HŽ PP kreće u nabavu novih elektromotornih vlakova

27. veljače 2020.

Foto: HŽ Putnički prijevoz

HŽ Putnički prijevoz dobio je zeleno svjetlo od Vlade za sklapanje ugovora o pred financiranju i najmu između HŽ Putničkog prijevoza i EUROFIMA-e za nabavu 11 elektromotornih vlakova. Riječ je o pet vlakova za gradsko-prigradski promet i šest za regionalni promet. Ukupna vrijednost ovog posla je 57,2 milijuna eura, a kao najpovoljnija odabrana je ponuda EUROFIMA-e u toj vrijednosti.

EUROFIMA će financirati nabavu vlakova, a za isporučene vlakove HŽ Putnički prijevoz prenosi pravo vlasništva na EUROFIMA-u, s tim da se nakon ispunjenja svih obveza HŽ Putničkog prijevoza u cijelosti pravo vlasništva nad vlakovima prenosi na HŽ Putnički prijevoz.

EUROFIMA je osnovana Konvencijom o osnivanju EUROFIMA - Europskog društva za financiranje nabavi željezničkog materijala, kojoj je Hrvatska pristupila 1994. godine.

HŽ Putnički prijevoz još je 2014. godine, na temelju suglasnosti Vlade, zaključio s HBOR-om ugovor o kreditu od 816,2 milijuna kuna, čime je nabavljen 21 motorni vlak i realizirana prva faza cijelog projekta nabave, u skladu s programom restrukturiranja, a ovime se nastavlja s realizacijom tog programa. 

"Nastavkom projekta, odnosno nabavom novih 11 elektromotornih vlakova za Hrvatsku i za nacionalnog prijevoznika HŽ Putnički prijevoz, stvorit će se preduvjeti za pružanje kvalitetnije usluge javnog prijevoza putnika modernim vlakovima po visokim europskim standardima", rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Dodao je da Hrvatska iščekuje pozitivan odgovor Europske komisije za nabavu 21 novog vlaka, ukupno vrijednih 1,2 milijarde kuna, iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija. 

"S ta dva postupka krenut ćemo u nabavu ukupno 32 nova vlaka za HŽ Putnički prijevoz, čime bi se modernizirao i obnovio vozni park", rekao je Butković. 

Kad je pak riječ o modernizaciji željeznica, na jučer održanoj tribini Uloga hrvatske industrije u modernizaciji željeznice, rečeno je kako hrvatske tvrtke iz tog segmenta poslovanja mogu sudjelovati sa svojim poslovnim rješenjima, no da, nažalost, njihove ponude jako rijetko prolaze na natječajima.

Zoran Maršić Zoran Maršić, foto:HGK

 "Smatramo da u priči o velikom ulaganju u željeznički sektor domaća industrija može zaposliti dosta ljudi i pridonijeti ukupnomu hrvatskom gospodarstvu. Domaćoj željezničkoj industriji trebalo bi dati priliku da sudjeluje u javnim natječajima",rekao je predsjednik Saveza za željeznicu Zoran Maršić.

Naime, do 2030. godine u hrvatsku željezničku infrastrukturu planira se uložiti najmanje 3,5 milijardi eura. 

P.hr/I.Grgić