Znak kvalitete kao jamstvo kupcu da proizvod ima najviše standarde

9. studenoga 2021.

Foto: Franck

Jako malo ljudi zna da se godišnje u prosjeku konzumiraju 1,63 milijarde Franckovih napitaka. Uz zagrebačko sjedište, ova tvornica − koja posluje 125 godina − sa svojim društvima posluje i na tržištima u BiH, Sloveniji i Sjevernoj Makedoniji te Slovačkoj i Austriji, uz partnerstva s distributerima u Srbiji, Crnoj Gori, Kosovu i Albaniji. Izvoze u Njemačku, Austriju, Nizozemsku, Rumunjsku, Irsku, Švedsku, Češku, Kanadu, SAD, Australiju, Novi Zeland i Katar.

Prema podacima agencije Nielsen, na tržištu Hrvatske, bez diskontera, drže 51 posto vrijednosnog udjela u kategoriji mljevene kave, 46 posto u kategoriji instant cappuccina i 51 posto u kategoriji čaja. 

Proizvodni pogoni nalaze se u Zagrebu, uz pogon za primarnu preradu cikorije u Bjelovaru te u Grudama u BiH i Kopru u Sloveniji. U pogonu u Grudama, koji je kao greenfield investicija otvoren 2008. godine, proizvode svoje strateške proizvode u kategorijama mljevene kave i espressa, a planiraju i daljnja ulaganja u proizvodne kapacitete i pokretanje proizvodnje novih proizvoda, kako bi u budućnosti mogli zadovoljiti i potrebe drugih tržišta.

kava Franck Foto: Franck

Uz kontinuirano povećanje učinkovitosti poslovanja i bolje pozicioniranje u svim kanalima prodaje, Franck posebnu pažnju pridaje vrhunskoj usluzi i pružanju pouzdane podrške i logistike svojim partnerima u kanalu HoReCa. Franckova prodajna organizacija za kanal HoReCa ogledni je primjerak izvrsnosti i dobre ekipiranosti u smislu brze reakcije na potrebe partnera. Radi kontinuiranog unaprjeđivanja usluga, 2016. godine u Zagrebu je otvoren regionalni servisni centar, u potpunosti opremljen za pružanje profesionalne potpore visoke razine svim partnerima.

Uz zemlje regije, posluju sa svojim društvom i u Slovačkoj gdje su vidjeli dobre mogućnosti za širenje poslovanja u srednjoeuropske zemlje, a posebno u kanalu HoReCa, u kojemu mogu ponuditi znanje i iskustvo s kojim mogu nastupiti i na najkompleksnijim tržištima te kvalitetu svoga portfelja.

Uz partnerstva s distributerima, izvoze i u Srbiju, Crnu Goru, Albaniju, Kosovo, Njemačku, Austriju, Nizozemsku, Rumunjsku, Irsku, Švedsku, Češku, Kanadu, SAD, Australiju, Novi Zeland i Katar.

Inovacije su danas presudno važne za daljnji razvoj te izgradnju reputacije brendova i proizvoda u kontekstu visokokvalitetnog i aktualnog, u skladu s potrošačkim navikama i preferencijama.

Njihovi proizvodi nose oznaku Hrvatska kvaliteta, čime kupcu jamče da domaći proizvod koji kupuje zadovoljava najviše standarde kvalitete. Ovu oznaku nose Franck Jubilarna kava, Jubilarna bez kofeina, Gloria i Franck espresso asortiman.

"Ovdje bismo naglasili i važnost domaće proizvodnje koja je upravo zbog pandemije, čini se kao nikada do sada, podigla razinu svijesti potrošača o važnosti kupnje visokokvalitetnoga domaćeg proizvoda, a samim time i važnosti zadovoljavajuće proizvodne dostatnosti u određenim gospodarskim granama, prije svega prehrambenoj. O ovome treba nastaviti razgovarati, i to ne samo u vrijeme krize. Naravno, 'proizvedeno u Hrvatskoj' ne može biti i nikako nije jedini kriterij potrošača pri odabiru proizvoda. Inovativnost i kvaliteta presudni su u tome odabiru i to je temelj od kojega polazimo u Francku. Domaća industrija posjeduje potrebno znanje, stručnost i inovativnost, a na nama je da dodatno osvijestimo, informiramo i motiviramo potrošače o tome da kupnja domaćeg proizvoda pridonosi očuvanju domaćega gospodarstva", ističu iz Francka.

