africi, raspitajte se malo i provjerite cijene. Ovakav let nije samo za jet set.

Krešimir Sočković