Jačanje otpornosti ključ je uspjeha u 2021. godini

4. travnja 2021.

Foto: Pixabay

Godinu dana nakon proglašenja COVID-a 19 globalnom pandemijom, drugo PwC-ovo istraživanje Global Crisis Survey proučava odgovor svjetske poslovne zajednice na najutjecajniju globalnu krizu našeg doba. Više od 70 posto ispitanika u ovogodišnjem istraživanju reklo je kako je pandemija negativno utjecala na njihovo poslovanje, dok ih je 20 posto ocijenilo da je kriza imala pozitivan utjecaj na njihovu organizaciju. Pozitivan utjecaj vjerojatniji je u tehnološkim i zdravstvenim organizacijama, dok su sektori putovanja i ugostiteljstva pretrpjeli najviše negativnih učinaka. Bilo je vjerojatnije da će se organizacije koje nisu bile jako pogođene osloniti na krizni tim koji će upravljati odgovorom na krizu.

"Dok globalne organizacije procjenjuju svoj odgovor na pandemiju, podaci istraživanja i zapažanja pružaju uvjerljiv putokaz za preispitivanje i jačanje sposobnosti otpornosti. Sve su oči uprte u budućnost. Učenje iz načina na koji su tvrtke odgovorile na krizu važan je prvi korak prema stvaranju pravih temelja za ono što slijedi. Krizno planiranje, programi otpornosti te zaštita i uvažavanje fizičkih i emocionalnih potreba njihovih zaposlenika sastavni su dijelovi pripreme za neizbježno", rekla je Kristin Rivera, globalna voditeljica kriznog upravljanja PwC-a u SAD-u.

Organizacijama potreban agilan program upravljanja

PwC-ovo istraživanje otkriva da je, čak i s dobro definiranim kriznim timom, organizacijama potreban agilan program upravljanja krizama koji se može prilagoditi rješavanju različitih vrsta poremećaja. Samo 35 posto organizacija imalo je plan za odgovor na krizu koji je bio 'vrlo relevantan', što znači da većina organizacija nije oblikovala planove koji su bili primjenjivi na bilo kakvu krizu, što je obilježje otporne organizacije.

Prvo istraživanje, objavljeno 2019. godine, otkrilo je da je 95 posto ispitanika očekivalo krizu u sljedeće dvije godine, ali ne i pandemiju, koja je bila potpuno nestala s popisa prijetnji kojih su se poslovni lideri pribojavali. Protekla godina naglasila je da izazov kriznog upravljanja nije predviđanje budućnosti, već suočavanje s nepredvidljivim. Tvrtke se moraju usredotočiti na izgradnju temelja otpornosti kako bi prebrodile bilo kakvu sljedeću krizu. Više od 2.800 poslovnih lidera podijelilo je podatke i zapažanja predstavljajući organizacije svih veličina, u 29 sektora i 73 države.

Tri načina bolje pripreme za krizu

Na temelju nalaza iz istraživanja, PwC je usporedio tri načina na koje se tvrtke mogu bolje pripremiti za krizu. Jedan je stvaranje strateškog plana reakcije na krizu kako bi se ostvarila brza mobilizacija, stabiliziralo poslovanje i učinkovito reagiralo na udarne valove poremećaja. Isto tako, važno je srušiti zidove koji razdvajaju. Integrirani program presudan je za provedbu uspješne reakcije na krizu i izgradnju otpornosti tijekom "mirnodopskog razdoblja". I na kraju davanje prioriteta izgradnji organizacijske otpornosti, ne samo za uspjeh, već i za preživljavanje.

"Ugradnja otpornosti u vaš organizacijski DNK zahtijeva prioritetni pristup. Otpornost je temeljna za organizacijsko prevladavanje poremećaja i stvaranje novih mogućnosti", rekao je voditelj kriznog upravljanja PwC-a u SAD-u David Stainback.

Bilo je vjerojatnije da će organizacije koje su danas u boljoj poziciji reći da su već pridale veliku pozornost otpornosti organizacije i planirale kako reagirati na značajne poremećaje u poslovanju. Sedam od 10 organizacija planira povećati svoja ulaganja u izgradnju otpornosti. A među voditeljima upravljanja rizikom taj je broj čak devet od 10.

P.hr/I.G.