U pandemiji vodeći maloprodajni lanci bilježe rast prihoda

23. travnja 2021.

Foto: Shutterstock

Prema posljednjim podacima globalnih prihoda, 250 vodećih maloprodajnih lanaca ostvarilo je ukupno 4,85 bilijuna dolara prihoda, što unatoč pandemiji čini ukupan rast od 4,4 posto, navodi se u izvještaju konzultantsko-revizorskog društva Deloitte Globalna snaga maloprodaje 2021.

"I dalje su ključni izazovi za tvrtke kontrola širenja pandemije, potpore za one čijem je poslovanju pandemija naštetila te ubrzanje distribucije cjepiva", izjavio je Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda i partner u Deloitteovu odjelu poslovnog savjetovanja, navodeći kako će uspješnost tih neophodnih koraka odrediti smjer globalnoga gospodarskog oporavka u tekućoj i sljedećoj godini.

Zlatko Bazianec slika broj tri Zlatko Bazianec / Foto: Deloitte

Vodećih 250 maloprodaja

Udio najvećih 10 trgovaca na malo u ukupnom prihodu od maloprodaje vodećih 250 maloprodajnih lanaca ponovno je porastao, i to na 32,7 posto u odnosu na prošlogodišnji udio od 32,2 posto. Rast prihoda od maloprodaje najuspješnijih 10 trgovaca na malo u poslovnoj godini 2019. pao je, u odnosu na prošlu godinu, za 1,9 postotnih bodova - na 4,4 posto, kao i rast prihoda od maloprodaje vodećih 250 maloprodajnih lanaca, na temelju ukupne ponderirane prodajne cijene prilagođene tečajnim razlikama.

Među najuspješnijih 10 vrhunskih trgovaca na malo i dalje su najzastupljenija američka društva: sjedište sedam od deset najuspješnijih maloprodajnih lanaca nalazi se u Sjedinjenim Američkim Državama.

Najmanji prihod potreban kako bi društvo ušlo među 250 vodećih maloprodajnih lanaca iznosi četiri milijarde dolara, što je porast u odnosu na 3,9 milijardi dolara u prethodnoj godini, dok prosječan prihod društva iznosi 19,4 milijarde dolara.

Najveći je udio vodećih maloprodajnih lanaca iz Europe

Udjel sektora robe široke potrošnje kratkog vijeka u prihodima od maloprodaje u poslovnoj godini 2019. iznosio je 66 posto. Uz to, najveći broj društava, njih 135 na popisu 250 vodećih maloprodajnih lanaca, pripada upravo tom sektoru.

Trgovci iz sektora široke potrošnje kratkog vijeka imaju najveći prosječni prihod od maloprodaje (23,7 milijardi dolara), no riječ je o sektoru s niskom maržom čija je neto profitna marža najniža među svim sektorima (dva posto u poslovnoj godini 2019.).

Najveći udio maloprodajnih lanaca u vodećih 250 potječe iz Europe: 87 društava iz regije nalazi se na popisu. Sjevernoamerički trgovci ostvarili su gotovo polovicu ukupnog prihoda vodećih 250 maloprodajnih lanaca u poslovnoj godini 2019. i zabilježili najveći prosječni prihod od maloprodaje u iznosu od 28,6 milijardi dolara, koji je znatno veći od prosječnog prihoda vodećih 250 u iznosu od 19,4 milijarde dolara.

E-trgovine i diskonteri ostvarili su veliki rast prihoda od maloprodaje tijekom pandemije. "Pet od deset najbrže rastućih trgovaca bili su internetski trgovci što je bilo i očekivano, dok su sedam od 20 najbrže rastućih društava bili diskontni trgovci na malo", rekao je na kraju Bazianec.

P.hr/I.G.