Tražite idealnog zaposlenika? Ciljajte na introverte
Ključne vrijednosti koje tražite od svojih zaposlenika utječu na poslovanje u cjelini
Foto: Pixabay
Ako biste pitali stotinu izvršnih direktora da opišu idealnog zaposlenika vjerojatno biste čuli nešto poput: “Nekoga tko je kreativan, pouzdan, dobro prihvaća povratne informacije, lako ga je motivirati, drži se rokova, surađuje s drugima, elokventan je, etičan“, itd..
Možda će vas začuditi, ali deseci godina akademskih istraživanja, piše Inc.com, pokazuju kako introverti imaju više takvih karakteristika nego ekstroverti:
1. Više su kreativni
Prema časopisu Perceptual and motor skills (Perceptualne i motoričke sposobnosti), “Kreativnost je odgovor na rješavanje problema inteligentne, vrlo aktivne, visoko emocionalne, i ekstremno introvertne osobe.”
2. Kreativnost im ne ovisi o raspoloženju
Dvije studije o kreativnosti kod dodiplomaca na koledžima pokazuju da dok su ekstroverti više kreativni kada se osjećaju dobro, introverti ostaju kreativni i dok su u lošem raspoloženju.
3. Bolje primaju povratne informacije
Studija o tome kako introverti i ekstroverti reagiraju na pozitivne, negativne i neutralne povratne informacije otkrivaju da introverti postižu bolje rezultate nego ekstroverti, bez obzira na narav samih informacija.
4. Lakše ih je motivirati
Članak u Journal of Educational Psychology pojašnjava kako “ponavljanje pohvala povećava proizvodni rad kod introverta značajno više nego kod introverta koje se optuživalo ili ekstroverata koje se hvalilo.”
5. Bolje se nose s rokovima
Prema istraživanju Sveučilišta u Marylandu, kada se suoče s kratkim rokovima, ekstroverti “smrznu”, dok introverti planiraju unaprijed koristeći “ranije informacije u stvaranju procjena.”
6. Skloniji su suradnji
Studija grupnih razgovora među studentima pokazala je da se ekstroverti više svađaju nego introverti, dok “više introvertni studenti rade s drugima surađujući kako bi stvorili kreativna rješenja.”
7. Razmisle prije nego kažu
Ekstroverti imaju tendenciju govoriti vrlo brzo - čime podsjećaju na stereotip brzogovorećeg prodavača kojem se ne vjeruje. Introverti govore normalnom brzinom i ulijevaju povjerenje kod sugovornika, pokazuje članak u časopisu Journal of Personality.
8. Manje 'blebeću'
Studija Amsterdamskog sveučilišta pokazuje kako ekstroverti imaju sklonost pričati o općenitome i apstraktnom (od čega je najgori primjer takozvani biz-blab - poslovno blebetanje), dok su introverti skloni korištenju konkretnih primjera.
9. Bit će vam lojalniji
Ekstroverti će vjerojatnije nego introvertni biti skloni tražiti načine za izbjegavanje radnog mjesta i kod njih je veća opasnost za namjerno nanošenje štete organizaciji, tvrdi članak u časopisu Applied Psychology.