Digitalna skrb oblikovat će zdravstvene potrošačke trendove i nakon pandemije

16. travnja 2021.

Foto: Shutterstock

Prema rezultatima PwC-ove analize Global Top Health Industry Issues 2021, mnogi su potrošači otvoreni za interakciju sa zdravstvenim sustavima na digitalnim platformama čak i nakon popuštanja rizika od COVID-a 19 i povratka na skrb uživo. 

PwC je u siječnju 2021. anketirao više od 10.000 potrošača u 10 zemalja kako bi stekao uvid u iskustvo zdravstvene skrbi tijekom pandemije i njihovu spremnost prilagodbe promjenama. Sudionici ankete ukazali su na postojanje velikog interesa za virtualne mogućnosti raznih vrsta skrbi - od početne procjene stanja ili bolesti do brige o kroničnim bolestima. Tako bi 91 posto ispitanika koji su se koristili videopostavkama virtualne skrbi ponovno to učinio umjesto osobnog posjeta, dok bi 58 posto onih koji prethodno nisu rabili virtualnu njegu razmotrilo njenu upotrebu.

Slično tome, entuzijazam za digitalnu interakciju proširio se i na klinička ispitivanja. Šezdesetpet posto ispitanika reklo je da bi bilo vrlo ili donekle voljno sudjelovati u kliničkim ispitivanjima digitalnim alatima, s daljinskim nadzorom pacijenata i virtualnim interakcijama. Veliki udio potrošača zainteresiranih za takva ispitivanja ugodno se osjećao u različitim elementima koje ona uključuju, a to su, primjerice, upotreba tehnologije za dostavljanje podataka (88 posto), virtualni intervjui s istraživačkim timom (83 posto), prijavljivanje za ispitivanje putem digitalne tehnologije (83 posto) i upotreba uređaja za daljinsko praćenje zdravlja (81 posto).

Prijelaz na virtualnu skrb morat će ispravno oblikovati iskustvo liječnika i pacijenta - opremanjem davatelja zdravstvenih usluga potrebnim kliničkim alatima kako bi bili učinkoviti u liječenju te stvaranjem sigurne, prikladne interakcije s pacijentom. Neke bi specijalnosti, uključujući brigu o kroničnim bolestima i mentalnom zdravlju, mogle biti prikladnije za virtualnu skrb. Tako je 44 posto ispitanika koji su sudjelovali u virtualnoj videonjezi izjavilo da je zainteresirano za njenu uporabu za usluge mentalnog zdravlja u budućnosti.

Četiri glavna trenda

Prema uvidu stručnjaka PwC-a za usluge za zdravstveni sektor i intervjua predstavnika istaknutih zdravstvenih službi i farmaceutskih organizacija, pojavile su se četiri glavne teme koje su dobile zamah kao odgovor na pandemiju, a nastavit će rasti u sljedećih 12 do 24 mjeseca:

Uspostavljanje ravnoteže između virtualne i kliničke skrbi uživo postaje presudno za optimizaciju iskustva pacijenta. Očekuje se da će napredak tehnologije i želja potrošača za praktičnošću dovesti do usvajanja virtualne skrbi do razine koja će izmijeniti tradicionalni sustav pružanja njege.

Iskorištavanje podatkovne analitike tijekom pandemije pružilo je priliku za neviđenu suradnju i razmjenu podataka između vlada, farmaceutskih tvrtki, zdravstvenih obveznika i pružatelja usluga koji su pomogli u razvoju cjepiva protiv COVID-a 19. Lekcije iz pandemije o upotrebi podataka sada potiču zanimanje za međusektorsku suradnju u korištenju podacima i potiču konvergenciju tehnologije i zdravstva.

Razvoj kliničkih ispitivanja koja uključuju digitalne i virtualne alate otvara pristup raznovrsnijim skupinama pacijenata upotrebom udaljenih i decentraliziranih ispitivanja, a istraživačkim organizacijama pruža jeftinije alternative kliničkim ispitivanjima na licu mjesta.

Razvoj otpornosti opskrbnog lanca strategija je koju zdravstveni sustavi provode kako bi osigurali zamjenske opskrbne izvore lokalno, iskoristili širu mrežu dobavljača i zaštitili se od poremećaja. Povećanje korištenja naprednim tehnologijama čini proizvodne mreže učinkovitijima, s većim viškovima i fleksibilnijima u proizvodnji, što može pomoći u mobilizaciji odgovora na buduće krize javnog zdravstva.

Digitano zdravstvo, zdravstvo

Foto: Shutterstock

Globalni voditelj usluga za zdravstvenu industriju u PwC-u Ron Chopoorian kaže da je pandemija COVID-a 19 ubrzala brojne transformacije koje su se počele događati u zdravstvenom sektoru.

"Od njege digitalnim putem do poboljšane suradnje u razmjeni podataka i interoperabilnosti te ubrzanih inovacija u tretmanima poput pionirske upotrebe mRNA u cjepivu protiv COVID-a 19 - imamo potencijal za novi pristup zdravstvenoj zaštiti, za rješavanje izazova zdravstvene nepravednosti i prekomjernih troškova te poboljšanje iskustva pacijenata. Primjena ovih tehnologija i novih načina rada pomoći će u stvaranju modela pružanja zdravstvene zaštite koji su otporniji, dinamičniji, učinkovitiji i pristupačniji", zaključuje Chopoorian.

 

 

P.hr/I.B.