Istraživanje: Poduzetnici se trude poštovati epidemiološke mjere

24. studenoga 2020.

Foto: Shutterstock

Poduzetnici se na prodajnim mjestima trude poštovati epidemiološke mjere, pokazalo je istraživanje o tome koliko se stanovništvo osjeća sigurnim prilikom odlaska u kupnju, posjeta ugostiteljskim objektima te u svakodnevnim aktivnostima izvan svoga doma. Istraživanje je provedeno u 15 država Europe i Afrike od 25. listopada do 13. studenoga, a organiziralo ga je Međunarodno udruženje profesionalnih pružatelja usluga tajnoga kupovanja, čija je članica i hrvatska agencija Heraklea.

U Hrvatskoj je obavljeno 116 posjeta, a 'tajni kupci' koje je angažirala Heraklea posjećivali su restorane, barove, banke, supermarkete, prodavaonice, ljekarne, benzinske postaje i druga prodajna mjesta, navodi se u priopćenju koje je objavila Heraklea.

Provjeravala su se međunarodno priznata pravila poštovanja epidemioloških mjera sprječavanja prijenosa i širenja bolesti COVID-19: dezinfekcija, vidljivost obavijesti, fizička udaljenost, zaštitna oprema za djelatnike te nose li kupci ili klijenti maske.

Istraživanje je, među ostalim, pokazalo da nedovoljno poštovanje potrebnih higijenskih mjera ima neizbježan utjecaj na zdravlje i gospodarstvo. Naime, devet posto kupaca izjavilo je da se zapravo osjeća nesigurnima na prodajnome mjestu koje je posjetilo, što znači da je potencijalno izgubljen gotovo svaki deseti kupac, ističe se u priopćenju.

Prema istraživanju, 8,5 od 10 kupaca preporučilo bi posjećeno prodajno mjesto drugima.

"Naizgled je to dobar rezultat, no neke su tvrtke propustile ostaviti dobar dojam, dok imamo posla s kontinuiranom prijetnjom virusa", navode iz Heraklee.

I osoblje i kupci trebaju promijeniti svoje ponašanje

Ističu i kako se, unatoč dobrim rezultatima u nekim područjima, više od 30 posto djelatnika nije pridržavalo preporuka za fizičko udaljavanje, a na 50 posto lokacija nije bilo dovoljne fizičke udaljenosti među kupcima.

koronavirus, corona, covid-19, virus, maska Foto: Shutterstock

"Kupci i osoblje često su ignorirali sigurnosne mjere, stoga tvrtke moraju razmotriti što učiniti kako bi primijenile epidemiološke mjere tamo gdje mogu jer natpisi nisu uvijek dovoljni", kaže se u priopćenju.

Također se napominje kako je istraživanje pokazalo da i osoblje i kupci trebaju promijeniti svoje ponašanje.

"U Hrvatskoj je vidljivo da je potrebno povećati fizičku udaljenost kupaca i osoblja, a važno je da ih tvrtke same potaknu na to", navode iz Heraklee.

To je, kako ističu, "za tvrtke neizbježno kako bi dobile više povjerenja kupaca, zaštitile buduće prihode i ublažile rizik od zaraze u ovoj fazi pandemije".

"One tvrtke kojima je stalo do toga da se kod njih poštuju epidemiološke mjere i koje su usmjerene na poboljšanje te koje će pratiti i mjeriti kako se provode mjere na njihovim lokacijama, pridobit će i veće povjerenje kupaca te time i povećati svoju prodaju", kaže se u priopćenju.

Prenosi se i izjava predsjednika MSPA Europe/Africa Stefaana Vandroogenboecka koji je rekao kako su sve mjere izravno pod nadzorom tvrtki i kupaca, stoga se mora uložiti napor kako bi se kupcima pružio osjećaj sigurnosti u svojim mjestima.

"To se može postići samo obukom onih na prvoj crti i redovitim praćenjem svakoga prodajnog mjesta. Sigurnost je i dalje prioritet kupaca broj jedan u doglednoj budućnosti, a tvrtke koje to drže u prvom planu svoag poslovanja prebrodit će ovu oluju", istaknuo je Vandroogenboeck.

Hina/P.hr