Iskustvo, mjere, cjepivo i odgovornost važni za turizam u 2021.

7. siječnja 2021.

Foto: Shutterstock

S turističkim rezultatima 2020. možemo biti zadovoljni, oni su dokaz prilagodbe sektora novim okolnostima i izazovima pandemije, a uz to iskustvo, cjepivo i pridržavanje epidemioloških mjera vjerujem da i u 2021. možemo očekivati željena postignuća, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

"Brojke od 54 milijuna noćenja ostvarenih u 2020. dokaz su da se sektor turizma brzo i kvalitetno prilagodio novonastalim okolnostima. Važno je naglasiti da je Hrvatska zbog dobrih epidemioloških prilika bila prepoznata kao sigurna destinacija, a na tome moramo nastaviti raditi i u 2021., na produženju vršnog dijela turističke godine i osiguravanju otpornosti sektora turizma", naglasila je ministrica u rezultatima fizičkog turističkog prometa za 2020. godinu. 

Po tim podacima iz sustava eVisitor, u cijeloj 2020. godini u Hrvatsku je došlo 7,8 milijuna turista, što je 37 posto rezultata u 2019. godini, a ostvarenih 54,4 milijuna noćenja je 50 posto turističkih noćenja iz 2019. godine. 

Strani su turisti lani ostvarili 43,1 milijun noćenja, ili 45 posto rezultata iz 2019., a domaći 11,3 milijuna noćenja, ili 82 posto rezultata iz 2019., što je sveukupno posljedica s pandemijom covid povezanih ograničenja putovanja, zatvaranja granica i drugih protupandemijskih mjera u svijetu.

U 2021. daljnje povećanje kvalitete

Za 2021. ministrica Brnjac ističe da će i dalje jedan od glavnih motiva ili čak uvjeta putovanja biti sigurnost te će stoga fokus biti na kvalitetnim i ciljanim informativnim kampanjama za vidljivost na najvažnijim emitivnim tržištima.

Uz mjere za borbu protiv pandemije, u 2021. će trebati raditi više na produženju vršnog dijela turističke godine i osiguravanju otpornosti sektora. Potrebno nam je daljnje povećanje kvalitete, razvoj novih turističkih proizvoda s dodanom vrijednošću te odgovornomi održivo upravljanje turističkim destinacijama i infrastrukturom, naglasila je.

Po podacima iz sustava eVisitor, Istra i Kvarner, iako kao i sve druge regije bilježe veće minuse u odnosu na 2019. godinu, lani su imale najviše noćenja - Istra 13,5 milijuna, a Kvarner 11 milijuna, što je kada se zbroji otprilike koliko i u svim ostalim regijama/županijama bilo zajedno. Pritom se ističu jadranske županije - Zadarska s 9,8 milijuna noćenja, Splitsko-dalmatinska s 9,3 milijuna te Šibensko-kninska sa 4 milijuna noćenja.

Dubrovačko-neretvanska županija je, zbog znatnog smanjenja zračnog prometa, 2020. završila s padom noćenja na svega 2,9 milijuna, dok je Ličko-senjska županija ima 1,9 milijuna noćenja, Grad Zagreb 807 tisuća, a sve ostale kontinentalne destinacije 1,1 milijun, od čega najviše Karlovačka (213 tisuća), Krapinsko-zagorskaj (205 tisuća) te Osječko-baranjska županija (119 tisuća noćenja).

Među stranim turistima najviše noćenja ostvarili su Nijemci (12,7 milijuna), zatim Slovenci (8,3 milijuna), Poljaci (4,6 milijuna), Česi (3,5 milijuna) i Austrijanci (2,5 milijuna).

Nove on line kampanje u siječnju i veljači

Za smještaj su turisti u 2020. u Hrvatskoj najviše birali objekte u domaćinstvu (22,3 milijuna noćenja), kampove (8,8 milijuna noćenja) te hotele (7 milijuna noćenja), a destinacije s najviše noćenja su Vir, zatim Rovinj, Medulin, Poreč, Mali Lošinj i Crikvenica.

"Nakon vrlo izazovne i zahtjevne 2020., u kojoj je Hrvatska unatoč svemu ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu, pred nama je važno razdoblje u kojem ćemo provoditi aktivnosti za daljnje pozicioniranja Hrvatske kao sigurne, dobro pripremljene i kvalitetne turističke destinacije", ocjena je direktora HTZ-a Kristjan Staničića.

Najavio je i nove on line kampanje u siječnju i veljači te pozivne promotivne kampanje u ožujku odnosno na proljeće, kada se očekuje prva veća realizacija turističkog prometa s ključnih europskih tržišta. 

Po podacima HTZ-a, tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana odnosno u razdoblju od 24. prosinca prošle do 6. siječnja ove godine u Hrvatskoj je ostvareno gotovo 34 tisuće turističkih dolazaka i 141,5 tisuća noćenja, što je na razini 17 posto dolazaka i 26 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. Pritom su domaći turisti ostvarili najviše noćenja (udio od 64 posto u ukupnim noćenjima), a slijede turisti s tržišta Njemačke, SAD, Bosne i Hercegovine i Slovenije. Najviše noćenja za blagdane je ostvareno u Zagrebu, Rovinju, Splitu, Opatiji i Poreču.

Hina/P.hr