Franck Foto: Franck

Franck ulaže znatna sredstva u razvoj novih proizvoda, a u skladu s globalnim potrošačkim trendovima prepoznali su potrebu za inovativnim napitcima koji potrošačima pružaju dodatne prednosti te se brzo i lako pripremaju. Stoga je upravo lansirana Franck Crema, 100-postotna turska kava koja se može pripremati na klasičan način u džezvi, ali i na praktičan način − samo prelijevanjem vrućom vodom, a dolazi i u pakiranju od devet grama što je dovoljno za jednu šalicu napitka. Poseban način mljevenja omogućio je ovako brzu i jednostavnu pripremu 100 posto mljevene kave, bez dodatka instanta, čime odgovaramo na potrebe današnjih potrošača koji uživaju u bogatom okusu turske kave, uz praktičnu pripremu bilo kada i bilo gdje.  

Dodatno, vodeći se načelom održivosti i brige za očuvanje prirodnih resursa, predstavili smo premium Superiore espresso s certifikatom Rainforest Alliance™ koji je na tržištu jako dobro prihvaćen. Potrošači pokazuju veći interes za posebne vrste kave, uz personalizirani pristup, poput naše linije specialty kava – Kenya, Peru i Indonesia, koje se prže i melju prema narudžbi, ovisno o željenom načinu pripreme. 

Svjedoče i rastu konzumacije on-the-go, koja je dodatno potaknuta pandemijom, a odgovorili su putem mreže jedinstvenih samoposlužnih aparata Franck Snogoo.

"Riječ je o modernim aparatima opremljenim digitalnom tehnologijom koja omogućava bezgotovinsko plaćanje i praćenje aparata 24/7. Trenutno pokrivamo oko 2.200 lokacija i nastavljamo s daljnjim ulaganjima u taj prodajni kanal", ističu iz Francka.

Novost na tržištu jest i aplikacija Snogoo s odličnim programom vjernosti koji potrošačima omogućuje brojne pogodnosti. Uz naručivanje i plaćanje napitaka, putem aplikacije moguće je nadoplatiti i virtualni račun te izravno komunicirati s platformom Snogoo u realnom vremenu, što im omogućuje povezanost s korisnicima, a njima uživanje u besplatnoj vrhunskoj kavi. 

Prije nekoliko tjedana vrata je otvorio i njihov walk-in store Franck Snogoo, koji radi po načelu 24/7, i to u zagrebačkoj Ilici 38.

"S pandemijom i češćim boravkom kod kuće dogodile su se i neke promjene u obrascima konzumacije gdje vidimo snažan rast single-serve espresssa u kućanstvima gdje smo lansirali svoje aparate easy serve espresso, s jastučićima (tzv. pods) sa svježe mljevenom kavom u filtarskom omotu i zaštićenoj atmosferi", kažu iz ove zagrebačke tvrtke.

Kad je riječ o planovima, iz kompanije ističu kako su strateški usmjereni na daljnji razvoj te održivi rast poslovanja u kategoriji toplih napitaka kontinuiranim ulaganjem u proizvodnu izvrsnost i primjenu naprednih tehnoloških rješenja te razvoj inovativnih koncepata i proizvoda kojima uvode nove trendove i pridonose razvoju cjelokupnoga tržišta. 

Franck-kava u vrećama Foto: Franck

U fokusu im je daljnja optimizacija proizvodnih pogona uz povećanje kapaciteta i fleksibilnosti u pogonu kave, što im je važno za postojeću proizvodnju, ali i za nove razvojne projekte koji su u planu. S tim ciljem, unatoč teškoj prošloj godini, ostvarili su planirane investicije u iznosu od 31 milijuna kuna, koje su financirane vlastitim sredstvima, a od kojih je najveća pojedinačna investicija ulaganje u mlin i sustav silosa u pogonu kave.

U prvoj polovici ove godine realizirali su i investicije u pogon kave i pogon čajeva kao nastavak započete modernizacije proizvodnih kapaciteta, ali i u kanal HoReCa, tako da su one iznosile ukupno 22,3 milijuna kuna. Ističu i kontinuirana ulaganja u upravljanje sustavima sigurnosti i kvalitete hrane. U lipnju su među prvima u Hrvatskoj uspješno prošli procjenu usklađenosti sa zahtjevima standarda IFS Food v7 te obnovili certifikat s rezultatom procjene od čak 98,67 posto zadovoljivši iznimno zahtjevne standarde sigurnosti i kvalitete proizvoda.

 

P.hr