Je li generacija Z svjesna stanja u društvu i okolišu?

28. kolovoza 2019.

Foto: Booking.com

Mnogi predviđaju da će pripadnici generacije Z, a riječ je o mladima u dobi od 16 do 24 godine, biti svjesniji stanja u društvu i okolišu od generacija prije njih. Pitanje je hoće li ovi mladi putnici uspjeti ispuniti ono što se od njih očekuje i u kojoj će mjeri pratiti one koji su se već okrenuli ekološki osviještenom životu.

Globalno istraživanje koje je proveo Booking.com u 29 zemalja, uključujući i Hrvatsku, pokazalo je kako putnici svih generacija prihvaćaju ekološki prihvatljiva putovanja, a ni generacija Z nije iznimka. Pripadnici ove generacije također žele biti ekološki osviješteni i učiniti nešto dobro za zajednicu koju posjećuju s ciljem zaštite planeta.

Volonterski turizam

Generacija Z želi učiniti nešto dobro i najviše se od svih generacija zanima za volontiranje kao dio iskustva za vrijeme putovanja a riječ o 37 posto u odnosu na globalni prosjek od 31 posto. Čak  55 posto pripadnika generacije Z iz Hrvatske koji dosad nisu volontirali voljni su volontirati na sljedećem putovanju , i žene spremnije na volontiranje od muškaraca, a gotovo trećina njih 33 posto je izjavila da je važno učiniti nešto za lokalnu zajednicu tijekom putovanja.

turisti i volontiranje Volontiranje 

Pripadnici generacije Z pri planiranju putovanja razmišljaju o našem planetu i utjecaju njihovih odluka na njega. Više od polovice pripadnika generacije Z u Hrvatskoj smatra da je utjecaj na okoliš pri putovanju važan faktor koji treba razmotriti kad je riječ o putovanjima. Polovica putnika te generacije posjetilo bi manje poznato odredište umjesto nekog popularnog ako bi to značilo da će utjecaj na okoliš biti manji.

Iznenađujuće je da je generacija Z po tom pitanju malo lošija od ostalih generacija. Kad je riječ o prevelikom razvoju turizma, 50 posto njih razmislilo bi o neodlasku u odredište kojem prijeti uništavanje zbog prevelikog broja turista, pa su Baby Boomersi, generacija X i milenijalci ipak bolji od njih.

Više od polovice putnika generacije Z ima dobre namjere jer pri rezervaciji smještaja pokušava pronaći smještajni objekt koji je ekološki prihvatljiv. No taj je postotak najniži ako se u obzir uzmu druge generacije – generacija X iz Hrvatske je prva sa 72 posto, a Baby Boomersi i milenijalci dijele drugo mjesto sa 62pos to.

Generacija Z od točke A do točke B

Više od polovice svih putnika diljem svijeta njih 51 posto odabralo bi ograničiti udaljenost koju planiraju prijeći i tako smanjiti svoj ugljični otisak, što misli i 54 posto putnika iz Hrvatske. Za generaciju Z iz Hrvatske ovaj je broj još i veći - njih 63 posto u odredištu bi odabralo opciju prijevoza koja je ekološki prihvatljivija, poput najma električnih/hibridnih automobila, javnog prijevoza, hodanja ili vožnje biciklom. Iako je riječ o brzom napretku kad je riječ o održivim putovanjima, starije su generacije opet bolje pa govorimo o 75 posto Baby Boomersa iz Hrvatske i isto toliko pripadnika generacije X koji bi uvijek odabrali opciju koja je ekološki prihvatljivija pri planiranju putovanja.

Turstica u planini

Iako pripadnici generacije Z imaju dobre namjere i svjesni su utjecaja njihovih putovanja na okoliš, morat će se dobro potruditi kako bi zamijenili starije generacije jer je istraživanje Booking.com-a pokazalo da su stariji putnici ipak svjesniji nekih aspekata održivih putovanja.

P.hr/I.Grgić